|
Se hit! Klubbdunka!
|
View this Thread in Original format
| djKay |
Hej på er musikvänner!
Här tipsar jag om det nyöppnade svenska forumet "KlubbDunka"! Det är ett renodlat musikforum (inte en informationsbas som tranceaddict, altså inte någon konkurrerande sida) för oss som gillar elektronisk musik, varesig det är House, Trance, Techno, D&B, iDM eller någon annan genre!
Adressen är http://www.klubbdunka.net och dörrarna slogs upp den 18e augusti.
Många här av oss producerar och DJar musik i de olika elektroniska stilarna, och kan på klubbdunka.net promota sina produktioner och få feedback tillbaka. Det finns redan några duktiga etablerade DJs och producenter som vill avlägga sin feedback.
Det finns även en avdelning för att prata produceringsutrustning, DJ-gear och liknande.
När det finns tillräckligt tjockt med användare kommer den allmäna avdelningen delas in i 4 stora genreblock, men för tillfället är det ett allmänforum för den elektroniska musiken. Titta själva och bekanta er med forumet och folket! Klubbdunka ska bli en stor träffpunkt!
Så vad väntar ni på? In med er på det renodlade musikforumet för oss som lyssnar eller jobbar med elektronisk musik! Skriv gärna i tråden om ni reggar er och vad ni kallar er där! Kan vara roligt att se varifrån folk hittar oss! Man kan hänga på mer än ett forum!
Mycket nöje!
mvh
DjKay, grundare och admin @ www.klubbdunka.net |
|
|
| n0bben- |
| hehe, ett seriöst forum borde kanske inte ha topics om "bra DC-hubbar" osv, vad vet jag :rolleyes: |
|
|
| Vizay |
nobben: funkar väl så länge dom inte e stora men om do mska bli stora så ere nog smart å inte ha forumdelar om dchubbar osv :)
men men, ska genast ta mig en titt...verkar lovande :D |
|
|
| hustler |
| Varför skulle forumet vara mindre seriöst för att det finns topics som "DC Hubbar"? |
|
|
| djKay |
| quote: | Originally posted by n0bben-
hehe, ett seriöst forum borde kanske inte ha topics om "bra DC-hubbar" osv, vad vet jag :rolleyes: |
Nej, för då är ju hela forumet oseriöst i samband med detta. ;)
Lönt att moralsnacka om något alla gör, det är som att hänga på ett MC-forum och säga att man aldrig kör över hastighetsbegränsningen någonsin.
-kolla lite närmre istället, mkt trevligt ställe som växer fort! |
|
|
| Vizay |
vet inte hur nobben resonerade men jag tänkte mest på att om forumet blir stort så är det inte bra att det förekommer snack om dc-hubbar osv för det är forumet och dess ägare som hamnar i trubbel om det kommer ut :)
det kan på sikt alltså resultera i att hela forumet får stängas ner.
det är därför snack om sharing och hubbar osv på TA inte är tillåtet egentligen :)
däremot tycker jag inte det gör forumet mindre seriöst om det förekommer, ska ju inte direkt hymla med att man tankar mp3or :p |
|
|
| hustler |
| quote: | Originally posted by djKay
Nej, för då är ju hela forumet oseriöst i samband med detta. ;)
Lönt att moralsnacka om något alla gör, det är som att hänga på ett MC-forum och säga att man aldrig kör över hastighetsbegränsningen någonsin.
-kolla lite närmre istället, mkt trevligt ställe som växer fort! |
Kunde inte sagt det bättre själv. ;) |
|
|
| djKay |
Tror inte det är några problem om att prata om DC-hubbar rent juridiskt, DC är ingen olaglig programvara, sålänge man inte snackar om vad man ska tanka exakt.
Men visst, får väl hålla koll på piratsnacket! |
|
|
| Hauken |
| quote: | Originally posted by Vizay
vet inte hur nobben resonerade men jag tänkte mest på att om forumet blir stort så är det inte bra att det förekommer snack om dc-hubbar osv för det är forumet och dess ägare som hamnar i trubbel om det kommer ut :)
det kan på sikt alltså resultera i att hela forumet får stängas ner.
det är därför snack om sharing och hubbar osv på TA inte är tillåtet egentligen :)
däremot tycker jag inte det gör forumet mindre seriöst om det förekommer, ska ju inte direkt hymla med att man tankar mp3or :p |
P2P Kan inte stoppas och ska inte stoppas. Att forum tillåter det och slutar fjanta för skivindustrin är bra.
Många menar att det förstör för de "små" artisterna.. vilket är skitsnack. Så sa man när kassett bandet kom med. "Home taping is killing music". Hade förmodligen bara känt till Tiesto, PVD och de andra "stora" om det inte var för p2p och release grupperna. Även om jag själv inte använder nätverken så mycket idag, är det bra att andra kan göra det.
YARR! |
|
|
| djKay |
| quote: | Originally posted by Hauken
P2P Kan inte stoppas och ska inte stoppas. Att forum tillåter det och slutar fjanta för skivindustrin är bra.
Många menar att det förstör för de "små" artisterna.. vilket är skitsnack. Så sa man när kassett bandet kom med. "Home taping is killing music". Hade förmodligen bara känt till Tiesto, PVD och de andra "stora" om det inte var för p2p och release grupperna. Även om jag själv inte använder nätverken så mycket idag, är det bra att andra kan göra det.
YARR! |
Bra sagt! Vad hade man egentligen upplevt och hört om inte för mp3orna... Tacka P2P. ;) |
|
|
| reveal |
| Varje forum gör som det vill, och på TA är det förbjudet. Om man öppet talar om fildelning etc så kommer man råka ut för problem, vare sig det är "rätt" med p2p eller inte. Kanske vill man visa en ståndpunkt genom att låta sitt forum tala om det, eller så vill man vara säker på att det får överleva, upp till var och en. |
|
|
|
|