|
Tiesto Live @ OS invigningen (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| jofawe |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Tiesto arrived in Greece 5 days ago. He does a dayly souncheck and hasnt been able to sleep much since. "this is the ultimate kick in my life, i've been walking around with goosebumps 24/7. This is the biggest show on earth!"
In October artdirector Papaionnou contacted Tiesto after seing the Tiesto in concert DVD. He liked they way Tiesto mixed classical music with trance. Tiesto has been working on the event every day since.
This event will have an enorm impact on him and the world. After the show, 4.6 billion people will know who Tiesto is. He'll also make history: never before an American TV station showed so much dance music at one time. He'll be the first dj to play for a crowd of over 1 billion people.
The Greek organization choose a selection of tracks he made the last 6 months for the event. He will play trancemusic in Tiesto style with a great variety: a track from ancient Greece, classical song by Albernini, all his hits (Flght, Love comes again, Traffic). The versions he will play are without vocals because some lyrics might upset some countries.
The show will take 2 hours in total. Last monday he did a test with 35.000 Olympic volunteers, and he was impressed. Tiesto is really nervous about the real opening of Greece 2004. The highlight of the event will be when the Dutch Team enters the stadium. He planned Adagio for Strings to be played at that exact time. He will encourage the Dutch and wave to them. |
där ser man ... typiskt en sån sak man berättar för sina barnbarn ... att man spelat inför 1 miljard människor :) |
|
|
| keddo |
| ere sant ? det finns ju inte va ballt de e :D faaaan va grymt för tiesto asså! |
|
|
| Connector |
| Jobbar! Någon som spelar in? |
|
|
| SWE_TRANCE |
| quote: | Originally posted by Connector
Jobbar! Någon som spelar in? |
Snackade precis med min bror, har bett honom att spela in det hela på sin inspelningsbara DVD. Så har vi tur så blir det fett najs :) |
|
|
| Connector |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
Snackade precis med min bror, har bett honom att spela in det hela på sin inspelningsbara DVD. Så har vi tur så blir det fett najs :) |
I löööv jooo! ... och din bror med ;) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by SWE_TRANCE
har jag otur så missar jag det med... ska ut ikväll men beror ju på hur sent han spelar... asså lägg ut en torrent eller steves ftp eller nått sen... vore grymmt schysst ;) |
|
|
| Aendy |
| Ett tips för er sydbor. Om ni är mer intresserade av musiken än inmarschen rekommenderar jag dansk TV, de har världens sämsta kommentator-kultur, ibland kan det vara tyst i 5 min under en fotbollsmatch. Kan inte garantera att det är så just vid detta tillfälle men jag kan nästan garantera att de snackar mindre än svensk TV. Själv ska jag insupa allt intressant och matnyttigt som det svenska kommentatorerna kan tänkas säga, det är ju OS-invigning, det måste åtnjutas på traditionellt vis! |
|
|
| MiB |
| eurosport kör live me dom kanske snackar mindre än tv2.. får se.. blir väl o rippa o se va det blir för kul.. =) läste att hans dj bås är precis under den olympiska elden och han ska lira i ca 90 min... |
|
|
| staz |
http://www.aftonbladet.se/vss/sport...,517371,00.html
| quote: | Dj underhåller
Under tillställningen kommer en dj - Tiësto - för första gången i spelens historia spela.
Det är till hans takter som de aktiva, Sverige med Lars Frölander i spetsen,
från 202 nationer kommer att tåga in. Det sker inte riktigt som vanligt utan efter det grekiska alfabetet.
Sist är det förstås för höjdpunkten. OS-facklan har slutligen nått Aten.
Vem som tänder elden återstår att se. |
|
|
|
| Endre |
Muskien och ljudet är bättre på SVT men deras komentatorers röster är för högt. på eurosport är det så mycket kompressor på ljudet.
|
|
|
|
|