Digitale Fotografie (HELP!)
|
View this Thread in Original format
Tim81 |
Omdat hier regelmatig topics zijn over digitale fotografie (en er zo te lezen aardig wat experts op het TA-forum zijn) heb ik een vraagje over een error op mijn Compact Flash Card:
Afgelopen vakantie heb ik met mijn Canon Powershot S40 (met Pixo Media Compact Flash Card van 128 MB) ongeveer 200 foto's gemaakt. Op een van de laatste dagen van deze vakantie (bij het maken van een foto) gaf de camera opeens een CF-kaart fout aan. Hierop is de kaart onleesbaar geworden en zijn alle foto's 'verdwenen'. Ik kan de kaart natuurlijk formatteren, maar dan zijn al mijn vakantiefoto's weg en die wil ik natuurlijk nog proberen terug te krijgen.
Ik weet dat er mogelijkheden zijn om de foto's te redden. Het probleem is echter dat mijn computer de kaart niet kan lezen wanneer ik hem in de cardreader in mijn computer steek (dan doet hij helemaal niks). Hierdoor zijn programma's als Pixo Rescue, PC Inspector smart recovery en Digital Photo Recovery onbruikbaar geworden.
Wanneer ik de gewraakte Compact Flash Card echter in mijn camera stop, dan leest de camera hem wel (en geeft ook de fout aan). Uiteraard kan ik dan geen opgeslagen foto's vinden, maar mijn vraag is dan ook of iemand een 'herstel-programma' weet dat ook vanaf een camera werkt (ipv alleen vanaf de card reader op een computer). Hopelijk heeft iemand nog een gouden tip....
Uiteraard ben ik ook naar de winkel teruggeweest, maar daar konden ze er niks aan doen zeiden ze. Ik kon de kaart het best formatteren, want dan kon ik weer gewoon foto's maken! Ja, dat snap ik ook wel, maar ik wil mijn foto's terug EIKEL! |
|
|
MaGiK54 |
Volgens mij heb je gewoon dikke pech en moet je je card formatteren. Hopelijk is er iemand die een oplossing voor je heeft, maar ik vrees het ergste. |
|
|
jp |
Probleem heb ik ook ooit gehad met m'n Minolta. Compact Flash was niet meer leesbaar en formateren was de enigste optie. Van de 128mb was er daarna maar 36mb over. De kaartjes kunnen absoluut niet tegen magnetische straling. |
|
|
Jappio |
ik vrees ook dat je m moet formatteren. Maar wellicht dat er nog ergens programma's zijn die dit wel kunnen. Succes in ieder geval |
|
|
Tim81 |
Het ziet er helaas weinig hoopvol uit. Kwam nog op de site www.fotodokter.nl dus mocht ik niks meer kunnen verzinnen, dan is dat wellicht mijn laatste hoop! Ik ga er eigenlijk al van uit dat het niks wordt, maar ja klein beetje hoop (doet leven) Ik weet in ieder geval zeker dat ik een nieuwe CF Card ga eisen / kopen (dit is al de 3e keer dat het gebeurt!) |
|
|
|
|