return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 [2] 
Sthlm Radio För Klubbmusik (pg. 2)
View this Thread in Original format
Gaby
Har nån lyssnat? Är det bra?

själv så bor jag ute i betongen där radio inte funkar...:( inte hemma hos mig iallafall...:mad:
Aendy
Jag rattade in kanalen i bilen när jag var norrut, var tvungen att stänga av för sällskapet i bilen påstod de fick huvudvärk. Tyckte heller inte det var något vidare just då (jungle) men tänker inte dömma förrän jag fått lyssna på det ordentligt.
SteveTranz4ever
Det finns ju en liten kanal som heter HitFM 94.2som man kan få in på dom flesta ställena i Sthlm... ganska varierad musik inom dans genren...

Det här e den aktuella hit listan dom går efter
http://www.hitfm.com/se/hit60/a.shtml

Dom sänder också iof bara i mono vilket suger
www.hitfm.com

.../ Steve

Sen finns det ju också den här ooootroligt braiga online radion
Klicka här för att lyssna
AC.
Om det är den radiokanalen jag tror det är är det en ickekommersiel kanal som drivs idelt av amatörer och lirar bara musik från folk som inte tillhör stim(eller vad de heter) de har också en sida på nätet om någon orkar google lite
men att de bara lirar amatör musik (om ni ursäktar utrycket...) stämmer inte har hört tex mauro picotto - iguna och the act - someone (hmm kommer inte ihåg vad låten heter)

i vilket fall som helst är det en skitradio som är _mycket_ svår att fånga in på sin radio

tror de sänder från bodkyra (söderförort)
SWE_TRANCE
Här -> http://bmu916.mine.nu
dj_hysterix
Det hörs ju bara brus :o

ARGH VI MÅSTE FÅ EN RIKTIG FUNGERADE TRANCE-RADIO !

NÅN SOM VET HUR MAN KAN FIXA FRAM EN RADIOSTATION ? :)
AC.
Man måste ha tillstånd för att sända på FM frekvensen vilket givetvis inte är gratis dessutom kostar det multum själva sädningsaparaten...

(halvirrelevant)Fotonot: Den sossialistiska regeringen skulle hälst av allt se den kommersiella delen av radio stängas ner helt så darför ska det vara svårt att få tillstånd att sända och kosta en massa pengar att huvudtaget få det...


(Jag hyser ett visst förakt mot sossar, noll respekt för dessa svin. Skulle hälst se de långt bortom den svenska gränsen. har dock en viss respekt för vänstern även om jag inte delar deras åsikter för det mesta)
Aendy
quote:
Originally posted by dj_hysterix
Det hörs ju bara brus :o

ARGH VI MÅSTE FÅ EN RIKTIG FUNGERADE TRANCE-RADIO !

NÅN SOM VET HUR MAN KAN FIXA FRAM EN RADIOSTATION ? :)


I ett avsnitt av Fläsk visade de hur engelska illegala radioststationer lirade med hjälp av en sändare gömd i ett pannrum högst upp i något höghus i slummen. En idé kanske?
dj_hysterix
quote:
Originally posted by AC.
Man måste ha tillstånd för att sända på FM frekvensen vilket givetvis inte är gratis dessutom kostar det multum själva sädningsaparaten...

(halvirrelevant)Fotonot: Den sossialistiska regeringen skulle hälst av allt se den kommersiella delen av radio stängas ner helt så darför ska det vara svårt att få tillstånd att sända och kosta en massa pengar att huvudtaget få det...


(Jag hyser ett visst förakt mot sossar, noll respekt för dessa svin. Skulle hälst se de långt bortom den svenska gränsen. har dock en viss respekt för vänstern även om jag inte delar deras åsikter för det mesta)


ARGH !.... JÄVLA SOSSAR...håller inte heller med deras åsikter :wtf:
dbl
Robert Miles körde ju med pirat radio förut innan han blev riktigt känd

AC.
det är som sagt olagligt och dyrt. Visst går sådana hära sändare göra hemma väldigt lätt dessutom (tyvärr har jag aldrig lärt mig hur)
men de är extremt lätta att spåra även om man gömmer den

btw jag kanske hade fel om stationen de lirar riktigt schysst trance nu
från något livesetn låter det som... hört bla silience tiesto mix... en par till jag kände igen också...
tune in! http://217.215.130.110:8000
AC.
Är det inte i magika 6 de skriker "you are a part of a live set with dj tiesto, its never and ever with out you" iaf något liknande
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 [2] 
Privacy Statement