|
Pukkelpop 2004 - Volledige review !
|
View this Thread in Original format
| TranceSeeker |
Topper!
Wat een feestje waren deze drie dagen.
Was er nog nooit geweest, maar ik zal er volgend jaar weer staan
DAG 1:
--------
Begonnen met fifty foot combo, was ik eigenlijk nog niet in the mood voor vanalles, vond het echt slechte muziek, halfweg de set naar peaches gegaan in de marquee, vond het niet slecht maar kon me ook niet echt bekoren (was nog niet in the mood) toen we daar een 20 minuten hadden gestaan naar de boilerroom gegaan om daar wat van de sfeer op te pikken, lady lite & mary jane waren er bezig aan een live performance toen we uiteindelijk klaar waren voor agoria, daar hadden we een half uurtje gestaan, vond het wel goeie sfeer/muziek, maarya het ijs moest nog doorbroken worden.
Op naar Keane, de revelatie, en ook met echt 'zin' naar daar, en hij leverde ook af, zalige muziek, zalige sfeer, pukkelpop 2004 was eindelijk begonnen voor mij, wat kan die man een stukje zingen!
Deze keer helemaal tot het einde gebleven Wink
Keane gedaan en hop naar de mainstage om Within Temptation mee te pikken.
Grootse opzet, mooi decor en en zalige stem, vond het redelijk sfeervol, enkel de zang werd wat overtroffen door de muziek waardoor je niet alles schitterend verstond/hoorde, al bij al een goed opreden, heb me geamuseerd. Na het optreden wilde ik Urge Overkill zien omwille van het al overbekende 'girl, you'll be a woman soon' (uit pulp fiction) te aanhoren, aanhoren was het juiste woord want na een half uur op deze plaat te hebben moeten wachten doet het wel god om een bekend nummer te horen, enkel viel het wat tegen, was helemaal niet zo goed gebracht, maarya, mijn dag was goed want ik heb deze plaat 'live' gehoord Wink Razz
Op naar de scissor sisters! Hier had ik eigenlijk helemaal geen verwachtingen bij, en misschien daarom was ik wel wat verrast,
veel sfeer en leuke dance nummers, die me toch wel deden bewegen, al bij al een geslaagd optreden met een 'gay' performance Big Grin
Op naar hetvolgende zou ik zo zeggen, mijn bedoeling was ook zoveel mogelijk mee te pikken van alles en nog wat, sta open voor 'alle' muziek, later zou ik er anders over denken Big Grin
Jan van Biesen laatste 30 minuutjes meegepikt en lekker stevig, the place seem to love it, dan maar even meedoen zeker ? Happy
Na Janneke even pauze en rustig wat rondwandelen langs the caterings en promotentjes, want mijn vriendin wou absoluut zoveel mogelijk TMF t-shirtjes hebben....
Op naar de Main-Stage waar de wei al goed vol stond om the offspring mee te maken, op dit moment had ik een dipje, had nieveel goesting om nog ergens naartoe te gaan, omdat ik al de ganse dag druk beziggeweest was enz... dus met een beetje mismoed naar de offspring, mijn vriendin had er wel zin in leek het zo....Twas ook een goed optreden later gezien, enkel is het me niet zo goed bevallen, het volk sprong heftig mee op la la lalalala la la lalala, maar opeens stopten ze 20 minuten te vroeg en zonder boe of ba druipten ze van het podium, het leek wel of ze even hun geld kwamen oprapen en gauw terug naar huis wilden, ook niet veel interactie met het volk, maw deze hebben wat afgedaan, ondanks het toch goede optreden...
Roger Sanchez was daarna aan de beurt, meer 'mijn' muziek Razz
En het loonde ook, was helemaal van voor gaan staan bij de dj booth, zalige house zoals we hem het beste kennen, een perfecte opwarmer en ik was weer perfect in the mood om er in te vliegen, naar de hoofdact van de dag, FAITHLESS, ik zal maar al beginnen met een WOW!
Zalig optreden en ook meteen nr ? van heel pukkelpop 2004, nog even wachten voor de top 5 he Wink
Afwisselend plaatjes met de nieuwe zanger en hitjes zoals we faithless het beste kennen, met God is a dj, insomnia, mass destruction en achtereenvolgens de nieuwste 'I want more' met daarna de aphotheose 'we come one', het publiek werd echt gek, wat een sfeer wat een zalige sfeer, ik heb serieus zitten springen, echt een superoptreden, toen ze het podium afgingen, bleef het volk schreeuwen om een bisnummer, Maxi Jazz vond het zelf prachtig denk ik want hij zei toch maar eventje "amazing", ja da vond ik ook, echt schitterend, 2 bisnummers kregen we, een solo act van jazz, met daarna het al even mooie salva mea als definitieve afsluiter.
Einde dag 1
-------------------------------------------
DAG 2
-------
The bloodhound gang, slechte muziek met een goeie sfeer, veel interactie met het publiek, wat ik wel kon apprecieren, lekker catapult schieten met t-shirts en blote kont laten zien, vuile taal en "are there any Belgians here, put your hands up !!!" " YEAAAHHHHHHHHH"
"Are there any DUTCH here????" "YEAAAAAHAHHHHHH"
"GET THEM !!!!!!!!!!"
Vond ik wel grappig!
Zornik stond als volgende op mijn affiche, want ik vind hem echt schitterende plaatjes maken.
Meteen naar de Marquee, proberen een plaatsje helemaal vooraan te bemachtigen, dat lukte ook goed.
De gemiddelde leeftijd lag wel zo rond de 16 jaar vooraan denk ik, maar gaf nix he Happy we zijn er om te feesten, en dat was het ook, fantastische set van Zornik, ik zat echt vol emotie bij dit optreden, super gewoon, Belgium all the way!
Op naar Ricardo, maar het was Stijn door een wijziging, ok Stijn dan, had er nieveel van gehoord....maarya, pp is ook voor nieuwe groepen te leren kennen he Wink
Ik voelde me echt raar toen hij begon, dacht echt dat hij ging afgaan en het publiek niet ging meekrijgen, maar wat een lef voor deze kerel, schitterend,
je moet het maar durven dacht ik zo in men eigen, Zijn onorthodox gedoe is me echt enorm bijgebleven, wat een supersymphatieke kerel, en wat een gekke manier om het publiek op zijn kop te zetten, voor mij het meest verrassende optreden van pukkelpop 2004, respect!
Daarna even naar Freeland gaan kijken, dewelke goed bezig was, enkel de hitjes van nirvana, white stripes etc....vond ik wel te veel van het goede, maarya, tis natuurlijk pukklpop en niet een discotheek he, dus moet kunnen, I moved, and I moved further to Ricardo Villalobos,
had em eigenlijk nog nooit gehoord, dus even checken dacht ik, hij nam er zijn tijd wel voor kan ik wel zeggen, opbouwend tot het einde, minimal techno en zeer hypnotiserend, het volk droop wel enorm af de eerste 20 minuten van zen set, ik vond ook dat dit thuishoorde in de boiler ipv de dance hall, het volk verwachtte iets anders denk ik...
Ik kon het wel apprecieren, enkel ik verwachtte ietsje meer sfeer en beat, al bij al fijne muziek en zeker om over te doen! Zatlap!
The streets, fijne muziek met als hoogtepunt die nieuwe plaat van hun, een duet met die neger en de lead singer, zalig nummer, zeer emotioneel en zeer goed gebracht
Beste optreden om naar te luisteren, rusig relaxed
Dillinger escape plan op aanraden van iemand die bij me werk, geezes christ, wat is mich datte??
LOL, Fijn om te zien hoedat die mannen schreeuwen maar toch een dankjewel, tot nooit meer hehehehe, dat was echt ietsje overdreven naar mijn smaak.
Tiesto dan maar, na een kwartier naar een geschikte plaats zoeken eindelijk degelijk zicht op de dj booth, de zaal zat echt propvol, niemeer fijn.
Uiteindelijk kwam hij op, prachtige sfeer maar dat was het dan ook, het geschreeuw van het volk toorde boven de muziek zelf uit.
Ben na een 25 minuten weggegaan, kan het ook niet hebben dat het echt een commerciele trekpleister was voor iedereen die hem absoluut nekeer wilde zien....
Wel een hoogte(laagte Big Grin)punt was dat de dansvloer het begaf, door de springende massa, stond net op een betonblok, dus had perfect zicht omdat iedereen lager stond dan mezelf Big Grin
En toen overkwam me iets dat ik nooit had verwacht:
Het hoogtepunt van pukkelpop 2004:
THE CHEMICAL BROTHERS
Wat was me dat zeg!!!!
Van het begin tot het einde heb ik daar met men mond open gestaan, en genoten van alles en nog wat, wat eens show, WOOOOW!!!
Echt ongelofelijk was dat, this will always stick in my mind, de visuals de harde sound, de sfeer, de chemical brothers.
Het manneke dat danste, de ongelofelijke climax met het clown gezicht dat dikwijls terug te zien was "You are my children now", phwaaaa dit is echt een beeld dat me voor altijd zal bijblijven!
Fantastisch!!!!!
De grootse voldoening had ik na het optreden, heb nog een paar uur nagenoten en m'n vriendin zal het geweten hebben lol.....
Einde dag 2
-----------------------------
DAG 3
-------
Een dag om uit te bollen zou ik deze noemen
Niet echt veel spectaculair gezien, begonnen met flogging molly, die me wel redelijk kon bekoren, nog nooit van gehoord voor pp, maar nu ken ik ze wel.
Old mc donald had a farm hiya hiya hooooh
Zo ergens iets maar dan met harde riffs en viool.
Zatlappenmuziek na het voetbal, zo zou ik het noemen Happy
Franz Ferdinand viel wat tegen vond ik, kende er ook wel niet veel van, al bij al een matig optreden zonder veel hoogtepunten, redelijk eentonig, maarya da zal wel aan mij liggen....
Op naar de beste act van de dag, Miss Kittin, beste dj performance van heel pp 2004 samen met Roger Sanchez, wat een sfeer, ging wel disco na een tijdje met technotronic's pump up the jam, vond ik wel niet haar stijl maar wel het publiek zijne....want supersfeertje, en supersetje, zeker naar het einde toe, met underworld - born slippy (weet ik veel welke remix)
Heb me geamuseerd, en heb de volledeige 2 uur uitgedanst.
50 cent was een beetje hehooo heyaaa what's up man, put your hands up, etc....constant hetzelfde, stond helemaal aan de zijkant dus heb niet mee kunnen doen in de sfeer, het leek me wel een thumbs up van opzij gezien, enkel ja, als je er middenin staat ga je al sneller meedoen dan ver weg er van af he Happy
Toen de afsluiter the white Stripes, niet slecht,vond het wel ok, buiten die té harde gitaarsolos....
Hoogtepunt voor mij was oh Jolie oh joliieeeee, kweenie hoe die plaat heet, maar vond ik wel heel goed!
Uiteindelijk toch maar vroeger dan dat het gedaan was naar huis gegaan met een zeer voldaan gevoel.
Vond het echt een super driedaagse, twas mijn eerste pp maar ik zal er volgend jaar zeker bijzijn!
byebyeeeeeeeeeeeeee
Spijtig
-------
Dat ik nix van Monza en Arsenal gezien heb, ongelofelijk rij om binnen te geraken, volgende keer deze op een groter podium plaatsen, met meer capaciteit
Nix van the Darkness heb gezien
Villalobos in dance hall
Dandy warhols niet gezien
top 5
------
optredens:
-------------
5)Scissors sisters, the streets, within temptation, the offspring
4)Stijn
3)Keane
2)Zornik
1)Faithless
1)The chemical brothers
Dj's
----
5)Agoria, Andy Fletcher(kon wel nie draaien maarya, fijne muziekjes wel), Adam Freeland
4)Ricardo Villalobos
3)Jan van Biesen
2)Roger Sanchez
1)Miss Kittin |
|
|
| Bertn |
super review gast!!:)
ik vond het jammer da'k er zelf niet kon bijzijn, maar herexamens gaan voor eh... |
|
|
| Gladius |
jah idd goeie review.
kom nyah plak uwe review hier dan ook maar eh =) |
|
|
| DeSpErAtOs-X |
| mijn review volgt snel ... en het was idd een TOPPER |
|
|
| Pumpin2000 |
Ja een vriend van mij is ook geweest en had gezegt dak iets gemist had!
Roger Sanchez, miss kitten, 2 many dj's, tiesto enz...
Spijtig, maja kzal wel naar Antwerp is burning gaan :happy2: |
|
|
| JediD4M |

Trance-seeker => knappe en volledige review! |
|
|
| Kaidreas |
ik heb er van gehoord dat het gewoon massive was.
ik wou ook wel gaan eigenlijk, maar alleen die zaterdag dan. uiteindelijk toch niet gedaan, en ik heb er serieus veel spijt van.
felix was naar het schijnt the bomb.:D |
|
|
| TranceSeeker |
| hey jongens, bedankt voor de feedback! :happy2: |
|
|
| DeSpErAtOs-X |
om zo'n lange review te schrijven krijg'k niet door men vingers :) ... maar ik wil wel even zeggen:
faithless was geweldig, van tiesto had ik adaggio for strings gehoopt en verwacht maar was al bij al mega-sfeer ... mylo was ook enorm goe :), en beste vrouwelijke dj: miss kitten :)
vo de rest, lees de krant :D , was echt super dusjah ... |
|
|
| Xilver |
| quote: | Originally posted by DeSpErAtOs-X
om zo'n lange review te schrijven krijg'k niet door men vingers :) ... maar ik wil wel even zeggen:
faithless was geweldig, van tiesto had ik adaggio for strings gehoopt en verwacht maar was al bij al mega-sfeer ... mylo was ook enorm goe :), en beste vrouwelijke dj: miss kitten :)
vo de rest, lees de krant :D , was echt super dusjah ... |
Weet ge, zo geweldig vond ik Faithless eerlijk gezegd niet... Gelijk da die daar stond te roepen. Sfeer was er, dat wel, ma toch... |
|
|
| DeSpErAtOs-X |
| dude, da was mijn mening ;) appreciate yours although ... |
|
|
|
|