return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 
Check die boeken!
View this Thread in Original format
Cosmic
Na al die 'Check die films' delen dacht ik dat het wel aardig zou zijn om ook een boekenthread te openen. Het is toch niet zo dat men hier alleen maar muziek luistert en films kijkt? Er worden ook vast boeken gelezen, tenminste ik doe dat wel...

Ik heb laatst de Da Vinci Code van Dan Brown gelezen.

Dit is het beste boek wat ik gelezen, spannend, interessante weetjes. Een echte 'page turner', zoals als op de achterkant staat. Binnen een week had ik m uit.

review: M��r dan een superspannend boek

Vijf miljoen exemplaren van The Da Vinci Code zwerven momenteel door Amerika. Nog nooit werden er van ��n thriller zoveel boeken gedrukt, laat staan verkocht. Sinds de verschijning staat het vierde boek van Dan Brown steevast in de top 3 van alle bestsellerlijsten. The Da Vinci Code is hot! Maar is het ook goed? Deze week verschijnt De Da Vinci Code in Nederland en na de fantastische voorganger, Het Bernini Mysterie, waren mijn verwachtingen t�renhoog gespannen. Is het nu werkelijk zo dat het beste boek van 2004 al in januari is verschenen?

In De Da Vinci Code volgen we weer een extreme dag uit het leven van Robert Langdon, de hoogleraar religieuze symboliek van Harvard University. Evenals in Het Berini Mysterie speelt het verhaal zich in 24 uur af. Wanneer de curator van het Louvre vermoord wordt aangetroffen en diverse cryptische aanwijzingen achterlaat, wordt Langdon door de Parijse politie direct als hoofdverdachte beschouwd. Sophie, kleindochter van de curator en cryptologe, helpt hem ontsnappen uit de handen van de politie. Zij heeft een gedeelte van de code ontcijferd en weet dat ze voor de rest van de code de kennis van Langdon hard nodig heeft. De cryptische aanwijzingen leiden tot een geheim genootschap dat is opgericht om de waarheid over de Heilige Graal verborgen te houden. Achtervolgd door politie en de moordenaar proberen Langdon en Sophie het mysterie te ontrafelen.

Dan Brown bewijst wederom dat het met zijn research wel goed zit. De Da Vinci Code is naast een superspannend boek een prachtige documentaire over het werk van Leonardo Da Vinci, de Heilige Graal en de duistere geschiedenis van de Katholieke Kerk. Ruim vierhonderd pagina�s vol interessante wetenswaardigheden, prachtige plotwendingen, persoonlijke relaties, vertrouwen en wantrouwen en bovenal spanning! De Da Vinci Code leest als een film. Door de beeldende beschrijvingen van de auteur waan je je direct in het Louvre en in de vele andere historische gebouwen in Parijs.

Van www.crimezone.nl

Ik ben nu bezig met 'Het Bernini Mysterie',

Dan Brown's eerste boek. Qua verhaal komt t overheen met de Code, alleen deze keer zitten de 'Illuminiti', een occult geheim genootschap, achter de moorden. Ook hier weer leuke feitjes en een mengeling van religie en wetenschap.

review:
Professor Robert Langdon wordt naar CERN ontboden om een mysterieus symbool op de borst van een vermoorde wetenschapper te duiden. Hij legt verband met de Illuminati.... de machtigste terreurbeweging uit de geschiedenis. Maar die bestaat allang niet meer. Of toch?

Dan onthullen de Illuminati dat er een tijdbom in het Vaticaan verstopt is. Hun timing is perfect: de kerkleiders zijn bijeen om een nieuwe paus te kiezen en Rome wemelt van de pers. Om de bom te vinden doet men een beroep op Robert Langdon, wiens unieke kennis van de Illuminati tot het uiterste beproeft zal worden.

De race tegen de klok leidt langs verzegelde crypten, gevaarlijke catacomben en verlaten kathedralen. Het spoor dat Langdon probeert te volgen is vierhonderd jaar oud. Het slingert door Rome, naar een verloren gewaande locatie die de enige hoop op redding van het Vaticaan bevat.

Deze explosieve internationale thriller raast van verlichte rede via duistere mystiek naar een onvoorziene, schokkende ontknoping. Door dat alles heen loop de oude strijd tussen religie en wetenschap.

uit: www.crimezone.nl

Verder heb ik ook (bijna) alle delen van de serie 'De laatste Bazuin' gelezen, een serie boeken over de eindtijd en een wereldwijde verdukking met aan het hoofd de Antichrist. Vermakelijke boeken, alleen het blijft natuurlijk een geromantiseerd beeld van 2 schrijvers.
basd
Als je 'de Da Vinci code' gaaf vond moet je denk ik 'The Rule of Four' (in het Nederlands 'Het Venetiaanse geheim') ook wel tof vinden.. Ik heb em zelf nog niet gelezen maar ga em morgen halen denk ik, lijkt me een erg goed boek.

http://nu.nl/news.jsp?n=384853&c=140

Verder heb ik net 'Ogen van vuur' van Stephen King uitgelezen, vrij matig helaas in vergelijking met een aantal andere boeken van hem.

Voor de rest lees ik helaas te weinig boeken, maar ben wel van plan dat een beetje op te pakken, alleen heb ik meestal niet heel veel tijd..
Phortje
De Da Vinci Code...
Ik ben het niet met je eens, het is een verschrikkelijk boek.
Het was zo vreselijk spannend dat ik moest blijven lezen en het in drie dagen uit had; een echte afrader voor mensen die ook nog belangrijke dingen te doen hebben ;)

Ook het Bernini Mysterie heb ik gelezen, ook een goed boek, maar eerlijkgezegd lijken de boeken wel heel sterk op elkaar.
Voor fans van dit soort boeken had ik als tip ook nog Cryptonomicon van Neal Stephenson doorgekregen, maar ik heb hem zelf nog niet gekocht.

Verder lees ik erg graag Detectives, en heb ook zeker wel wat titels aan te raden.
Ik lees erg graag boeken van Michael Connelly. Een van zijn hoofdpersonen is detective Harry Bosch, die maar al te vaak lak heeft aan de regels van zijn Police Department, zeker een aanrader. Zijn beste werk is zonder meer The Poet:
quote:
Recensie:
Connelly takes a break from his Harry Bosch police novels (The Last Coyote, p. 328, etc.) for something even more intense: a reporter's single-minded pursuit of the serial killer who murdered his twin. Even his buddies in the Denver PD thought Sean McEvoy's shooting in the backseat of his car looked like a classic cop suicide, right clown to the motive: his despondency over his failure to clear the murder of a University of Denver student. But as Sean's twin brother, Jack, of the Rocky Mountain News, notices tiny clues that marked Sean's death as murder, his suspicions about the dying message Sean scrawled inside his fogged windshield - "Out of space. Out of time" - alert him to a series of eerily similar killings stretching from Sarasota to Albuquerque. The pattern, Jack realizes, involves two sets of murders: a series of sex killings of children, and then the executions (duly camouflaged as suicides) of the investigating police officers. Armed with what he's dug up, Jack heads off to Washington, to the Law Enforcement Foundation and the FBI. The real fireworks begin as Jack trades his official silence for an inside role in the investigation, only to find himself shut out of both the case and the story. From then on in, Jack, falling hard for Rachel Walling, the FBI agent in charge of the case, rides his Bureau connections like a bucking bronco - even as one William Gladden, a pedophile picked up on a low-level charge in Santa Monica, schemes to make bail before the police can run his prints through the national computer, then waits with sick patience for his chance at his next victim. The long-awaited confrontation between Jack and Gladden comes at an LA video store; but even afterward, Jack's left with devastating questions about the case. Connelly wrings suspense out of every possible aspect of Jack's obsessive hunt for his brother's killer. Prepare to be played like a violin. (Kirkus Reviews)

Verder kan ik de Kurt Wallander serie van Henning Mankell, een Zweedse schrijver aanraden, deze zitten ook zeker goed in elkaar. Tot nu toe heb ik alles van deze serie, behalve de Vijfde Vrouw gelezen.
Mijn favoriete werk van deze schrijver is De Blinde Muur, welke begint met een brute moord op een taxi-chauffeur en uitrafelt op een grootschalig complot om de westerse wereld te ontwrichten.

Verder heb ik recentelijk gelezen:
Robert Ludlum - The Bourne Supremacy
Michael Connelly - Chasing The Dime

En op de stapel liggen nog:
Robert Ludlum - The Bourne Identity
Robert Ludlum - The Bourne Ultimatum
Michael Connelly - City of Bones
Henning Mankell - De Vijfde Vrouw
Partyhardy!
Ja! ook ik heb net "De Da Vinci Code" uit! echt super boek! :cool:
en ben sinds maandag begonnen in "Het Bernini Mysterie" die ook weer erg spannend is! :cool: echt vet goede auteur die Dan Brown! :)
Phortje
Hij is beroemd geworden met de Da Vinci Code en het Bernini Mysterie, maar deze auteur heeft nog meer titels op zijn naam staan:

Digital Fortress
When the NSA's invincible code-breaking machine encounters a mysterious code it cannot break, the agency calls its head cryptographer, Susan Fletcher, a brilliant, beautiful mathematician. What she uncovers sends shock waves through the corridors of power. The NSA is being held hostage--not by guns or bombs -- but by a code so complex that if released would cripple U.S. intelligence. Caught in an accelerating tempest of secrecy and lies, Fletcher battles to save the agency she believes in. Betrayed on all sides, she finds herself fighting not only for her country but for her life, and in the end, for the life of the man she loves.

Dit plot spreekt me zeer aan en staat op mijn lijstje "kopen!".

Deception Point
After a NASA satellite discovers a mysterious object buried beneath the Arctic ice, a team of scientists is called in to verify the authenticity of the find. What they discover, however, is a plot of unimaginable deception that threatens to plunge the world into controversy--a vicious, high-ranking conspiracy that may lead all the way to the White House.

Samenzweringstheorien zijn natuurlijk altijd leuk :)

Zoals je ziet echt een mysterie/complot schrijver, rijkelijk vervuld met allerlei wetenschappelijke informatie. Precies waar ik van houd :)

P.S.: Leuk initiatief, deze thread. Leuk om te zien dat er hier meer liefhebbers rondzwerven :)
Chicane
Ben op dit moment m'n Tom Clancy boeken aan het uitlezen in de trein onderweg naar school (ben altijd wel een dikke 80 minuten zoet in de trein heen en terug). Jammer dat de Engelse versies nooit zo makkelijk te krijgen zijn in de winkels, en al helemaal niet de pocket versies, zit je dan met een 600 pagina's dik boekwerk op je schoot :) Ik weet niet wat jullie mening over Tom Clancy is, maar ik vind het een zeer goeie verhalen verteller. Ook leuk is dat personages in iedere reeks weer terug komen en evolueren door de omstandigheden die ze meemaken. Powerplay en Netforce series zijn weer net effe iets te ver gezocht (sci-fi) maar series zoals Rainbow Six, Hunt For The Red October en Operation Red Storm hebben een zeer realistische benadering van scenario's. Desert Storm, Slag Om Koeweit en Special Forces zijn zulke mooie documontaires gebaseerd op echte gebeurtenissen: diepe achtergrond informatie, stukje geschiedenis en totstandkoming en harde feiten van de realiteit hoe gruwelijk en negatief voor Amerika die ook zijn. Alleen soms worden de goede daden van Amerikaanse troepen wel erg opgehemeld, maar een beetje chauvinisme en patriotisme kan geen kwaad, wij zouden ook trots zijn op onze troepen in die situaties.

Verder hou ik ook best wel veel van het werk van Steven Coonts, zelfde soort schrijver als Tom Clancy, ook over het militaire apparaat van Amerika, alleen dan fictieve verhalen die veel met de realiteit overeenkomen.

Voordat de film gehyped werd had ik Mark Rowden's: Black Hawk Down als boekwerk, hoe de Amerikanen er een zooitje van hebben gemaakt in Somali�, maar ook hoe ze omsingeld door honderden sterk bewapende rebellen een ware hel beleefden.

ow... en nothing beats de Donald Duck natuurlijk :D :D, met name de stripalbums van Oom Dagobert (getekend door Carl Barks: elk plaatje is een kunstwerk op zich, ook de versies van Don Rosa zijn echt zo melig getekend dat je op iedere tekening telkens weer wat nieuws ontdekt)
dj_spare
een prachtig boek... waar in onze Jelle weer allerlei avonturen beleefd met zijn vrienden Johan Tissen en Kees Knarren!!!

:toothless :toothless
ChooChoo
quote:
Originally posted by Phortje
Deception Point
After a NASA satellite discovers a mysterious object buried beneath the Arctic ice, a team of scientists is called in to verify the authenticity of the find. What they discover, however, is a plot of unimaginable deception that threatens to plunge the world into controversy--a vicious, high-ranking conspiracy that may lead all the way to the White House.

Deze ben ik nu aan het lezen..hij leest tot nu toe erg lekker! Heb hiervoor de Da Vinci Code en Angels & Demons (Bernini misterie) gelezen. Allebei ontzettend goede boeken! heerlijk voor in de trein:)
Dj Lex
Ik ben op het moment bezig in het vierde deel bezig van de Donkere Toren van Stephen King. Heb ze alle vier al eens gelezen, maar er waren nu een 5e en 6e deel verschenen en het was al een tijdje geleden, dus maar weer opnieuw begonnen. Erg leuk verhaal

Verder lees ik de Tuk, de Rosie, de Playboy, Penthouse en andere lectuur
Tim81
Op vakantie, dat is toch de tijd dat ik het meeste lees, op aanraden van velen een paar boeken van Nicci French gelezen.

De Bewoonde Wereld; aanrader! Psychologische thriller over een jonge vrouw die vecht voor haar leven en identiteit.
De Rode Kamer; mwoah, niet echt heel boeiend!

Kortom: leest aardig weg!

Laatste boeken die ik gelezen heb waren o.a. van Baldacci, Grisham, Puzo, Harris en Patterson.

Volgende boek wordt op zeker van Dan Brown, na zoveel positieve recensies ;) !

Phortje
quote:
Originally posted by Tim81
Op vakantie, dat is toch de tijd dat ik het meeste lees, op aanraden van velen een paar boeken van Nicci French gelezen.

Ik heb alle boeken van dit duo gelezen en het zijn zeker aardige boeken. Maar zoals je met meer schrijvers ziet, dan gaan ze toch wel een beetje vervelen als je veel van dezelfde auteurs leest; ze lijken sterk op elkaar. Dit neemt niet weg dat het natuurlijk leuke boeken zijn :) De Bewoonde Wereld is zeker een erg goed boek en ook Het Geheugenspel vond ik een van de besten van deze auteurs.
basvh
quote:
Originally posted by dj_spare
een prachtig boek... waar in onze Jelle weer allerlei avonturen beleefd met zijn vrienden Johan Tissen en Kees Knarren!!!

:toothless :toothless

ik heb ze allemaal!! Alle snelle jelles. Meesterlijke boeken waren dat.

Vroeger las ik echt alles wat los en vast zat waardoor ik nu gewoon snel en zeer goed begrijpend kan lezen wat voor de studie erg handig is. Tegenwoordig lees ik als ontspanning 0,0 boeken meer. Ik heb niet de tijd en rust om een boek te lezen.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 
Privacy Statement