|
Nån som e haj på Hörlurar?
|
View this Thread in Original format
| InoX |
Har haft ett par sennheizer hd212pro ett tag nu och har varit jättenöjd, dom är täta som fan och man hör inget från omvärlden, å dom hör inget från mig. Men så tänkte jag att jag skulle köpa ett par nya sennheizer lurar och såg en del som rekomenderade hd515, dom kosta ju 800 spänn, men jag tänkte att om dom e så dyra så måste dom ju va gudomliga. Men dessa var ju lite sådär.. dom satt skönare, dom var lite större, men man hörde allt som hände i rummet omkring mig, och lurarna var väldigt lyhörda. Basen var oxå rätt kass tyckte jag. Inte alls samma djup som i hd212pro.
Men vad tycker ni jag nu ska köpa? Har fått för mig att sennheizer e bra, men jag testar gärna nått annat. Täta ska dom va, man ska inte höra nått från tjejjen eller tvn i bakgrunden :P sen ska det va sjukt bra ljud. å kvalitet. dom får kosta vad som helst |
|
|
| InoX |
| kom igen göbbar å flicker, har ni niga hörlurar som ni e nöjda med? |
|
|
| CJ InterCity |
| jag har ett par Philips *nånting* som jag fick på köpet till en freestyle :toothless sitter bra på öronen, låter bra oxå, men inget att ha när man ska mixa :rolleyes: |
|
|
| ScuL |
| jag kan snacka om DJ hörlurar men de ska du troligtvis inte använda på gatan osv :p |
|
|
| mr_fisken |
Dom mest prisvärda lurarna är Sennheiser HD 25 SP (1400kr).
Dom stänger ute allt ljud som är runt omkring, har en väldigt djup och fin bas men inte så det tar över för mycket och låter illa.
Dom sitter jättefint, får inte ont i öronen även om jag har dom på mig i 4h. Bra också att man kan byta ut delar ifall något går sönder i stället för att lämna in eller köpa ett par helt nya. |
|
|
| Vizay |
se till att du får HD 25 sp1 (märk att det står en etta efter!)
flickan beställde ett par sånna fast utan ettan, skillnaden va att det bara va en stor plugg i änden på sp lurarna till skillnad från sp1 som har en liten regular 3.5 plugg :)
annars om du har pengar över så köp ett par sennheiser HD25 från tyskland, http://www.recordcase.de kan du köpa dom för 1600:- och då är frakten redan medräknad (100:-) :D
dom lurarna kan man köra över med en jävla pansarvagn utan att dom tar skada och ljudet är helt otroligt! :) |
|
|
| Jre |
Innan jag köpte mina lurar så lyssnade jag på endel olika sorter!
Jag fastnade för Sony MDR-V700
/ Jre |
|
|
| JayBee |
inte så hajj på hörlurar :P använder bara de som kommer med aparaten.
känns onödigt att spendera flera hundra på ett par hörlurar som är lite bättre än dem man har. eller det beror ju på men med min stadiga inkomst på 0kr/månaden skulle nog alla tycka det vore onödigt :) |
|
|
| Snakebyte |
Ett par smo jag har som jag är nöjd med är 'Beyerdynamic DT 770 Pro'. De var ganska dyra, runt 2500:- men de är bra. Sluter tätt och jag hör inte omgivningen. Bra frekvensomfång oxå. Bra bas, tydlig diskant.
 |
|
|
| InoX |
nu har jag alltså en del att välja på...
Beyerdynamic DT 770 Pro 2500:-
Sony MDR-v700 ca 1600:-
Sennheizer HD 25 SP1 1400:-
Sennheizer HD25 1600:-
nu måste jag kolla lite tester, å se ifall det finns några butiker här i stan som jag kanske skulle kunna få provlyssna dom i..
BTW: Mina Sennheizer HD515 e till salu, kom å köp! Dom kosta 900, DU som läser detta får dom för 700 vid snabb affär. kanske 600 om du tjatar |
|
|
| InoX |
Beyerdynamic ska ju va satans bra, men är dom värda sina pengar?
Sennheizer verkar vara lite små? täcker dom öronen eller ligger dom mera på öronen?
Sonys V700 har fått bra betyg för ljud, lite sämre för kvallan på själva construktionen.
Jag e helt villrådig, vill ha mera råd :p |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by InoX
Sennheizer verkar vara lite små? täcker dom öronen eller ligger dom mera på öronen?
|
dom ligger på öronen men låt inte det vilseleda dig. Dom täpper till bättre än mdr-V700 som har en mer täckande modell. (har testat båda så det är av egen erfarenhet jag talar :)) |
|
|
|
|