return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
Verschil tussen Sander Kleinenberg & James Zabiella
View this Thread in Original format
SaBi
Hey luitjes ,

Ook ik raak toch meer en meer geinteresseerd in progressive en ga het ook steeds meer waarderen . Mijn zoektocht welke vorm van progressive ik nu leuk vind wil echter niet echt vlotten . Daar bestaat toch echt wel heel veel verschil in . Als ik bv. de nieuwste cd van Sander Kleinenberg vergelijk met die van James Zabiella dan ben ik enthousiaster over SK . In mijn ogen is die veel toegankelijker . Ik kan niet echt uitleggen wat ik bedoel .Ook veel dansbaarder .Overal lees ik hoe populair James Zabiella aan het worden is . Maar ik begrijp dat niet zo goed . Natuurlijk heeft dat ook met smaak te maken . Misschien moet je daar ook in groeien . Begrijpen jullie een beetje wat ik bedoel ? En waar zit hem dat verschil in techniek en draaistijl ?
tango
Voor mij is het grootste verschil tussen die 2 toch wel het feit dat Zabiela veel breaks draait in vergelijking met kleinenberg. Sander hoor je af en toe ook wel is een breaks plaatje draaien maar bij zabiela is het meer andersom.
Maar als je bijvoorbeeld een everybody too hoort dan merk je dat sander ook meer aan de 'house' kant zit. Zo hoor je veel nummers van zn eerste cd op een gemiddelde R.U.S.H. avond in de escape. (niet dat dit slecht is, rush rocks! :))

Maar voor mij is de progressive van het moment toch wel de richting van border community. (het label van james holden) De artiesten die daar nu een beetje omheen zweven zoals petter, nathan fake, MFA, Kosmas Epsilon, Ozgur Can, e.a. boeien mij op het moment het meest met hun producties.

Maar je moet gewoon zelf het een en ander checken, als je vroeger veel naar trance luisterde is de sound van bijv. een markus schulz of gabriel & dresden heel toegankelijk.

Maar sta gewoon open voor nieuwe dingen ;)

greets,
TNG
magrec
Zowiezo is de stroming progressive heel breed geworden.

Had je 4 jaar geleden eigenlijk maar 1 soort progressive (ala xpander enzo)die toen steeds donkerder en duisterder werd..

Nu is alles veel breder getrokken. Zo zit zabiela veel meer in de minimale/techno/breaks hoek terwijl sander kleinenberg veel meer naar house neigt met veel electro en disco invloeden (snap je het nog ;)) uiteindelijk heb je nu ook de sound van border community zoals Tango al aangaf en je merkt dat die plaatjes door heel veel dj's wordt gedraaid.(van sven vath tot sasha)

Eigenlijk zijn er weinig dj's die echt puur progressive draaien. Een sasha die tracks van james holden draait maar ook plaatjes van sander kleinenberg draait. Sander Kleinenberg die van hele zoete house overgaat naar een stevige tech plaat van remy en ronald klinkenberg en een james zabiela die melodieuze platen afwisselt met plaatjes van deetron.

Hokjes :rolleyes: daar doen ze niet echt aan.
SaBi
En zo is er ook nog een verschil tussen een album en en liveset heb ik begrepen . Involver van Sasha kon me ( nog ) niet echt boeien . Terwijl ik hem wel live in de Space dit jaar helemaal geweldig vond . Maar dat ligt dan natuurlijk aan de eigen beleving op zo'n avond .
De stijl van Lucien foort van een paar jaar geleden vind ik echt helemaal super . Maar das dan ook weer progressive techhouse dacht ik :) ;)
magrec
Misschien ook handig om af en toe naar www.protonradio.com te luisteren. Vrijwel altijd wel hele vette sets van goede dj's. Regelmatig ook guestmixen van de bekendere dj's.
SaBi
quote:
Originally posted by magrec
Misschien ook handig om af en toe naar www.protonradio.com te luisteren. Vrijwel altijd wel hele vette sets van goede dj's. Regelmatig ook guestmixen van de bekendere dj's.

Oke , thanx....zal het in de gaten houden ;)
Chicane
Die graftombe progressive is nu wel verdwenen helaas, al had dat sombere duistere monotone ook wel iets machtigs iets lekkers en je kon er heerlijk op dansen ook nog eens. Livesets van zoals je al zei Lucien Foort, maar ook Fred Numf, Steven Caisedo, Johan Cyber, Robin Albers en ja zelfs Erick-E als hij er zin in had waren echt zooo super. De progressive van toen was eigenlijk in mijn visie een rustigere vorm van techno, zelfde invloeden ook. Progressive van nu is alle kanten op gegaan, tegenwoordig plakken ze overal de sticker 'progressive' erop, maar het is gewoon niet meer in hokjes te zetten. Ik ben nu meer richting de techno gegaan en tech-house, ik vind dat monotone altijd zo lekker al die loops en lekkere beat.

Moet je voor de gein eens luisteren naar een setje in m'n Solid Grooves directory en dan vergelijken met wat jij nu vind wat progressive voor jou is.. wereld van verschil :)
magrec
Idd die hele zware tribal achtige progressive dat was echt de muziek die gedraait werd toen ik progressive ontdekte. Danny howells, tomiie, digweed en een steve lawler. Toen was het echt gaan met die banaan haha bijna geen breaks alleen maar die diepe zware beat :)

Ben zelf nooit zo'n fan geweest van cyber en fred numf (die technisch vooral niet goed is) maar die sound is nog niet helemaal verdwenen hoor. Satoshi wil het nog weleens doen en steve lawler doet het nog steeds.
HiGH_NrG
quote:
Originally posted by magrec
Zowiezo is de stroming progressive heel breed geworden.

Sowieso... ;)

En je had 4 jaar geleden echt wel meer dan 4 soorten progressive vind ik...

Hokjes! Woeeeeeeeeeeeee! :D
Chicane
Numf had inderdaad last van schoonheidsfouten, vooral in het begin. Hij is nu meer trancy gaan draaien helaas, univeral language waren wel mooie cd's. Lawler was echt de held samen met Cross op 538 Dance Departmant ja :D Een DJ die behoorlijk goed kan draaien maar best wel ondergewaardeerd wordt is San (Sanproject, Solid Sessions), waren hele mooie nachten in de Kremlin toen ja, de hele line-up van het seizoen van Kremlin was schitterend, uitdagend en vernieuwend op zich zelf. Holden, Oakenfold (toen :p), Tomiie, Tiesto, Emjay... zucht.. :toocool:

magrec
quote:
Originally posted by Chicane
Numf had inderdaad last van schoonheidsfouten, vooral in het begin. Hij is nu meer trancy gaan draaien helaas, univeral language waren wel mooie cd's. Lawler was echt de held samen met Cross op 538 Dance Departmant ja :D Een DJ die behoorlijk goed kan draaien maar best wel ondergewaardeerd wordt is San (Sanproject, Solid Sessions), waren hele mooie nachten in de Kremlin toen ja, de hele line-up van het seizoen van Kremlin was schitterend, uitdagend en vernieuwend op zich zelf. Holden, Oakenfold (toen :p), Tomiie, Tiesto, Emjay... zucht.. :toocool:

Mjah San draaide sowieso (goed he leon :p) altijd goed jammer dat hij niet meer in NL wordt geboekt. Hij is één van de weinige prog dj's die ik met 3 draaitafels heb zien draaien :p
magrec
quote:
Originally posted by HiGH_NrG
Sowieso... ;)

En je had 4 jaar geleden echt wel meer dan 4 soorten progressive vind ik...

Hokjes! Woeeeeeeeeeeeee! :D

Jawel maar de meeste dj's draaiden toen vooral 1 echte sound. Check de renaissance masters serie van lawler en warren maar ééns toen draaide zelfs nick warren niet trancy ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement