return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Ny låtdemo, techno :)
View this Thread in Original format
Smekbar
Satte mig o började leka fram lite techno efter att jag kom hem från en inte alltför bra synthklubb nu inatt... Det här e resultatet.. ska väl mixas om tror jag, det lär va lite knas, men jag är nog ändå jävligt nöjd.. :) riktig röj-techno ala Lars Klein :)

Smekbar - Essence (save as...)

detta e alltså hela låten, men i 128kbits kvalite... kommentera gärna :)
Groom
Vilket program använde/använder du? Skön bass =)
Smekbar
tack :)
använder Reason 2.5 :)
Gate 42
Bra tryck.. Men jag tycker det känns lite "burkigt" några percussions och trummor har för mycket reverb på sig. Skulle nog låta lite "råare" om det var mer rymd mellan ljuden.
Som det är nu så grötar ju trumkompet ihop sig ganska så mycket.

Men om man rensar upp detta så tror jag det kan bli farligt bra! (y)
Smekbar
quote:
Originally posted by Gate 42
Bra tryck.. Men jag tycker det känns lite "burkigt" några percussions och trummor har för mycket reverb på sig. Skulle nog låta lite "råare" om det var mer rymd mellan ljuden.
Som det är nu så grötar ju trumkompet ihop sig ganska så mycket.

Men om man rensar upp detta så tror jag det kan bli farligt bra! (y)

ja det är väl ungefär vad jag tycker också :) men men, låten är gjord från scratch på två timmar nu i natt efter att först ha varit ute, så öronen var väl inte bäst... :p ska mixa om den helt sen när jag kommer hem från jobbet och försöka rensa upp lite bland de högre frekvenserna...
Vizay
hmm anar jag massiv clipping eller har du bara compressat skiten ur det hela? :p

hur som haver, jäkligt skönt rull på låten, behöver som du sa mixas om men annars ere inge större fel på den :)
Smekbar
ingen klippning... där det är dist är det menat att vara dist :) alla trumlager är hårt komprimerade och till viss del distade och sen ligger en hård kompressor med snabb attack o decay på mastern också :) så det e jävligt komprimerat :) men det e ju så techno ska va, imho iaf :) men kul att du gilla den :)
Laszlo
Fet låt, som vanligt. Behöver finputsas lite grand, som påpekats.

Keep it up!
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement