T.Raumschmiere: "Even wat anders..." (met foto's)
|
View this Thread in Original format
SnuggLe |
Oke, in een thread laatst had ik gezegd dat ik een keer 'wat anders wilde' in plaats van die standaard feestjes. Nou, vrijdag iets behoorlijk anders meegemaakt. T.Raumschmiere in een tot de nok toe gevuld Paard van Troje. Apart.
Verslag staat bij mijn grote vrienden, maar ik post hem hieronder ook even omdat ik jullie dit avontuurtje niet wil laten missen. Vanavond als ik thuis ben post ik er nog wat foto's bij, omdat ik nu niet achter mijn eigen computer zit!
Nee er hoeft niet op taalVouten te worden gelet (zullen er vast wel inzitten) en commentaar op de vage schrijfstijl hoeft ook niet ;) Was lastig om hier wat over te schrijven, iets waar je totaal niet in zit!
Party: Rebelbass with T.Raumschmiere
Date: 27th of August 2004
Place: Paard van Troje � The Hague
Damage: 12 euro�s

Rebelbass, het feestje van Lady Aida genaamd naar de tweewekelijkse column van deze Nederlandse technogrootheid in het magazine �Oor�, beleefde vrijdag 27 augustus een nieuwe editie in het Haagse Paard van Troje. Niemand minder dan de Duitse �anti�-held T.Raumschmiere was er ook om het feest luister bij te zetten. En hoe....

�Rebelbass maakt een vuist voor alles wat puur maar niet puristisch is. Rauw als een dioxinekip, besmettelijk als de legionella in je douchekop!� Oef, daar moeten we het maar meedoen. Onbekend in deze scene van alternatieve techno wordt vrijdagavond met knikkende knie�n het welbekende Paard van Troje binnengestapt. Zijn we wel puristisch genoeg om deze muziek te mogen aanschouwen? Lady Aida, Neerlands leading technolady die een oudje is in de scene maar verder helemaal springlevend, houdt niet van glitter&glamour. House zonder bijvertoningen, zo ook dit maal weer. No-nonsense is het motto en Den Haag mag er aan geloven.

Het Paard van Troje is een perfecte locatie die met zijn donkere hoofdzaal kan concurreren met de betere clubs van Europa, mede dankzij een geluidssysteem waar je U, met hoofdletter welteverstaan, tegen mag zeggen. Een goed gevulde zaal vol met puristen lachte ons toe met Lady Aida als voorganger bij deze mis. Met snerpende beats en een bassline zwanger van de muzikale uitstapjes richting breakbeat en andere stijlen werd de menigte opgewarmd. Alhoewel A�da Spannink (de echte naam van Lady Aida) erg haar best deed leek er weinig sfeer in het publiek te zitten. Daar kwam echter snel verandering in toen het gastoptreden van de avond begon.

Marco Haas, oftewel T.Raumschmiere, was uitgenodigd zijn show op te voeren. Dit maal zonder band, maar nog steeds met een grote dosis enthousiasme en energie. Wat nou een groot verschil tussen rock, punk en housemuziek? Met zijn levensmotto �stay-anti� kan zijn muziek goed getypeerd worden; een mix van klanken die overal tegenin gaan en zeker niet in ��n hokje passen. Het nummer �monstertruckdriver� van het album Radio Blackout dat te vinden is op zijn eigen label katapult bezorgde hem in 2003 wereldfaam.

Een rustig begin van zijn act met hier en daar wat woorden Duits er doorheen (�Sollen wir anfangen oder was??�) deden het publiek ongeduldig wachten op een uitbarsting van muziek. Zoals geadviseerd wordt op de hoezen van zijn platen, �met het volume op voluit, alstublieft� wordt aangevangen met de energetische mix van klanken die full-speed het publiek in werden gekatapulteerd. Ontbrak de sfeer bij Lady Aida een beetje, bij T.Raumschmiere doet heel het publiek mee, stilstaan blijft moeilijk. Is een live-act in de hedendaagse housescene vaak bedeesd en niet meer dan het draaien aan een aantal knopjes, deze avond werd het tegendeel bewezen. Smijtend met apparatuur en schreeuwend of zingend, het verschil is niet te horen, in de microfoon wordt alles uit de kast gehaald. Zoveel wordt gegeven dat het shirt er zelfs bij uitgetrokken wordt en het getatoe�erde lichaam de zweterige zaal vult. Als aan het einde van zijn act de climax wordt bereikt wordt het publiek bedankt, de weggesmeten apparatuur weer opgeraapt en een sigaretje van het publiek aangenomen. T.Raumschmiere kwam, zag en overwon. Aan Lady Aida de ondankbare taak om na al dit geweld de zaak weer over te nemen.

Met nog steeds enigszins knikkende knie�n maar wel m�t een stempel met �puristisch� wordt de terugreis aanvaard. �Some guys never grow up� lijkt een spreuk die voor T.Raumschmiere zeker op gaat. Lady Aida en haar rebellen hebben wederom een geslaagd feest weten neer te zetten in het Haagse Paard van Troje.
http://www.rebelbass.com/
Al met al een geslaagde avond, man man man wat vaag zeg. Die T.Raumschmiere is echt onvergelijkbaar met ook maar iets anders dat ik op feestjes heb gezien. Wat nou house, wat nou techno? Rammen met die zooi! Energie dat erafkwam... Het leek nog het meeste op de liveact op Nexus te Deventer (voor diegenen die erbij waren).
Leuk dattie zijn apparatuur in diggelen gooide, sukkel ;)
Foto's komen dus straks nog... |
|
|
robin |
vaag figuur, vette muziek :D
k geloof dat ie een deal heb met m-audio (dacht dat ie op hun website stond) dus sloot ie idd zo veel keyboards als ie kan volgens mij :D
had ie weer een of ander masker? |
|
|
Gonzo |
Sterk report Snug. Raumschmiere is inderdaad "apart" hehe. |
|
|
SnuggLe |
Blijkbaar boeit niemand 'iets anders', maar houden de meesten het hier liever bij hun Armin of Tiesto :o gezien het aantal views van deze thread.....:rolleyes: Nah, dan post ik geen reports meer, ze worden toch niet gelezen :)
:D ;) :tongue2 |
|
|
sndh |
:haha:
kicke hoor, leuk report :D |
|
|
Gonzo |
Ben je boos, pluk een roos :o
Had Lady Aida btw weer inkijk? |
|
|
Chicane |
Liever omzeil je die inkijk :D Bloemen moeten wel in bloei staan :) |
|
|
Dj Lex |
quote: | Originally posted by SnuggLe
Blijkbaar boeit niemand 'iets anders', maar houden de meesten het hier liever bij hun Armin of Tiesto :o gezien het aantal views van deze thread.....:rolleyes: Nah, dan post ik geen reports meer, ze worden toch niet gelezen :)
|
Dat is al lang bekend :D Leuk verslag
Heel toevallig heet een kennis van mij ook Marco Haas |
|
|
Phortje |
Haha cool :D Lijkt me echt leuk om ook zoiets een keer gezien te hebben, hoewel 't denk ik niets voor mij is :) |
|
|
AlFerox |
hehe koele gast idd, die t.raumschmiere!! toen ik hem vorig jaar voor het eerst live had gezien, wist ik ook niet wat ik meemaakte.. supervet in ieder geval!
op 5 days off deed die een dj-set, was ook heel erg stoer! sowieso ben je een held wanneer je als laatste plaat outkast - hey ya draait  |
|
|
M_Peror |
Klinkt wel euh... apart :D |
|
|
|
|