return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Demo av ny låt [Psytrance]
View this Thread in Original format
Smekbar
Tänkte bara höra efter lite vad folk tycker om den här låten... Började på den för kanske 5-6 månader sen och har äntligen tagit mig i kragen och gjort den färdig.
Här är iaf ett 2 minuters klipp tagit ur typ ur mitten av låten :)

Kibi Koi - Psychedelic Noise Pollution (save as...)

jag skulle bli jätteglad ifall folk ville kommentera lite :)
ice_key
Wow! grym som tusan juh 10 tummar upp :D

Fortsätt så :D
Gate 42
Låter som du har bra koll på va du håller på med.. Men skulle jag vara stor cool dj skulle den pitchas upp rätt bra innan den släpps lös på dansgolvet..

Riktig psy går i 145bpm ;)
Smekbar
quote:
Originally posted by Gate 42
Låter som du har bra koll på va du håller på med.. Men skulle jag vara stor cool dj skulle den pitchas upp rätt bra innan den släpps lös på dansgolvet..

Riktig psy går i 145bpm ;)

tack, fan va kul att ni gillar den... den går förresten i 144bpm så... :rolleyes: den ska väl inte behöva pitchas sååååå mycket då :D
Gate 42
Menar du det? Fan kändes inte så snabb.. Kan vara för att basgången är lite hackig istället för rullande eller ösig.

Men bra låter det.. Vill gärna kolla in mer, så du är välkommen att posta upp mer när det blir klart ;)
Connector
Låter bra det här... många skumma sköna ljud =)

Men vad hände med en viss remix du jobbade på innan...? ;)
DjAviander
Eeey :D
Nice PSY! Diggar detta hårt, skulle gärna kunna stampa till detta :crazy:

Längtar tills man får höra/äga hela! :eyes:
AC.
Misstänker att du enbart använder dig av mjukvara?
Smekbar
tack så mycket allihopa :)
connector: remixen blir säkert klar nån gång :) ska försöka fixa den :)

ac: japp jag använder bara mjukvara, varför det? e man kass då eller?
M1cro5lave
Längesedan jag lyssnade på psy, men det här är störtskönt! :)
Superb kvalitet och utmärkta effekter. toppbetyg. :happy2:

ps. det är inget fel på mjukvara

Gate 42
quote:
Originally posted by Smekbar
ac: japp jag använder bara mjukvara, varför det? e man kass då eller?

Tyvärr så är man i mångas ögon (öron) det. Varför det vet jag inte, men det rotar sig antagligen i en enorm avundsjuka över att inte kunna skapa en endaste ton själv.

Har tagit den här diskussionen allt för många gånger och orkar inte ta den en gång till, ska heller inte sabba din topic allt för mycket.
Ett klassiskt ordspråk lyder dock; "Its not what you have, its how you use it" ( tolka det hur ni vill :p )
AC.
Vad jag syftade på att ljudet ofta inte blir lika bra när man enbart använt sig av mjukvara.
Låten tyckte jag var bra förutom att den kändes lite artificiell om ni förstår vad jag menar.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement