|
Virus??!
|
View this Thread in Original format
| Jesse |
WTF!!
ik kom thuis, zet me pc aan, is dat ding overuren aan het draaien, blijken dat AL MIJN MP3'S VERANDERT ZIJN!
Alles is hidden geworden, en overal zijn kopieën van gemaakt met de extentie *.vbs
Kutzooi!
maar ik heb ze nog...
Dit staat er als tekst vermeld in die .vbs (als iemand er verstand van heeft, please explain...)
[edit]by henkie_henk
Iemands virusscannert ging flippe.. dus hou die source code enzow maar lekker voor jezelf okay..
Gooi gewoon je norton er overheen en search voor een fix voor dit.. dat is zo uit.. of is allang uit.. norton.com ofzoiets zulle t wel hebben..
GreetZ
[/edit]by henkie_henk |
|
|
| Little Theseus |
ik heb EXACT hetzelfde virus een keer gekregen.
Ik heb een vervelende mededeling voor je: het is een virus dat de extentie vbs aan veel soorten bestanden heeft toegevoegd (met name foto's en geluidsbestanden, maar ook systeembestanden)
De extentie is niet terug te draaien. MP3's die in je winamp playlist staan zijn nog wel luisterbaar, maar anders niet meer. Neem dus even goed afscheid van je recordcase. Bij mij was de enige manier om het virus weg te halen namelijk in dos format c: in te typen (wat deed dat pijn zeg!). Je kunt op de site van norton of mcafee kijken of er nu een virusprogrammaatje is dat de extentie weghaald, wat maar voor enkele bestanden kan gelden want de extentie verandert de hele bestandsstructuur en grootte. Maar probeer het toch maar.
Anders: veel sterkte en gecondoleerd. Ik ben ook een keer 17 gigabytes aan data kwijtgeraakt, ik hoop niet dat het bij jou ook zoveel is en zo belangrijk en dat er veel emotionele waarde aan zit ofzo.
Greetz Theseus. |
|
|
| Dj Lex |
| Ja nou ik ken daar echt niet tegen. Heb dat ook is gehad. Alles kwijt gewoon. Die mensen die die virussen maken begrijp ik echt niet. Wat is de lol er bnou van?? |
|
|
| Sandman |
Tering dat is echt klote weetje, als je zo'n virus hebt....
Gelukkig heeft Sandman nog nooit zo'n virus gehad.
Sandman draait met AVP als virus scanner & moniter, en heeft er geen klachten over. |
|
|
| AFTERNATIVE |
| quote: | Originally posted by Jesse
WTF!!
ik kom thuis, zet me pc aan, is dat ding overuren aan het draaien, blijken dat AL MIJN MP3'S VERANDERT ZIJN!
Alles is hidden geworden, en overal zijn kopieën van gemaakt met de extentie *.vbs
Kutzooi!
maar ik heb ze nog...
Dit staat er als tekst vermeld in die .vbs (als iemand er verstand van heeft, please explain...)
[edit]by henkie_henk
Iemands virusscannert ging flippe.. dus hou die source code enzow maar lekker voor jezelf okay..
Gooi gewoon je norton er overheen en search voor een fix voor dit.. dat is zo uit.. of is allang uit.. norton.com ofzoiets zulle t wel hebben..
GreetZ
[/edit]by henkie_henk |
iemand had pas gelle precies hetzelfde virus ,het is het Loveletter virus ,virusscanner kreeg het er niet uit ,kheb toen zn pc weze formateren |
|
|
| Flipper01 |
Altijd klote die virussen...
Ik had laatst het Nimda virus op m'n comp :(
Ineens stond er in elke map een eml-bestand, gelukkig wist een vriend van me dat t om het Nimda virus ging dus dat was redelijk snel weer verwijderd..
Ik heb een patch gedownload van antivirus.com, daar is een hoop antivirus spul te vinden, maar dan moet je natuurlijk wel weten hoe t virus heet...
Suc6 ermee!! |
|
|
| Jesse |
Nou gelukkig zijn al mijn mp3s weer intakt, ook de "hidden status" is weg. alles is gewoon weer goed afspeelbaar.
Alleen mn jpg tjes zijn dus helemaal weg, dat heeft het virus overschreven....(best klote, zaten aantal zelfgemaakte covers bij die best goed gelukt waren al zeg ik het zelf :D)
Ik ga maar ff snel een back up maken van mn mp3s want als ik die kwijtben, kan heel die pc het raam uit! |
|
|
|
|