return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Waarom wel/niet deze mixer als eerste mixer??
View this Thread in Original format
blighty
Hoi,

Ik kwam onlangs deze mixer tegen op het net en het lijkt me een goede eerste mixer.

http://www.omnitronic.de/showproduc...0006674&lang=en

3-kanaals zodat ik twee TT's en een cd-speler (met samples) kan aankoppelen. Bovendien toonregeling en dergelijke.

De prijs is ongeveer F450,-

Waarom zou ik deze mixer wel of niet moeten aanschaffen, wie kan mij hiermee helpen??

Mocht deze mixer nou echt niet goed zijn, wie weet er een degelijke 3-kanaals mixer met toonregeling voor 400 a 500 gulden die kwalitatief gezien ook goed is?

Greetings,
Blighty
Pjotr G
Ken dat merk niet eens....
LACHE zit een 12 seconden sampler op---->bruikbaar
dat zie je niet zooo vaak op mixers maar ik geloof dat behringer wat soortgelijke mixers maakt voor weinig geld

http://www.feedback.nl/djgear/mixer...djmixer-500.jpg
voor 400 piek bij feedback, ziet er hetzelfde uit als die wat jij postte, ook 3 kanaals en zelfs ook met 12 sec sampler
AFTERNATIVE
kheb net mn 1e mengpaneel gekocht ,2e hands ,275,-

JdDark
ik heb gisteren een mixer besteld, nl de vestax pmc 170a , maar verder weet ik er niet veel van
New Wave
Ehj Alternative, goeie koop kerel, Gemini heeft best leuke mixers.
3 kanaals met universeel EQ (Low-high-Mid) zijn meestel best wel prijzig.

Blighty

Ik was toevallig ook op die site vanmiddag om te kijken welke dingen er allemaal op TT's van Omnitronic zitten, ga over twee weken namelijk 2 nieuwe kopen.
Volgens mij is het wel leuk mixertje, der zit alles op wat je moet hebben om goed te mixen.

LATOX
Bellie
Ziet er niet slecht uit dat ding.Best wel bruut eigenlijk.ALs ik hem zo zie zou ik het wel doen als ik jou was.Maar je weet natuurlijk nooit of ie het wel goed doet.Dus zeker effe uittesten.

-----------------------------------------------------------------------------------

Ikzelf heb de Numark DM20002X Pro Master Mix.Best wel redelijk ding.Mooie chrome plaat erop,zodat je jezelf erin kan zien.Soort van spiegel dus :).Maar hij begint nu al rare fratsen te vertonen.Zo is opeens uit het niets een kanaal veranderd in mono.Gelukkig doen de andere 2 het nog wel.
http://www.djempire.co.uk/DJE%20Pics%20&%20Logos/Numark_dm2002ex_C.gif

------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben aan het sparen voor dees.De Pioneer DJM500.Deze is echt supaphatt!!Dit zijn de dingen die tegenwoordig op al die feesten staat.Maar velen van jullie wisten dat vast wel.;)

GREETZ!!
blighty
Hi,

quote:
Originally posted by Pjotr G
Ken dat merk niet eens....
LACHE zit een 12 seconden sampler op---->bruikbaar
dat zie je niet zooo vaak op mixers maar ik geloof dat behringer wat soortgelijke mixers maakt voor weinig geld

http://www.feedback.nl/djgear/mixer...djmixer-500.jpg
voor 400 piek bij feedback, ziet er hetzelfde uit als die wat jij postte, ook 3 kanaals en zelfs ook met 12 sec sampler

Zo, deze mixer ziet er zeker ook goed uit,..alleen mis ik nu dat standaardje om een lampje te bevestigen, jammer.

Greetz,
Blighty
Jukx
quote:
Originally posted by Bellie

Ikzelf heb de Numark DM20002X Pro Master Mix.Best wel redelijk ding.Mooie chrome plaat erop,zodat je jezelf erin kan zien.Soort van spiegel dus :).Maar hij begint nu al rare fratsen te vertonen.Zo is opeens uit het niets een kanaal veranderd in mono.Gelukkig doen de andere 2 het nog wel.

Ja ik heb dus de DM2000X en die begint ook al kuren te vertonen... als ik mn crossfader dus echt helemaal naar links heb dan hoor je de andere plaat er toch nog doorheen een klein beetje. is best wel irritant!
Maarja, voor de rest geen klachten!
DJ_Siesta
quote:
Originally posted by Bellie
Ik ben aan het sparen voor dees.De Pioneer DJM500.Deze is echt supaphatt!!Dit zijn de dingen die tegenwoordig op al die feesten staat.Maar velen van jullie wisten dat vast wel.;)

GREETZ!!

Mhoah, ik vindum wel mooi, maar al die knoppen heb je lang niet allemaal nodig, weel leuk natuurlijk, maar het gaat toch om schuif (flexibileit) en de bas-mid-high de rest is meestal onnodig vindik, Maar hgijs wel superflex die DJM500, heb er een tijdje mee gespeeld :D
Maar nix verslaat de DATEQ APOLLO!!!!! ;-), dat ding roelt gewoon, lekkere schuiven, lekkere knoppen en zo degelijk, en ik weet niet of jullie daarok op letten, de Pioneer en Dateq klinken ook goed op grote geluidssystemen, das meestal wat minder met die b-merken :-(
Maar overal mottun begin zijn, iedreen veel suc6!!!

GreetZ GERRIT!!
Eye-Riz
In die tent waar we draaien staan ze allebei: de Dateq en de Pioneer. De Pioneer is wel erg vet (en je gebruikt dus al die knopjes WEL! meestal zit er op audiostuff inderdaad teveel poespas, maar die Pioneer heeft ingebouwd effectenpanel, en dat is echt heel erg leuk om daar mee te spelen! phaser is mijn favo :D)
MAAR: ik zou als ik mocht kiezen toch voor de Dateq gaan. De Dateq is een stuk soepeler, de knoppen zitten ruimer uit elkaar (dus veel makkelijker om mee te werken zonder kramp in je vingers te krijgen :)) en de schuiven glijden gewoon, zit nix geen speling in. Je hoeft ze niet all the way te duwen, je geeft ze een zetje en ze schieten zelf verder!
Zelf hebben we thuis een twee Numarks. Goed genoeg voor thuis :)
Over het probleem met dat mono van een kanaal: dat hebben we met een oude ook gehad, wij hebben toen de aansluiting op de een of andere manier veranderd, waardoor ie weer stereo was, maar vraag me niet hoe. En als de schuiven niet meer zijn wat ze waren, probeer het dan eens met contactspray. Kijk alleen wel uit: contactspray is tijdelijk en het trekt na een tijdje dus NOG meer vuil aan (waardoor er nog meer ruis komt dus)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement