|
Darude på p3 live ikväll!!!!!!
|
View this Thread in Original format
| x-dream |
| Om det är någon som gillar Darude så är han på P3 live ikväll...Klockan 21.03....Inte för att jag tänker lyssna men....Kanske någon av er som gillar han.... |
|
|
| reveal |
det lät som om du gillade det, med tanke på alla utropstecken ;)
men men... är han dj, eller spelar han bara sin egen (dåliga) musik? |
|
|
| x-dream |
| Kan väl inte påstå att jag gillar han direkt.....Men första gången man hörde sandstorm så undra man vad det var för låt....Sen spelades den ju sönder..... |
|
|
| 303 |
| heh kom precis hem från matchen...vilken tur att man missade det...:) |
|
|
| Jre |
All musik som spelas på mainstream prime time
känns som om man måste dissa av princip :)
vadå generalisera ??? :))
// Jre |
|
|
| Gaby |
Man får respektera att killen gör sin grej...så dåligt kan han inte vara eftersom han är känd över hela världen, eller? Det är ju rätt så cool om man tänker efter...
Jag diggar några beats från honom men sen får det va'... |
|
|
| reveal |
japp
tror ju att alla diggade sandstorm när den kom. men när den ett helt år senare blev "vanlig" då hade man hört den tillräckligt, och att den sen spelades överallt gjorde inte saken bättre |
|
|
| Aendy |
| Tycker ni är lite anti-mainstream. Darude förtjänar all respekt. Om man bryter ner killens låtar och analyserar de är de grymt komplexa i all sin simplicitet. Finnen är en mycket begåvad musiker och ingen kan förneka att ha vet hur man gör musik i den här gengren. Feel the beat är nån av de läckraste låtarna jag vet i sin uppbyggnad till att nå klimax vid andra "slingan"... om ni vet vilket stycke jag menar. Sen att han är jäligt kommersiell är ju både bra och dåligt av varierande anledingar. Respekt till alla som kan göra musik. Och jag dansar med glädje till allt med sväng i, oavsett ursprung. |
|
|
| x-dream |
| Om du gillar Feel the beat prova js 16 dark mix på den låten....Gillar den skarpt.... |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by Aendy
Tycker ni är lite anti-mainstream. Darude förtjänar all respekt. Om man bryter ner killens låtar och analyserar de är de grymt komplexa i all sin simplicitet. Finnen är en mycket begåvad musiker och ingen kan förneka att ha vet hur man gör musik i den här gengren. Feel the beat är nån av de läckraste låtarna jag vet i sin uppbyggnad till att nå klimax vid andra "slingan"... om ni vet vilket stycke jag menar. Sen att han är jäligt kommersiell är ju både bra och dåligt av varierande anledingar. Respekt till alla som kan göra musik. Och jag dansar med glädje till allt med sväng i, oavsett ursprung. |
Du är för skön!!! |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Aendy
Tycker ni är lite anti-mainstream. Darude förtjänar all respekt. Om man bryter ner killens låtar och analyserar de är de grymt komplexa i all sin simplicitet. Finnen är en mycket begåvad musiker och ingen kan förneka att ha vet hur man gör musik i den här gengren. Feel the beat är nån av de läckraste låtarna jag vet i sin uppbyggnad till att nå klimax vid andra "slingan"... om ni vet vilket stycke jag menar. Sen att han är jäligt kommersiell är ju både bra och dåligt av varierande anledingar. Respekt till alla som kan göra musik. Och jag dansar med glädje till allt med sväng i, oavsett ursprung. |
Håller med dig till viss del....men faktumet att den använder samma melodi sampling som Sandstorm gör den till en ATB Dejavu (hur fan det nu stavas) och att den sedan gjordes för radio är också lite synd eftersom det då övergår till att pengar ska tjänas in.......Hade jag hittat den låten på internet och den inte var överspelad så hade jag diggat den fett! |
|
|
| reveal |
| jag hittade den på internet innan den ens "var tänkt för radio". och jag diggade den fett. det var inte förrän 6 månader senare eller tom ännu längre som den blev allmänt känd och överspelad etc etc |
|
|
|
|