return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

 
Dave Clarke stopt met het draaien van vinyl
View this Thread in Original format
JunKX
quote:
Dave Clarke stopt met het draaien van vinyl

Het zal velen als een grote verrassing in de oren klinken, maar Dave Clarke stopt met het draaien van platen. Dat wil niet zeggen dat hij zijn bijna geniale muzikale kunsten niet meer gaat vertonen. Integendeel, hij wisselt zijn vinyl in voor cd's.


'Ik wilde al vanaf 1997 overstappen op cd's, maar op dat moment was er geen apparatuur die de Technics draaitafel kon overtreffen. Maar de nieuwe Technics cd decks kunnen dat wel. Ik zal niet direct beginnen met de overstap naar cd's, dat heeft namelijk even wat tijd nodig. Ondertussen kan de Technics spelers in clubs uittesten.'

Zijn techniek met platen, mixer en draaitafel is altijd onnavolgbaar geweest. Hij is echter niet bang dat hij nu dezelfde technische hoogstandjes niet meer kan uitvoeren.
'De mogelijkheden van deze cd speler overtreffen vinyl. Bovendien is de apparatuur allang 'tried & tested'.

Alternatieven voor de Technics SL verschenen de afgelopen jaren al genoeg op de markt. Final Scratch en Ableton Live werden een goed alternatief voor de draaitafel, maar daar wilde Dave Clarke niet aan: 'De kwaliteit van die systemen was in mijn ogen niet goed genoeg, al zullen andere DJ's daar heel anders over denken, maar de Technics cd deck is dat wel en daarom stap ik over, dat heeft niks te maken met sponsoring ofzo, maar is een persoonlijke beslissing.'


Dit was eigenlijk wel te verwachten, zeker nu Technics met nieuwe CD spelers is gekomen die schijnbaar net zo lekker werken als SL 1200. Final Scratch is nog steeds bezig met zijn opmars en zal de komende jaren alleen maar groter gaan worden. Toch jammer, ik ben nog steeds gek op die zwarte ronde schijfjes :(.
Asperge
Dit is geen sponsoring zegt ie dan, maar dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik dit las.
Ding Chavez
Zie de Dj Talk thread :)
Maar als je er zelf nog gek op bent waar maak je je dan druk om? Je moet er niet aan meedoen...
djdavid
zit flink in de lift, het draaien met cd's... zou me niets verbazen als over enkele jaren de toppers allemaal alleen nog maar met cd's staan te draaien. merk t zelf ook wel, als je eerste wil zijn en/of uniek spul wil draaien heb je dat bijna altijd eerst op cd (al dan niet gedownload ;) )...
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement