IBIZA 2004 Partyreport
|
View this Thread in Original format
basvh |
Ibiza
Tsjah na een week ibiza valt het nachtleven door maar 1 woord te omschrijven: WILD!
Maar laten we bij het begin beginnen.
Zaterdag 15 augustus reden wij met de 4 vakantiegangers richting Schiphol waar een vliegende sigaar ons naar het balearisch eiland zou brengen. Mijn extra beenruimte plekjes waren gewoon geresserveerd en kon dus lekker uitgebreid tukken in het vliegtuig. De momenten dat ik wakker was heb ik lekker uit het raampje zitten kijken aangezien er geen wolkje te bekennen was boven europa. Na een vreselijk slechte landing op ibiza (de piloot lande schuin op de baan en moest hem met alle geweld recht trekken) werden we afgezet bij ons appartement genaamd mar y playa.
Het appartement:
Ons appartement lag in Figueretas. Dit ligt precies tussen ibiza stad en playa de�n bossa. Het voordeel van deze ligging was dat het toch wat rustiger is dan de andere 2 plaatsen. Playa d�en bossa is druk, bora bora en space liggen vlakbij. Figueretas heeft dan het voordeel dat het overal tussen in ligt en je binnen 10 min lopen in het centrum van ibiza stad bent, 10 min taxi van amnesia en privilege, 10 min taxi van playa d�en bossa. Het appartement zelf lag 20 meter van het strand, de koelkast was ruim en de keuken was precies groot genoeg om eitjes en andere snacks te koken. Beter kon dus gewoon niet.
15 augustus: Judgement Sundays, Eden, San Antonio
Line up: Daniel Kelly,Eddie Halliwell. Judge Jules, Lisa Lashes
Voor het stappen werd een bodem gelegd in ibiza stad. Voordat we het centrum hadden gevonden waren we alleen een dik uur verder (neem nooit een binnenweggetje op ibiza!) , ook het eten duurde lang. De spanjaarden hebben echt een peper in hun reet nodig!!! De bediening was ook ongeinterresserd en saggereinig maar na een week ibiza bleek dat elke spanjaard die op ibiza werkt daar last van had.
Na het eten met de discobus naar san-antonio toe. Was meteen ook de laatste keer discobus. Taxi�s zijn goedkoop, snel en stuk relaxter. Daar aangekomen de eden opgezocht en in de nabijheid geprobeerd een goedkoop kaartje te scoren wat niet lukte omdat het al laat was.
Uiteindelijk 3 kaarten gekocht, 3 zullen jullie denken? Ja 3, ons aller snitz kakte bij het eten vreselijk in en is toen naar bed gegaan i.p.v stappen.
De club eden is gevestigd in een oud zwembad en dat is goed terug te zien. De club zelf is niet echt mooi van binnen, gezellig was het zker. Het publiek bestond vooral uit engelse en zij blijken toch zo gek als een deur te zijn. Ook komen ze binnen en staan ze meteen op de dansvloer te springen als een gek. Ze zullen ook niet stoppen totdat de laatste plaat is gedraaid.
Na de warm-up dj was het tijd voor judge jules die liet zien dat ie over geen mix-kwaliteiten beschikt. Jezus wat een gepruts. De nummers die die draaide waren vet dus dat maakte het goed
Peter bewees nog dat engelse vrouwen niet zo moeilijk doen na 2 woorden had ie al beet! Peter zou voor de rest van de vakantie doorgaan als: Peer met zijn engelsetongval!
Eddie Halliwel had zijn vliegtuig gemist dus moest lisa Lashes extra lang draaien. En OMFG hoe ze dat deed zeg!!!!!!! UKHH hoe het moet zijn! Wop wop wop wop heerlijk. Om uurtje of 6/half 7 was het mooi geweest en gingen we weer op huis aan.
16 augustus:
Cocoon, Amnesia: Sven Vath, Miss Kittin
Die avond was er een zogenaamde dance valley keuze: Of manumission met Fat Boy Slim of Cocoon met Vath. Uiteindelijk is het Cocoon geworden, we kwamen binnen en miss kittin was bezig. Zij had aparte platen, een soort combi van electro, techno en breakbeat. Mix technisch was het ook niet echt bijzonder, ook werd het na een tijdje nogal eentonig. Er werd al snel kennis gemaakt met het immense rookkanon van de amnesia die de tent binnen 1 sec vol met rook kon zetten. Erg coole ! Eindelijk was het tijd voor Vath, jammer dat ie ook zo eentonig begon maar na half uurtje kwam ie goed los en er kwamen toch dikke techno platen voorbij. Wat wel jammer was dat de duitsers die binnen stonden nogal irritant waren maar goed daar doe je niks aan. Ook hier ging trouwens het publiek continu los. In nederland valt men nog weleens stil maar hier dus totaal niet. Echt vet om te zien! Wat positief opviel waren de amnesia-danseressen, deze leken zo de victoria-secret catalogus uitgelopen te zijn. Erg mooie meiden!!!! Om uurtje of 6-half 7 was het weer mooi geweest en werd op huis afgegaan!
17 augustus
Carl Cox Campiones, Space: Carl Cox, Michel de Hey
Net zoals alle dagen werden de middagen doorgebracht met zwemmen/strandliggen/eitjes bakken/bockworsten eten/siesta houden/ toepen en bier drinken!
Voor de vakantie leek het dat Carl cox van 12 uur smiddags tot 12 uur savonds zou draaien zodat het nog mogelijk was om naar armin te gaan snachts. Toen we op ibiza kwamen bleek dat de carl cox avond van 8 uur savonds tot 6 uur snachts zou duren. En jah de keuze tussen coxy en armin is nou niet echt moeilijk. Hehe
Carl Cox en Michel de Hey worden op verschillende foras en door verschillende mensen al maanden bekritiseerd voor deze mensen heb ik 1 antwoord: STFU!
Man o Man o Man wat een setjes waren het!!!! Niet normaal meer. Om een uurtje of half 1 waren we binnen en michel de hey was toen al bezig. Hier wordt hij vaak een hitjes draaiert genoemd maar op Ibiza in de Space was daar geen sprake van! Misschien 1 a 2 hitjes en verder draaide hij echt het dak eraf, niet meer normaal. De tent ging helemaal los!!!!!!!!! Hij had trouwens door dat wij Nederlanders waren en vond het tof dat wij als een gek door de zaal sprongen. De vriendin van de Hey stond ff later achter ons. Je weet wel dat grietje van dat axe nightguide programma. In wat voor staat ze achterons zal ik maar niet zeggen, erg nuchter leek het er iig niet op!
Toen was het de beurt van Cox en wat kan ik zeggen. Het was gewoon zo vet! In de Space kan je achter de booth kijken hoe de dj bezig is. Als je cox daar bezig ziet dan zie je pas echt wat voor een skills die gozer heeft. Niet meer normaal gewoon. Gewoon in de pioneer een sample cdtje duwen met een of ander bongo sampletje dan als een gek op de cue knop douwen en dan d.m.v van de faders een bongo ritme op het publiek laten neerdalen!!!! Echt zo knap!!! Van de paar uur cox draaide hij ook het meest met 3 draaitafels om ook om de zoveel sec een nieuwe plaat erop te jetsen! En dit alles met zo�n gemak, prachtig om te zien!
Ook hier voor de hitjes zeikerds: 1 a 2 max in de paar uur dat ie gedraaid heeft.
COX ROCKS!!!!!!!!!
18 Augustus
Meganite, Privilege: Mauro Picotto, Chris Liebing, Fergie
Die avond naar Privilege toe, voor 20 euris waren we binnen maar helaas was niet de hele privilege open. Normaal kunnen daar 12 000 mensen in maar nu hadden ze de main area verkleind naar zo�n 3000 man. Toch kon je bij het beroemde zwembad komen en de bijbehorende booth zien. Deze techno avond was weer top met als hoogtepunt Chris Liebing, wat een gekkenhuis zeg! Mauro Picotto die volgens mij een aantal nieuwe tunes draaide, en wat voor een nummers!!!!! Echte dikke stampers. Fergie moest aan het begin van de avond maar kon mij niet echt boeien, al draaide hij wel paar leuke tracks. Aan eind van de avond naar de chill-out gelopen waar je een prachtig uitzicht over ibiza stad en omstreken met een opkomende zon. Erg mooi om te zien!
19 Augustus
Cream, Amnesia: Oakey, PVD en Tiesto
Voor 45 euro een kaartje gekocht rond een uur of 1 richting Amnesia gegaan en wat staat er op een aanplak biljet als je net binnen bent: TIESTO WILL NOT BE PERFORMING TONIGHT BECAUSE OF AN EAR INFECTION. Gloeiende gloeiende, ik had al maanden naar deze vakantie uitgekeken en vooral naar Tiesto en dan komt ie niet. Beetje teleurgesteld liepen we verder naar binnen waar het stampend druk was. Oakey begon om 2 uur die eigenlijk een hele rare set draaide. Dan weer mixfouten die dus alleen beginners maken om bij de volgende overgang maar een briljante melodische overgang te laten horen. Verder wisselde hij zijn cheesy u2 remixjes af met prachtige trancers! Erg raar!
Om uurtje of half 4 kwam de duitse dj herr flick euh PVD zijn kunsten vertonen. Ik hoopte echt dat ie niet teveel zou beuken maar gewoon lekkere rustige trancers zou draaien. Gelukkig deed ie dat en zette een briljante set neer. O.A draaide hij 3 drives � greece! Moet je voorstellen: Een volle amnesia, super sfeer, het co2 kannon op scherp! Echt dik kippe(n)vel werk. De volgende classic die hij erin jaste was beachball ook al weer zn kippenvel moment. Andere tracks die ik gehoord heb: In silence, ATRC ja ja ja paulus heeft die plaat ook eindelijk ontdekt, hehe. Rond half 7 was het mooi geweest aangezien het elke seconde drukker zou worden bij de taxi�s
20/21 augustus:
Omdat die avonden er niet iets echt op het nacht programma zou staan was het de bedoeling om naar Caf� del mar of Bora Bora te gaan. Helaas stootte een van de vakantiegangers zijn teen op een harde wijze zodat deze vet gekneusd was. Hij liep er dus als herr flick en kon ook geen lange stukken lopen, helaas Caf� del mar en bora bora werden dus maar geschrapt. Achteraf was het niet zo erg want we hebben die 2 dagen lekker gerelaxed en bijgekomen.
22 aug: naar huis toe met vliegtuig. Eenmaal thuisgekomen grieperig in bed gedoken, op dit moment lig ik nog verrot in bed. Niet echt een leuke thuiskomst.
Nu een aantal conclusies:
Duur?
De intree van de clubs en het drinken binnen is heel duur. Meeste avonden zijn 40 euro en een pilsje is 10. Red Bull verschilt soms 10 soms 16.
Maar wat op ibiza wel weer goedkoop is zijn de taxi�s, boodschappen, uit eten gaan en de indrink barren zijn niet duur.
Alleen maar uitgaan op ibiza?
Mocht je budget niet al te groot zijn voor ibiza dan is het eiland ook met ander soort vakanties goed te combineren. Ga bijvoorbeeld een week pak 3 echte vette avonden. Dan heb je nog 4 dagen om te relaxen en dingen te bekijken. Waar wij zatten is het strand erg rustig, op straat ook. Ideaal om het rustig aan te doen. Ook wil je alla lloret of salou lomp zuipen en achter de vrouwen aan dan kan je dat zker doen op ibiza: neem een taxi naar san antiono en in de pubs is er voor weinig geld veel te zuipen en genoeg easy engelse mokkels. Zelfs Kolkiewolke zou er wat scoren.
Drugs?
Het gebruik is toch wel erg hoog. Ik denk dat 80 a 90 procent van de club gangers het gebruikt. Vooral in de wcs heersen er sneeuwstormen en heeft men last van plaatselijke verkoudheid. Wat me verder ook opviel was het verschil tussen nederlandse wiet en de spaanse wiet. In nederland ruik je de geur als ze 10 meter voor je lopen te blowen, op ibiza ruik je het nauwelijks als ze precies naast je staan te blowen.
Het drugs gebruik is dus hoog en drugs misbruik bijzonder laag. De meeste weten hoever ze kunnen gaan, van die kauwende koeien zoals in nederland zal je daar niet snel zien
Kort?
In totaal zijn we dus een week geweest, achteraf iets te kort omdat je echt moet racen om alles te zien. Ook kan je keer nachtje overslaan zodat het iets minder vermoeiend is
Fotos?
Geen camera meegenomen in de clubs omdat het verboden. We konden ze wel binnengesmokkeld krijgen maar geen zin in om risico te lopen. De fotos die we wel zijn vooral in appertement gemaakt en zijn in de categorie: MELIG. Dus ook niet erg geschikt om hier te posten,
Algehele conclusie:
Ibiza ROCKS!!!!!!!!!
Qua feesten moet je daar gewoon zijn. Wat een sfeer, wat een vibe, wat een dj�s!
Verder wil ik nog paar mensen bedanken:
-Snitz alias Kras alias Kleine Nico alias Nico Slurf alias Fietspomp alias Jannie
-Peter alias Koning Pinterman alias Zwem slurf alias Mitch alias engelse tongval
-Rob alias Apollo Creed alias de Kromme alias Ali alias Kromme Slurf
-Sneetje en Sneetje
-Amstel Aguila
-de ventilator
- het rook kanon
- de een oogige ticket verkoper
- ed
gr bas
alias Rocco alias Lange Kerls alias Lange Slurf alias krullenbol alias pruik |
|
|
M_Peror |
Gaaf verslag Bas! :D Krijg een goed beeld van de sfeer. Algehele conclusie: Ik wil ook naar Ibiza! ;) Ik ga vast sparen voor volgend jaar denk ik. |
|
|
basd |
Klinkt alsof je het gezellig hebt gehad :) Mij lijkt het nog steeds wel een berg geld, maar je zult er wel wat voor teruggekregen hebben en dat is ook wat waard.. Een weekendje Street Parade of een tripje GKGG is nou eenmaal ook niet erg goedkoop.
En dat over zeiken op hitjes, dat zal ik maar niet te persoonlijk nemen :D |
|
|
Dj Lex |
Leuk verslag bas! OOIT wil ik er naar toe... |
|
|
HiGH_NrG |
Leuk om te lezen! :D |
|
|
ambs |
super verslag bas!! Ik wil nu al weer terug :( maar lekker sparen voor volgend jaar ;) |
|
|
Bailey |
Gaaf verslag man!:eyespop: Ibiza wil ik ook zeker een keer meemaken. Jammer dat het zo verrot duur is. :( |
|
|
basvh |
quote: | Originally posted by Bailey
Jammer dat het zo verrot duur is. :( |
niet veel duurder dan een week biertjes hakken in llorett/salou/kreta |
|
|
SnuggLe |
Leuk verslag Bas, maar mis de foto's ;) |
|
|
jp |
quote: | Originally posted by basvh
ATRC ja ja ja paulus heeft die plaat ook eindelijk ontdekt, hehe. |
Hij speelde deze plaat al in 2003, zoals:
Panama_Amsterdam_16-10-2003
New_York_Central_Park_28-08-2003
Berns_Stockholm_12-11-2003
:p
Ok genoeg gezeken (aangestoken door Snuggle)
Fantastisch report om te lezen, mijn complimenten :toocool: :eyes: |
|
|
basvh |
quote: | Originally posted by FunkySimon
19 augustus? en de 21ste op mysterland had ie daar anders weinig last van... volgens mij had ie gewoon beetje tijd gebrek, met olympische spelen en mysterland en al die zooi..
|
jah idd. ik denk trouwens dat het eerder al een vooropgezet plan is geweest van cream zelf. Wel heel toevallig dat als er 3 top djs zijn er dan 1 ziek is. |
|
|
SnuggLe |
quote: | Originally posted by jp
Ok genoeg gezeken (aangestoken door Snuggle)
|
Bek hert ;) :p |
|
|
|
|