|
[20-11-2004] NL: Technoland - Hemkade, Zaandam
|
View this Thread in Original format
| basd |
Ik ben echt belachelijk vroeg hiermee, maar toch, een mooi initiatief.. Bovendien kunnen mensen die vrij moeten vragen van hun werk dat nu alvast doen!
| quote: |
Op zaterdag 20 november aanstaande zal de Hemkade 48 in Zaandam het domein zijn van de Nederlandse technoartiest. Art of Dance organiseert een nieuw concept op technogebied met de veelzeggende naam NL: Technoland. Het streven van dit nieuwe evenement is de Nederlandse DJ’s en live-acts die zich al jaren inspannen om de technoscene hier levend te houden in de spotlights te zetten. Het zal de eerste keer zijn dat een dergelijk groot evenement binnen de techno een programmering kent die vanuit ideëel oogpunt enkel en alleen uit Nederlandse artiesten bestaat.
Nederland is één van de koplopers op mondiaal dancegebied. DJ’s als Tiësto, Armin van Buuren, Marco V en Sander Kleinenberg behoren tot de absolute wereldtop. En als het gaat om hardstyle en hardcore zijn de DJ’s uit Nederland zelfs de graadmeter voor de rest van de wereld. Het mag duidelijk zijn, Nederland heeft een dancescene om trots op te zijn.
Toch geldt die sterke internationale positie in de dancewereld niet voor alle stromingen. Op technogebied spreekt ons land maar een heel klein woordje mee. De vinylverkoop op eigen bodem is minimaal, er zijn slechts enkele platenlabels die zich staande kunnen houden en de Nederlandse technoartiesten die internationaal zijn doorgebroken zijn op de vingers van twee handen te tellen.
Een van de redenen voor de relatief kleine technoscene is volgens de organisatie het feit dat het publiek meer kijkt naar wat er in het buitenland gebeurt dan wat de artiesten uit eigen land doen. Hierdoor is in de loop der jaren een flinke scheefgroei ontstaan tussen buitenlandse DJ’s en hun Nederlandse collega’s, niet alleen qua gage, ook qua toekomstperspectieven en podia op grote evenementen. Het vreemde fenomeen doet zich voor dat een buitenlandse producer van een goede plaat waarvan men nog nooit een set heeft gehoord interessanter is voor het publiek dan een opkomend talent uit Nederland dat de pannen van het dak draait. De mooiste plekken op de beste tijdstippen gaan dan ook vrijwel altijd naar een DJ of live-act uit het buitenland omdat men dat zo gewend is en het publiek dit verwacht.
NL: Technoland is geen nationalistische politieke manifestatie, verre van zelfs. Wel is het een signaal aan het publiek dat men best wat trotser mag zijn op datgene wat Nederlandse DJ’s en live-acts op technogebied presteren. Op NL: Technoland zal worden aangetoond dat de vaderlandse toppers in niets onderdoen voor hun internationale collega’s. In vier zalen die gezamenlijk nagenoeg alle genres binnen de techno van vandaag vertegenwoordigen komt de nationale DJ-top aan bod waarbij uiteraard oog is voor talentvolle nieuwkomers. In elke zaal staan DJ’s die nog niet zo lang aan de top verkeren zij aan zij met gerenommeerde internationaal gerespecteerde Nederlandse namen.
De volledige line-up van NL: Technoland zal begin september worden bekend gemaakt. Kaarten zullen 22,50 kosten in de voorverkoop en 27,50 aan de deur. NL: Technoland duurt van 22.00 tot 06.00. Alle overige informatie zal op de momenteel in aanbouw zijnde website komen te staan.
Klik voor de bron
|
Goed te betalen, leuk concept. Ben erg benieuwd naar de line-up, maar daar moeten we nog even een paar weken op wachten.. |
|
|
| Miss Proximus |
Ik vind het een heel goed initiatief! :)
ALs ik dan nog in Nederland ben wil ik best ff kijken! Hopen dat ze Verdine boeken ;) |
|
|
| HiGH_NrG |
Leuk idee! :)
En dan hopen dat ze niet alleen namen als Miss Djax enzo boeken... Want met een organisatie als AoD verwacht ik toch een beetje een beuktechno line-up. |
|
|
| basd |
| Volgens Tjeerdo (stond op PF) kwam er wel een beuktechno-zaal, maar vergeet niet dat de Hemkade vier area's heeft (en het is dan niet te hopen dat er twee worden gesloten, net als op Tomorrow, alleen omdat er te weinig mensen zijn). Dan kun je dus nog alle kanten op. |
|
|
| AlFerox |
in ieder geval komt deze mevrouw.
en heb een vermoeden dat ook T!M en de acid junkies er zullen zijn |
|
|
| HiGH_NrG |
| quote: | Originally posted by AlFerox
in ieder geval komt deze mevrouw.
en heb een vermoeden dat ook T!M en de acid junkies er zullen zijn |
Mijn vermoeden is dus juist... :)
Wel beter dat diezelfde dag Hardcore4Life is, dat scheelt wat :p |
|
|
| franzelare |
hoop voor tjeerd dat het niet weer flopt!
vorige keer was ook een goed concept maar wel een hele dikke flop! |
|
|
| SnuggLe |
| Ik ben er ook wel bij, MITS de hele clan gaat (Tin/Tim/Bastiaan/Harmen/Josta/Bas), dus allemaal komen slettebakken! |
|
|
| Miss Proximus |
laten we anders gewoon met HEEL NLTA gaan :stongue: dan hebben ze de kosten er ook wel uit lijkt mij! :p
Bastiaan krijgen we wel mee vind ik, net als de rest, en dan nog Wouter met de Nature 1 crew, en Lex enzo..ja man. kan wel s een succes worden :D |
|
|
| jp |
[meeloper mode on]
Als iedereen gaat dan ga ik ook wel
[meeloper mode off]
bah de hele avond techno |
|
|
| Optimus |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Ik ben er ook wel bij, MITS de hele clan gaat (Tin/Tim/Bastiaan/Harmen/Josta/Bas), dus allemaal komen slettebakken! |
dus als één van hen niet gaat, ga jij ook niet?:D |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Optimus
dus als één van hen niet gaat, ga jij ook niet?:D |
Nee nee dat niet :)
Wouter was ik vergeten, die moet ook mee ja! :)
En JP ook ja ! :D Gewoon gezellig, en daarvoor Mario Party-en bij Bastiaan ;) :D :D
En maybe mag Lex ook mee alssie lief is :p |
|
|
|
|