|
Beskriv house (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| benni |
| quote: | Originally posted by Sorrow
Känns som väldigt många blandar ihop prog house med house.. ;) |
dock bättre än att blanda ihop techno med trance imo |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by benni
dock bättre än att blanda ihop techno med trance imo |
fast värst e väl ändå dom som säger att enya e techno, när ska dom fatta att de e rejv lixom!!!
om jag skulle få i uppgift att beskriva house med tre ord så skulle det nog bli varm, gungig och mörk. Sen om min syn på house är den generella synen på house de vette fan men så ser jag på den iaf :) |
|
|
| keddo |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
Någon mer än jag som såg intervjun med honom på MTV Dance floor chart i lördags? Han verkar jävligt skön den grabben.
Tack för era förklaringar, jag instämmer helt med er ;) |
Såg något program med honom på ibiza förut, typ "ibiza uncencored" Nästan hela programmet var om honom. Verkade vara otroligt glad, riktigt skön :) |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by Vizay
om jag skulle få i uppgift att beskriva house med tre ord så skulle det nog bli varm, gungig och mörk. Sen om min syn på house är den generella synen på house de vette fan men så ser jag på den iaf :) |
Hm tre ord: Mjuk, rytmisk, mysig:rolleyes: |
|
|
| Proximus |
då har ni inte hört mig lira... jag spelar house och det är alltfrån mjukt, mysigt och gungigt..
snarare är det hårdare och ja fortfarande rytmisk, men mycket hårdare och skönare, tycker jag då. och det är house.
finns mycket olika sorters house och att säga house är mjukt är fel tycker jag |
|
|
| hustler |
| Proximus--> Om vi tar en house låt som Call On Me, är inte det ganska mjukt? |
|
|
| mr_fisken |
| inte mjukt som i lugnt tempo utan mjukt som i soft, mjukt:rolleyes: |
|
|
| jofawe |
en låt som Roger Sanchez - Another Chance då?
eller Demon vs. Heartbreaker - You Are My High, Fused - Saving Mary
(rätt gamla låtar, men bra låtar som jag klassar som mjuk och varm house..) |
|
|
| DjDanniKay |
| quote: | Originally posted by Proximus
då har ni inte hört mig lira... jag spelar house och det är alltfrån mjukt, mysigt och gungigt..
snarare är det hårdare och ja fortfarande rytmisk, men mycket hårdare och skönare, tycker jag då. och det är house.
finns mycket olika sorters house och att säga house är mjukt är fel tycker jag |
Jag gissar på att du e inne i tribal träsket!! |
|
|
| Proximus |
nej du dannikay, jag känner inte särskilt bra för tribal, men ok
prova låtar som
deepest blue - shooting star (full intention remix)
steve angello - summer noize
steve angello - player
full intention - feelin' high
sebastian ingrosso - walk talk acid
tiga - pleasure from the bass
alex neri - housetrack
etc etc... houselåtar men varken mjuka eller mysiga |
|
|
| montana |
| quote: | Originally posted by Proximus
sebastian ingrosso - walk talk acid
|
äg låt, du omid, du kanske vet om detta är sant, har özgur gjort en remix på walk talk acid? |
|
|
| Proximus |
| Ja, Özgür gjorde en remix på den men Sebbe tyckte inte den passa in i vad han ville ha ut från den så därför blev den aldrig släppt eller något |
|
|
|
|