return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 3 
Ephedra Caps (pg. 2)
View this Thread in Original format
Smekbar
quote:
Originally posted by Hauken
Men Smekbar, du är fortfarande "klar" och "normal" i huvudet av dom?

huh, vad menar du? jag har bara käkat efedrin 2 ggr och har då inte märkt av nått :p grejen e att efedrin är ett i kroppen naturligt förekommande ämne, det enda du gör är att höjer nivån av det ämnet samt frigör kroppseget efedrin... Det e inte några farliga grejer, finns receptbelaggt på apoteket som astmamedicin samt har använts i traditionell kinesisk medicin hur länge som helst... det skrivs dock väldigt sällan ut eftersom man lätt blir lite stirrig av dem, och det finns bättre astmamediciner nuförtiden. Men stirrigheten är inte något som sitter i, utan det går över på några timmar... Inte alltid man blir det heller...
ScuL
quote:
Originally posted by SteveTranz4ever
De skiter dom väl i där nere... dom säger väl bara "Välkommen till Holland, ledsen vi slog er i EM"

hehe.. ungefär så ja :clown:

quote:

Öronproppar är inte helt fel heller då ID&T spelar så högt så trummhinnorna lossnar och krockar med varande halvägs genom hjärnan...

såg en dB-mätare på In Qontrol framför högtalarna.
den stod på 137dB
reveal
Skit i Red Bull och kör på Powerade istället :) Aendy är grym på att förklara varför...
Glorie
länk

då kan ju ta och läsa tråden, sida 4, 7 och 12 lite mer noggrant.
ScuL
quote:
Originally posted by reveal
Skit i Red Bull och kör på Powerade istället :) Aendy är grym på att förklara varför...

tror inte att de säljer det.
och man får inte ta med egna konsumptioner. (de slänger dem vid entrén)
Dj_Irish
quote:
Originally posted by Smekbar
huh, vad menar du? jag har bara käkat efedrin 2 ggr och har då inte märkt av nått :p grejen e att efedrin är ett i kroppen naturligt förekommande ämne, det enda du gör är att höjer nivån av det ämnet samt frigör kroppseget efedrin... Det e inte några farliga grejer, finns receptbelaggt på apoteket som astmamedicin samt har använts i traditionell kinesisk medicin hur länge som helst... det skrivs dock väldigt sällan ut eftersom man lätt blir lite stirrig av dem, och det finns bättre astmamediciner nuförtiden. Men stirrigheten är inte något som sitter i, utan det går över på några timmar... Inte alltid man blir det heller...

Kanske finns kvar som astma-medicin men jag har för mig att efedrin i tablettform förbjöds för en ca 5 år sedan här i Sverige då det var för likt amfetamin (därav den ökade energin och minskade hungerskänslor). Hade en bodybuildarpolare som använde det ganska flitigt. Preparatet blev både doping klassat och förbjudet har jag för mig.
Smekbar
det är dopingklassat ja, men inte olagligt. Det finns dock inga affärrer som sysslar med hälsokost eller dylikt som säljer det såvitt jag vet. Det e ju dock ett jävligt populärt bantningsmedel i andra länder...
Dj_Irish
quote:
det är dopingklassat ja, men inte olagligt. Det finns dock inga affärrer som sysslar med hälsokost eller dylikt som säljer det såvitt jag vet. Det e ju dock ett jävligt populärt bantningsmedel i andra länder...

Ah ok, men jag hade för mig att just preparated Efedrin (i tablettform) inte ens finns att få ut på recept längre.

Och visst fan är det ett vanligt bantningsmedel i andra länder. Det var det i sverige innan också. Tror att det fortfarande är fullt tillåtet i Danmark faktiskt.
Snakebyte
Jag dansar som en galning på redbull/vodka. Funkar fint, fast jag har dålig kondition.

Ephedra har jag dansat på en gång. Rätt ok. Men jag föredrar redbull/vodka eller nykter. Musiken får igång mig.
Kamelen
ok..långsiktig lösning.. gymma/konditionsträna .. =)

vill du orka så drick _MYCKET_ vatten.. du kan aldrig dricka för mycket vatten.. en bra regel är drick lite men ofta.. alltså drick 2-3 klunkar var 15 minut.. kroppen kan endå inte ta åt sig mer än 1 liter 30-60 min .. så dricker man 1 liter på 5 min..så får kroppen endå inte så mycket vätska.. ha gärna en flaska eller nått =) drick lagom stora klunkar då o då.. för du vet väl att du presterar 35-50% sämre om du inte har tillräckligt med vätska i kroppen =)..
kram!

sipowitz
quote:
det är dopingklassat ja, men inte olagligt. Det finns dock inga affärrer som sysslar med hälsokost eller dylikt som säljer det såvitt jag vet. Det e ju dock ett jävligt populärt bantningsmedel andra länder...

Mig veterligen så förbjöds produkter med dylikt innehåll för ungefär ett halvår sen. De affärer som fortfarande säljer följer helt enkelt inte lagen omedvetetet eller med vilje.. Myndigheterna har dålig kontroll över försäljningen.

Angående din tidigare post kring ämnet så skulle jag vilja svara med att jag personligen tycker man ska ta det lugnt med det. Även om ett ämne finns i kroppen naturligt så finns det en färdig balans i kroppen som man inte bör rubba.
-=Kotten=-
quote:
grejen e att efedrin är ett i kroppen naturligt förekommande ämne, det enda du gör är att höjer nivån av det ämnet samt frigör kroppseget efedrin...

Lol...inte fan har man efedrin naturligt i kroppen.. :p

Huvudsaken efedrin gör e ju att frigöra noradrenalin så man blir pigg...
Sen påverkar det också muskelreceptorer så att bland annat luftrören utvidgar sig...

Kanske ska meddela att ephedra e olagligt i Holland så att proppa hela väskan full vore kanske inte så jätte intelligent.. :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 3 
Privacy Statement