|
Trance Reviews - Augustus 2004
|
View this Thread in Original format
| CygnusX |
Hier een aantal (vooral uplifting) nummertjes die ik jullie zeker niet wil onthouden :
Magellan Project - Alt+F4
Opvolger van 'Dive Theme', op Anjunabeats, alleen nog stukken beter. De melodie is heerlijk uplifting. Eén van mijn favoriete nummers van deze zomer.
8.5/10
Astura - Cassiopeia
Andy Prinz' nieuwste energiebom. Love the breakdown!
7.5/10
Astura - Cassandra
B-kant van Cassiopeia en veel rustiger. Ik verkies deze, omwille van die melodie die maar blijft gaan.
8/10
Dogzilla - Your Eyes
Opvolger van en beter dan 'Dogzilla'. Stevige bassline, duistere vocals ("there's only one thing that takes me high......there's only one that makes me cry......your eyes!") en veel energie.
8/10
Beetseekers - Reflexion
Nieuwe John '00' Fleming. De Original Mix is uplifting en vrij stevig, maar heeft geen echte euforische breakdown. De Joof Remix bevat met psytrance-geluidjes en krijgt mijn voorkeur.
Original: 7/10
Joof: 7.5/10
Lost Lynx - Spaceballs
Opvolger van 'Seasons'. Ietwat vreemd nummer met een hoge melodie, maar zeker niet slecht. Wordt beter naarmate je het meer beluistert.
7/10
JS Ten - Deliverance
De FX Zone Remix is volledig in de stijl van FX Zone - Synthasia, alhoewel die laatste iets meer had imo. FX Zone Remix > Original Mix
7/10 |
|
|
| CygnusX |
Nog 2 tips :
Gareth Emery & Jon O'Bir - Escapade
Het origineel is behoorlijk goed, maar de Cern Remix maakt er een echte dansvloerbom van.
Original : 7/10
Cern : 8/10
Signum - The Timelord
Een van de betere Signums, bij de meesten al langere tijd bekend. Heerlijk vind ik het stukje rond 7 minuten, wanneer de melodie een stukje hoger gaat.
8.5/10 |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by CygnusX
Een van de betere Signums, |
samen met Second Wave DE beste Signum ooit IMO
9/10 is zeker niet misplaatst, wat een plaat :eyespop: |
|
|
| CygnusX |
| quote: | Originally posted by TOR
samen met Second Wave DE beste Signum ooit IMO |
Push Through is mijn favoriete Signum, maar The Timelord groeit nog elke dag voor mij. |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by TOR
samen met Second Wave DE beste Signum ooit IMO
9/10 is zeker niet misplaatst, wat een plaat :eyespop: |
Signum vind ik bij de beste producers horen, ze staan er al jaren en hebben imo altijd al goede dingen uitgebracht. |
|
|
| CygnusX |
Heaven & Sky - Panorama/Liberation
Een van de nieuwsten op Bonzai. Panorama is superuplifting en boordevol energie. Heeft potentie om nog een dikke bom te worden. Liberation is veel darker en doet me wat denken aan de Push-stijl
Panorama: 8/10
Liberation: 7/10
Final Sylas - Classic Wave
Uitstekende melodische hardtrancer. Het mozzarella-gehalte van deze ligt waarschijnlijk te hoog voor de meesten hier, but I like it :) De Markos Remix is een pak steviger.
8/10 |
|
|
| Belgian Bonzai |
Lingen & Moore - Passion (Robert Nickson Dub/Vocal Remix)
Uplifting natuurlijk, zeer mooi, maar niet waaaaw, alhoewel de opbouw naar de climax veel belooft. Staan nog Sunstorm NRG mixen en zo op, maar RN Rmx is toch het beste imo
edit: ga mijn mening toch herzien naar een 8.5
8.5/10
Airbase - Spin (Samuelzone F.Ö.M. Remix)
Ja, had veel verwacht, want zijn Lidstroëm remix was te pruimen en Spin vond ik altijd een magisch nummer, maar het waw gevoel is er een beetje uit omdat er opgebouwd wordt, waar het origineel opeens met de deur in huis valt
7.5/10
Sean Walsh - Time Lapse
Heb hier toevallig een master rip of ik denk het op de kop kunnen tikken, mooie uplifting trancer; lijkt wat simpeltjes, maar het heeft imo een zeker hypnotizerend vermogen, vinnek echt een goeie. Moest toch een 3-tal BPM bij wel, hij klinkt toch ietsje beter dan in de sets van Helsloot met een beetje positieve pitch.
8.5/10 |
|
|
| CygnusX |
Active Sight - Out Of Our Lives/Tears Of Joy
2 nieuwe bommen van Frederic & Mike. Out Of Our Lives is allang gekend door de meesten hier, echt een heerlijk nummer. Tears Of Joy is in de stijl van Take The Day As It Comes, maar persoonlijk vind ik deze een tikkeltje minder (TTDAIC was dan ook super).
Out Of Our Lives : 8/10
Tears Of Joy : 7.5/10
Mirco De Govia - Voller Sterne
De Mirco De Govia Remix is goed (klinkt proggy ;)), de Super8 Remix is fantastisch -> kippenvel! Check ook de al wat oudere Original Mix, een van Mirco's beste nummers imo.
Mirco De Govia Remix : 7.5/10
Super8 Remix : 8/10
(Original Mix : 8.5/10) |
|
|
| TOR |
| nooit gedacht dat ik dit ooit zou zeggen, maar idd heerlijke remix van Super8 :crazy: |
|
|
| Gladius |
original > *
vind de super8 remix eigenlijk op niets trekken. aan zo'n zalig nummer moet echt niets gedaan worden imo. |
|
|
| Belgian Bonzai |
The Green Martian - Electronic Fantastic (Original Mix)
Wow, Productioneel hoogstandje; ik zou dit willen meemaken op een fuif... trance in the building.
Toch weer extra bewondering voor de producer
zit ier constant de video van op bonzai te zien
Robert Gitelman - Children Of The Sun
This has trance written all over it; prachtig uplifting ding, ben er gek van
Ik geef geen punten meer, verandert toch van dag tot dag |
|
|
| Belgian Bonzai |
| quote: | Originally posted by CygnusX
Active Sight - Out Of Our Lives/Tears Of Joy
2 nieuwe bommen van Frederic & Mike. Out Of Our Lives is allang gekend door de meesten hier, echt een heerlijk nummer. Tears Of Joy is in de stijl van Take The Day As It Comes, maar persoonlijk vind ik deze een tikkeltje minder (TTDAIC was dan ook super).
Out Of Our Lives : 8/10
Tears Of Joy : 7.5/10
|
Baker en M.I.K.E. moeten trouwen gewoon, wat een monstertracks.
Rap rap op audiojelly zetten, mannen. Die wil ik hebben.
Spijtig da'k zonet beloofd heb geen punten meer te geven. |
|
|
|
|