|
Enkele samples: kritiek is welkom!
|
View this Thread in Original format
| Distle |
Tijdens de korte vrije tijd die ik heb, probeer ik wel es iets te producen in Reason 2.0.
Tzou heel fijn zijn om wat reacties te sprokkelen op de volgende samples:
Distle - Yatara (1)
Dit is een stukje uit het eerste deel van het nummer, dat vooral de proggy kant opgaat.
Distle - Yatara (2)
Een fragment uit de break, vrij emotioneel geladen, of dat is toch de bedoeling. :)
Obscure - Nightbirds
Hier heb ik wat geëxperimenteerd met effecten. Eerder een donker nummer, maar toch opgewekt. Dit is alleen het begin, verder zit ik nog niet.
Deep Phase - Stuck In The Rhythm
Recente, hardere productie, en ook dit is alleen maar het begin van een nummer. Gaat meer de electro en techno kant uit. Kwaliteit van deze mp3 is wel zwak..
Commentaar? Positief en/of negatief, alles is welkom!
Welke sample is het best, maw, welke sample kan ik best uitwerken om er een volledige productie van te maken?
Merci! :tongue2
Distle aka Vishnu |
|
|
| Pumaz |
Yatara 1:
De strings en bleeps vind ik goed, maar de baslijn en percussie vind ik minder. De kick klinkt erg droog en de bij de bas ligt de sample mij niet, maar dat is gewoon mijn smaak.
Yatara 2:
De strings zijn nog steeds goed en die bijhorende melodie is prachtig.
De bas ligt mij nog steeds niet en de breakbeat heeft teveel kicks naar mijn smaak, ik luister veel naar breaks en ben meer voor minimal maar goed geplaatste kicks.
Nightbirds:
Dit vind ik goed, dit zou erg goed klinken moest je rustige breaks bij zetten
Stuck in the rhythm:
Dit is echt niet mijn smaak, dus ga ik er niet veel over zeggen. Niks zelfs :p |
|
|
| TOR |
- Yatara:
klinkt goed, heerlijke strings. mss nog wat meer percussie invoegen (ik mis bv. een clap) om het geheel wat voller en 'af' te laten klinken. om die zelfde reden zou ik ook nog een arpeggiated melodie toevoegen tijdens de break. en de snare op de breakbeat is te luid. maar er zit potentieel in.
- Nightbirds:
coole effecten, Mike-invloeden.. i like that. :) de melodie is een beetje te happy naar mijn smaak, maar het is een leuk chill-out nummertje. ik zie dit wel nog gebruikt worden in een computerspel, wanneer het hoofdpersonnage rustig door de weides dartelt.
- Stuck in Rhythm:
nice, dit is een beetje mijn stijl van een paar jaar terug, erg old skool.. :) het is voorlopig nog iets te eenvoudig.. ik zou zeker wat effecten, sweeps en bleeps toevoegen om het wat interessanter te maken. geen idee welke kant je met dit wilt uitgaan, maar het wordt iig interessant. :) |
|
|
| Distle |
| quote: | Originally posted by TOR
Mike-invloeden.. i like that. :) |
hehe you got that right! :D |
|
|
|
|