return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Klockan i datorn har fått flipp...
View this Thread in Original format
Snakebyte
Skumt skummt.....min klocka i datorn tickar för snabbt...under loppat av 3 normala sekunder tickar den fram 5 sekunder, sen stannar den till lite o fortsätter igen. Den går för fort...på tok för fort...en timme tickas fram på en halvtimme...

Nån som vet vad detta kan vara? Jag vill inte ha det så :(
JayBee
quote:
Originally posted by Snakebyte
Skumt skummt.....min klocka i datorn tickar för snabbt...under loppat av 3 normala sekunder tickar den fram 5 sekunder, sen stannar den till lite o fortsätter igen. Den går för fort...på tok för fort...en timme tickas fram på en halvtimme...

Nån som vet vad detta kan vara? Jag vill inte ha det så :(

låter som ett virus. har du testat göra en fullständig virus scan med ett nytt och uppdaterat anti virus program?
CJ InterCity
min klocka sackar också efter, så jag missar Simpsons på TV3 typ varje dag :toothless
jofawe
min klocka återställs varje gång jag startar datorn ..
så jag ska byta batteri på mitt moderkort som är ca 14 månader gammalt ...

helsjukt.. grejer är ju inte ens bygda för att hålla nuförtiden!
Vizay
tror snarare det är ett elproblem än ett virus.

låter som att någonting får för mycket ström vilket leder till en sorts turbofunktion. Om du undersöker lite andra aplikationer så märker du säkert att dessa gör likadant. (kolla t.ex. tidräkningen i nått spel)
ScuL
nej om det händer sånt har du problem med RTC-controllern (RealTimeClock) .
om det inte är en mjukvara problem så är det troligtvis RTC-en som betyder att du borde byta moderkort för att lösa problemen.
jeremy1984
Flasha BIOS brukar lösa sånt här oftast.. :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement