|
De crossfader
|
View this Thread in Original format
| Real |
Jeet :p
Wie van jullie gebruikt de crossfader tijdens het mixen? Ik heb gemerkt dat weinig Trance-DJ's die gebruiken, maar enkel gebruik maken van de channel faders.
Ik heb de indruk dat het makkelijker werken is met de crossfader, ik bedoel, dat ding staat voor een reden op een mixer he :D
Uw mening? :) |
|
|
| Freezel |
| DJ's die scratchen in hun set of andere effecten willen toevoegen (Dave Clarke etc) gebruiken voor zover ik weet alleen de crossfader. Ik gebruik hem zelf nooit, geef de voorkeur aan de channelfaders, omdat ik het volume per kanaal hier makkelijker mee kan beinvloeden. |
|
|
| djcresto |
| door de beperking van mijn materiaal (pioneer rmx9) moet ik altijd de crossfader gebruiken. |
|
|
| Wildfir3 |
| Soms, als ik eens in een creatieve bui ben met mijn techno plaatjes |
|
|
| Jasperovitsj |
Ik gebruik hem nooit, hoewel ik dit jaar wel van plan ben om scratch-lessen te nemen, en daar gebruik je niets anders...
Maar voor trance/progressive gebruik ik ook alleen maar de channel faders, omdat je dan veel preciezer kan mixen, en ook veel beter gebruik kan maken van de toonregeling... |
|
|
| Gladius |
| mss nog een optie bij in de poll: "WTF is een crossfader??" ;) |
|
|
| Eagle` |
| Ik gebruik hem steeds, misschien noobeigeschap ofzow ;) |
|
|
| Pumaz |
| Soms gebruik ik hem, het hangt af van hoe ik 2 platen ineen mix, zo simpel zit dat :D |
|
|
| Tiger777 |
| Ik gebruikte de crossfader in het begin altijd, maar ik vind dat dat mij minder controle geeft. Voor snellere overgangen gebruik ik hem soms, maar dat is echt 1/100 overgangen ofzo... Als ik met de fader werk, kan ik op een of andere manier nooit deftige EQ's regelen. Altijd de upfaders dus eigelijk. |
|
|
| eieregooie |
| Ik gebruik em nooit, maar bij Techno en Drum & Bass enzo is het echt een uitkomst :D |
|
|
| Xavez |
Ik heb dat ding dus nog nooit van m'n leven gebruikt en als ik het gebruikt werkt 'm maar half door al 't stof dat derin zit opgehoopt dus tis een en al miserie - goeiekope xfade maarja..
Denk dat de reden dus idd is dat het veel preciezer mixen is zo. plus, als ik de channelfaders gebruik kan ik teriwjl ik naar onder ga en de andere naar boven schuif ook nog aan BEIDE channel EQ knopkes draaien en da gaat ni as'k met de xfader werk - of toch niet zo gemakkelijk.
Ten tweede hebtge dan de nare eigenschap dat uw mix raar aanvoelt. 'k denk dat dat komt omdat als hij in't midden staat, de volumes van beide platen (cds, mp3s..) een ietsiepietsie stiller staan en da's niet echt interessant want dan moetge met uwe gain 't volume zitte aanpassen en das een en al miserie :p |
|
|
| SilentEagle |
| Gebruik hem ongeveer 1 op 10 mixen, meestal als ik wat hevigere plaatjes ingooi en wat wil klooien met het tempo. Meestal lukt het hoegenaamd NIET. :D |
|
|
|
|