|
Armin vs. Mauro ??
|
View this Thread in Original format
| Tall21 |
Ik hoorde laatst één van de eerste nummers van Armin van Buuren en het viel me op dat het melodietje wel heel erg bekend klonk. Na (even) mijn mp3 collectie doorgespit te hebben kwam ik erachter dat het melodietje van Armin van Buuren's "Blue Fear" wel heel erg lijkt op de melodie van Mauro Picotto's "It's like this, it's like that". Weet iemand misschien of er hier sprake is geweest van een soort samenwerkingsverband of dat er hier sprake is van puur jatwerk??
Ik heb een mp3'tje gemaakt met beide stukken erin. Het 1e deel is van Picotto, het 2e van Van Buuren. |
|
|
| Optimus Trance |
| lijkt er wel enigszins op ja...maar t zal toch niet gejat zijn lijkt mij??? Misschien toeval...??? |
|
|
| Tall21 |
Zou wel heel erg toeval zijn dan. Tis niet alsof het een melodie van maar 3 tonen is ofzo.
Tall21 |
|
|
| Little Theseus |
| Het begin lijkt er idd erg op, maar t is het niet helemaal. Misschien dat Armin voor dat gedeelte een overeenkomst met Mauro heeft of dat hij geld heeft betaald, dat gebeurt wel vaker. In dit geval lijkt me dat echter onwaarschijnlijk omdat de rest van de plaat er totaal niet op lijkt. Het gebeurt vaak dat er iets herkenbaars van een totaal ander nummer zit in een nieuwe plaat. Daardoor worden ze juist bekend. |
|
|
| DJ_Siesta |
| wat boeit het, je heb wel eenbeetje gelijk, maarjah tsal wel toeval zijn. |
|
|
| DJ_Massive |
tja, dat hebbie wel vaker, dat een melodietje op mekaar lijkt,
moet je ook maar es luistere naar binary finary - 1999 (gouryella remix) en mauro picotto - lizard
die hebbie ook zo beetje erg gelijkende sound:rolleyes: |
|
|
| Boss |
| quote: | Originally posted by DJ_Massive
moet je ook maar es luistere naar binary finary - 1999 (gouryella remix) en mauro picotto - lizard
hela! blue fear is toch veel ouder (en beter bovendien :D ) dan 'like this like that' ? misschien wel gejat door mauro?? :D
(hoewel mauro natuurlijk ook wel de master is) |
|
|
| NILA.NL |
| quote: | Originally posted by DJ_Massive
Klopt in die nummers zitten stukjes die onwijs op elkaar lijken, ik heb nooit begrepen waarom dj's dat niet vaker als overgang
gebruik(t)en, ik heb die overgang in ieder geval nooit gehoord.... |
|
|
| moogwai |
| quote: | Originally posted by Boss
hela! blue fear is toch veel ouder (en beter bovendien :D ) dan 'like this like that' ? misschien wel gejat door mauro?? :D
(hoewel mauro natuurlijk ook wel de master is) |
Ja Blue Fear komt uit 1996 en Like This Like That uit 2000.... Misschien heeft Mauro dus weleens naar Blue Fear geluisterd :D |
|
|
|
|