return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 
De Housecultuur in Nederland
View this Thread in Original format
jp
quote:
De housecultuur in Nederland

DOOR! is een boek over de house in Nederland en is afgelopen weekeinde verschenen. Eind jaren ‘80 kwam deze elektronische dansmuziek via Chicago en New York in Amsterdam. Inmiddels is house een heuse muziekstijl in Nederland geworden. Jaarlijks gaat er zo’n 500 miljoen euro om in deze sector.

Thijs Verwest uit Breda, beter bekend als DJ Tiësto, is onlangs zelfs uitgeroepen tot ‘s wereld beste DJ. Maar het imago van de muziek en de dansfestijnen zijn niet best. Is dat terecht? Aan het woord: Eddy de Clerq, the godfather van de house in Nederland, Toon Beemsterboer, mede-auteur van DOOR! Edwin Diergaarde, TROS (house)DJ 3FM en Arie van Heijningen, van “NAAR HOUSE”, een evangelische club die het duivelse muziek vindt en bij iedere party demonstreert.

http://www.tweevandaag.nl/index.php...cid=2&sid=28612
SnuggLe
Hebben redelijk wat PF-ers aan meegewerkt, aan dat boek. Ik dacht Franzelare ook redelijk wat.. Ben benieuwd!
jp
VIDEO: http://www.tweevandaag.nl/index.php...nc=view&cid=11#
sndh
tnx voor de vid, ga nu kijken!
Subsonik
Wat een gezeik vandie evangelische kerel, ze laten ook weer precies hardcore video's van 10 jaar terug zien, beetje jammer
TranceFool
Was wel een leuke reportage vond ik, niet echt diepgaand ofzo maar wel grappig :)
Dat boek lijkt me ook wel interessant!
MaGiK54
Respect voor Eddy de Clerq, die ook kotsmisselijk wordt van het uitbuiten van de dance-scene :)
SnuggLe
Edwin Diergaarde, waarom moeten ze hem net hebben? Pak iemand die echt feeling heeft met de housewereld.......

"Dit is Hardstyle"

Klinkt gewoon lekker, maar volgensmiiiij is het geen hardstyle hoor.... staat op een Mysteryland cd volgensmij.

He jongens, Eddy de Qlerq zeikt ID&T ook af! "1 of 2 grote organisaties!" Foei Eddy, dat mag niet!

Verder aardige docu, maar het gaat altijd over hetzelfde gezeik.
New Wave
Die revo-gasten die doelen nog steeds op de commerciele hardcorefeesten. Kan je zien hoe ze stil hebben gestaan in die 15 jaar :D

Stel je voor:

Op een avond is een leuk housefeestje.
Allemaal gezellige mensen, lekkere wijven en rustig publiek.
OPeens komt daar de revo-bus aan. 'Ja al die mensen aanbidden de duivel, roepen 666 blablabla
Roog legt zijn eerste plaatje op de decks: "I ING WHORESHIP THE DEVIL, 666 IS THE NUMBER OF THE BEAST..I'M A MOTHA--FACE.....

Zie je het al voor je? duivelse texten en house/club muziek :D
Ze stonden ook bij Innercity .....volgens mij is der geen enkele keer een duivelse term genoemd :) Ik zou zeggen.....bezuinig geld op die gasten en geef het uit aan de gezondheidszorg :) Misschien kun je mensen nog gelukkig maken met een nieuwe rollator :p
SnuggLe
quote:
Originally posted by New Wave

Zie je het al voor je? duivelse texten en house/club muziek :D
Ze stonden ook bij Innercity .....volgens mij is der geen enkele keer een duivelse term genoemd :) Ik zou zeggen.....bezuinig geld op die gasten en geef het uit aan de gezondheidszorg :) Misschien kun je mensen nog gelukkig maken met een nieuwe rollator :p

Eh, is volgensmij een particulier initiatief (lees: niet gesponsord/gesubsidieerd door de overheid) dus kan je niet op hen bezuinigen...........

jp
quote:
Na grote veranderingen bij zijn zoon te hebben geconstateerd, kon Kees Swartekous op een nacht in februari 1993 de slaap niet vatten.

In die nacht ging hij zijn zoon achterna naar een houseparty in de Energiehal in Rotterdam. Daar aangekomen kreeg hij de schrik van zijn leven. Hij besloot zijn ervaringen bekend te maken.

Verder besloot hij om andere christenen te mobiliseren om onder deze jongelui te gaan werken en hen als alternatief voor hun vernietigende levensstijl het bevrijdende evangelie van de Here Gsus te verkondigen. Dat resulteerde in een eerste evangelisatie-actie op 6 maart 1993 bij een houseparty in de Energiehal te Rotterdam.

Na voorbede te hebben gedaan in een kerk reden tachtig christenen vanuit allerlei verschillende denominaties in colonne naar de houseparty. "Als een leger soldaten van Gsus, de vijand tegemoet. Zo voelde het" zegt Kees Swartekous.

Er werden bij de houseparty rode flyers uitgedeeld die Kees gratis had gekregen van een gemeente. De jongeren toonden hun verbazing dat het over Jezus ging: "Krijg nou wat?! Dat gaat over Gsus!" Sommigen staken de folders in hun zak om ze de volgende dag te lezen, maar velen gooiden de folders op de grond. Vanaf de bushalte tot de ingang lag er een rood tapijt van flyers. Het rood symboliseerde het bloed van Jezus dat ook voor hen vergoten is.

Vanaf die tijd worden er regelmatig evangelisatieacties gehouden bij houseparty's

Om het groeiend aantal werkgroepen te overkoepelen en te ondersteunen, werd op 31 mei 1994 de Landelijke Evangelisatie Stichting 'Naar House' opgericht.

De naam 'Naar House' had een dubbele betekenis: enerzijds de aansporing van christenen om het werk bij de houseparty's op te pakken en anderzijds de verwijzing voor de housers naar het hemelse huis waarover gesproken wordt in Yohennep 14 vers 2.

Bijzonder in alles was dat vaste medewerkers, vrijwilligers en bestuursleden van dag tot dag Godd trouw en nabijheid mochten zien. Het werk groeide en Godd voorzag in iedere nood.

Noot: namen veranderd ter bescherming van betrokkenen :toothless
Chicane
Ik vraag me af waarom house altijd de gebeten hond is want ook in Rock&Roll/RnB/Pop/(check je winamp voor meer genres) wordt Dhr. J. Christus ook voor hoer, slet, pimp, (vul hier je TMF slogan in), uitgemaakt. Ook Dhr. Satan komt in menig rockbandje duidelijk naar voren, en dat kan dan weer wel :rolleyes:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement