return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
25 oktober DREAMS
View this Thread in Original format
Gaby
För första gången på ALLVAR kommer Dreams till Stockholm city. Vi inbjuder dig att kolla in något du med all säkerhet inte upplevt tidigare, en för Skandinavien helt unik, mycket påkostad och grym kavalkad i musik, happenings, artisteri, ljud, ljus, dekor och extremt skönt party – Dreams Stureplan, i regi av YO.

Dreams, Stureplan är även releaseparty för Dreams andra CD i samarbete med Universal, ”Dreams second volume”. En skön klubbplatta som mixats av JJ.

Kvällen till ära spelar också ZTV in sitt program Svärje på plats, mitt i Sturecompagniet.

Till Dreams Stureplan kommer även ett antal svenska superstars,Gustav Sidén
JJ

Dreams Stureplan STHLM
Torsdagen den 25 oktober 2001 kl 22 00

Stonebridge
Mikael Elmenbeck
Robin Söderman (Antiloop)
Tony Zoulias
Dj Rooster

Entré 150 kronor
Förköp via Biljett Direkt Ticnet 077 170 70 70 alt ticnet.se Först till kvarn...
Gaby
visste inte riktigt ifall jag skulle sätta upp den men en av grabbarna från antiloop e ju me och jag vet att vissa här tycker om dom... Det här kan ju bli kul...det satsas så mycket pengar på dom här festerna så det är lite speciellt... enda problemet tycker jag e själva publiken...to snobbish for me!!!
Gaby
Bättre att fortsätta diskutionen här...så att det bara blir promo för fester på Evenemang Estocolmo
quote:
Originally posted by NordLight
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Gaby
För första gången på ALLVAR kommer Dreams till Stockholm city. Vi inbjuder dig att kolla in något du med all säkerhet inte upplevt tidigare, en för Skandinavien helt unik, mycket påkostad och grym kavalkad i musik, happenings, artisteri, ljud, ljus, dekor och extremt skönt party – Dreams Stureplan, i regi av YO.

Dreams, Stureplan är även releaseparty för Dreams andra CD i samarbete med Universal, ”Dreams second volume”. En skön klubbplatta som mixats av JJ.

Kvällen till ära spelar också ZTV in sitt program Svärje på plats, mitt i Sturecompagniet.

Till Dreams Stureplan kommer även ett antal svenska superstars,Gustav Sidén
JJ

Dreams Stureplan STHLM
Torsdagen den 25 oktober 2001 kl 22 00

Stonebridge
Mikael Elmenbeck
Robin Söderman (Antiloop)
Tony Zoulias
Dj Rooster

Entré 150 kronor
Förköp via Biljett Direkt Ticnet 077 170 70 70 alt ticnet.se Först till kvarn...


Jag är så trött på skitklubbar med ZTV i ryggen. Elmenbeck & Zoulias tävlar om vem som köpt den knepigaste, "osvängigaste" housen, medans reklambyråassistenterna från Tranan-posse står och diggar. Ledsen....

Tummen ner

Greetz
NordLight
;)
mindshooter
Gillar inte den där grejen.......för kommersiellt för mig...bara gjort för att sälja plattor.....kollade in deras första platta....bara club mixar av radio hits och typ Safri duo.......
Aendy
quote:
Originally posted by NordLight
Jag är så trött på skitklubbar med ZTV i ryggen. Elmenbeck & Zoulias tävlar om vem som köpt den knepigaste, "osvängigaste" housen, medans reklambyråassistenterna från Tranan-posse står och diggar. Ledsen....

Tummen ner

Greetz
NordLight
;)


Vad vackert, nästan tårögd, kunde inte uttryckt det bättre själv. Tänk om de lagt ett sådant här evenemang på Dockan med lite kräsnare pubik som vågar stå för sin smak och inte bangar för att visa sitt missnöje mot sunkiga DJ:s. Jälar vad de hade fått börja tänka om då!
NordLight
quote:
Originally posted by Aendy


Vad vackert, nästan tårögd, kunde inte uttryckt det bättre själv. Tänk om de lagt ett sådant här evenemang på Dockan med lite kräsnare pubik som vågar stå för sin smak och inte bangar för att visa sitt missnöje mot sunkiga DJ:s. Jälar vad de hade fått börja tänka om då!


Hehe

Det är inte så mycket stället festerna är på. Men jag håller med dig... klubben för inbördes beundran går fetbort!

NordLight
:whip:
Gaby
Oj då!!! Här är man posiv som vanligt...;)

Men nu måste jag hålla me! Dream partyn är så kommersiella och folket tycker att dom är riktiga klubbkids med hela snobbiga kitet... Folk som drar på det här är samma folk som drog till Pacha festen på Stures... vad vet dom om party, dom är ju för rädda för att bli svettiga!!??

Fast jag måste fortfarande stå för att det kan vara kul då det är rätt så påkostat med ljud och ljus. Ska man ändå på nåt annat skitställe så kan man dra dit istället och vara med om nåt annorlunda...men det betyder inte att det blir en UNDERBAR kväll...fast som sagt man ska alltid testa på något nytt och försöka hitta något positivt...jag lovar att man kan hitta nåt!
Bara för att det är Dockan publik och upplägg så behöver det ju inte betyda att det är bra alla gånger!!!
Gaby
va påkostat!!! Nu måste jag nästan dit bara för att kolla på grejerna...värsta Ibiza dekorationen!!!

7 ST BUSSAR FULLASTADE MED UTRUSTNING HIGH POWER LASER MULTICOLORLASER [7 FÄRGER ] HIGH SPEED SCANNING EXTREME OPTICAL EFFECTS : 30 REFLECTION MIRRORS DIFFRACTION MIRRORS 50 M TROSS GLOWSTICKS SKYDANCERS

UV DRAGSHOW
8ST UVKANONER 400W 8ST UVARMATURER 36W 1ST JEM TECHNOFOG 1ST JEM TECHNOHAZE 1ST 4 X 3M BACKDROP 2 DRAGARTISTER 1 DANSARE 1 JULIEN DAUPHIN VIT KONFETTI GLO DRAG QUEENS.

LADIES NIGHT/ LOVE LOUNGE
12ST SVEPLJUS MED ROSA FILTER 1ST JEM TECHNOHAZE MED JORDGUBBSDOFTANDE HAZE 1ST 4 X 3M BACKDROP 2ST 1,2 X 2,5M VEPOR 6ST 0,5 X 4M ROSA TYGER 1ST KONFERENCIER 1ST STYLIST 1ST VÄRD/MANLIG DANSARE (JIM BEAM WIN MY T-SHIRT MALE).

GLITTER & GLAMOUR
24M OFFWHITE TYG 10ST MANFROTTO AUTOPOLE MED DUBELCLAMPS 8ST 3M ALUMINIUMRÖR 16ST PAR36 MED FÄRGFILTER 1ST PERCUSSION SET 1ST MOBILT D J -TABLE 20 ST PINSPOTS 1ST 4 X 3M BACKDROP (VIT & GULD) 2ST VEPOR 1,2 X 2,5M 1 ST PERCUSSIONART I S T 1 ST GOGO ULTRACHIC GLAMDESIGN GLITTER PORN.

IBIZA (CLUBVÅNINGEN)
4ST GENIUS QUASAR SCANNERS 2ST UV KANONER 400W 1ST HUNGAROFLASH RBG STROBOSKOP 3 X 15.000W 2ST JEM TECHNOFOG RÖKMASKINER 2 ST DAN-SPODIER MED LJUSEFFEKTER 1ST SKUMKANON 1ST 3 X 4M BACKDROP 2ST 1,2 X 2,5M VEPOR 2 ST GOGO MEDITTERANEO DESIGN DJ JON B ELDSHOW SVERIGES FETASTE STROBE.

MODELSEARCH
2st Trosstativ Manfrotto 087 2st Doughty ljusstativ 2st Tross 2m 1st Tross 3m Aluminium rör 1st Backdrop 3 delar (2x3m)6st scénpodier 1x2m. 60cm ben 16 st Prolite Par 64 short komplett 4 st Par 64 Thomas 4 bars.1 st Anytronics 2xD-610CB dimmervagn.1 st Anytronics 6 Channel minidesk styrning. 4 st 10meter Socapexkablar. 2 st 15meter Socapexkablar. 4 st Programmi Sistems Babystar 1st JEM TechnoHaze 1st JEM TechnoFog 1 st koreograf 1 st stylist.
Ravesquad
quote:
Originally posted by Gaby
MODELSEARCH
2st Trosstativ Manfrotto 087 2st Doughty ljusstativ 2st Tross 2m 1st Tross 3m Aluminium rör 1st Backdrop 3 delar (2x3m)6st scénpodier 1x2m. 60cm ben 16 st Prolite Par 64 short komplett 4 st Par 64 Thomas 4 bars.1 st Anytronics 2xD-610CB dimmervagn.1 st Anytronics 6 Channel minidesk styrning. 4 st 10meter Socapexkablar. 2 st 15meter Socapexkablar. 4 st Programmi Sistems Babystar 1st JEM TechnoHaze 1st JEM TechnoFog 1 st koreograf 1 st stylist.


låter väll rätt tacky me modelsearch? fast man går väll ändå, sucker som man e...man vet ju aldrig.. som Renaissance tex, visste man att det skulle bli Sveriges bästa fest nånsin? Gaby e du ihop me arrangören eller?:)
Gaby
verkligen inte!!! jag håller mig till min förortskille ;)

Tycker bara att många genom att stänga in sig med att "jag gillar bara trance" missar otroligt myckat annat...Vi kan inte komma och säga att det är schysst klubbliv här i Sverige men nu när det börjar komma mer och mer ...VARFÖR INTE GE DET EN CHANS? Ok just den här festen är lite ej att rekommendera för musik och publik...men det kan ju bli lite coolt med allt annat!??

Ravesquad
Det skulle va modelsearchen då..:) :) nä men det e klart man går...var du på Renaissance?? undrar om man nånsin får uppleva nått sånt i Sverige igen:p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement