|
Ni som pluggar på högskola/universitet
|
View this Thread in Original format
| Kamelen |
| jag börjar plugga höst 2005.. men har en liten fråga.. har ni fått nå erbjudande att köpa bärbar-dator till "studentpris" eller nått sånt.. säg till isofall vart ni pluggar.. och vad för dator det är.. =) |
|
|
| M1cro5lave |
| Visste inte att man fick sådana erbjudanden, jag har i alla fall inte fått nått :( |
|
|
| ScuL |
Jag fick en erbjudande när jag började 4 år sen men det är kanske inte interessant för att det var i Holland hehe :P
Men då var bärbära dator rejält dyra, betalade 20000 i SEK för en Celeron 500 :whip: |
|
|
| Cloudburst |
| Vårt program IT på chalmers erbjuder laptops för 4000 om året (tror jag) för de som börjar år 3. Men det är bara för oss. |
|
|
| Integer |
för oss som börjar på KTH så finns det två datorer från IBM: Thinkpad X40 för 12995:- och Thinkpad R51 för 11895:-
lite specs:
### Thinkpad X40 ###
Vikt: 1,2kg inkl.bat
Pentium Mobile 1,2GHz
3,5h drifttid
40GB
512MB
12.1" TFT
### Thinkpad R51 ###
Vikt: 2,6kg inkl.bat
Centrino Pentium M 1,5GHz
4,7h drifttid
20GB
256MB
14,1 TFT |
|
|
| ScuL |
| För dyrt enligt mig.. |
|
|
| M1cro5lave |
Integer: Vet inte om jag vill kalla det där för "studentpris" direkt :eyes:
Jag fick ett erbjudande om en gratis frödinge tårta från Obs! Det är i princip vad jag har att se fram emot :) |
|
|
| Vizay |
integer: de där kan inte va studentpriser, hell de där kan inte ens va vanliga priser idag...hutlöst...
du får nästan en 2ghz dell med 1gig minne för det där priset... |
|
|
| Integer |
det är så det ser ut...
kollar man vad de där datorerna kostar i vanliga fall så ser man att det är lite rabatt iaf (de går lös på ca 20000)
men jag har inte planerat att köpa nån av dem |
|
|
| Vizay |
damn, vilka rövarpriser :/
tog en titt på originalpriserna på dells fetaste, 3ghz, 512mb ram, 60 gb HD, radeon 9700 mobility osv osv
konfigurerade den så likt den fetaste IBMen du postade (bortsett från att t.ex. 3ghz va det lägsta man kunde välja osv). Den gick på 21000:- (+- några hundra).
känns som att antiongen kth eller ibm försöker blåsa folk rejält med dom där priserna. |
|
|
| DjAviander |
| quote: | Originally posted by M1cro5lave
Integer: Vet inte om jag vill kalla det där för "studentpris" direkt :eyes:
Jag fick ett erbjudande om en gratis frödinge tårta från Obs! Det är i princip vad jag har att se fram emot :) |
Haha :D. Alltid något m1cro :) |
|
|
| Cloudburst |
Tycker vårt erbjudande är mkt förmånligt. 2000 :- per termin kostar det, sen får man köpa loss datorn för marknadspris efter 1 år.
Är typ en sån här som postades där uppe fast några saker är bättre:
### Thinkpad R51 ###
Vikt: 2,6kg inkl.bat
Centrino Pentium M 1,5GHz
4,7h drifttid
20GB
256MB
14,1 TFT |
|
|
|
|