return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Dj:s
View this Thread in Original format
Aendy
This one goes out to... alla ni som på amatörnivå sysslar med DJ:ing eller känner någon som gör det. Jag söker desperat någon som vill prova på och se vad de går för med "riktig" publik. Det är nämnligen så att våra skola har akuta problem att få rätsida på musiken (kårordförande står och spelar sin Absolute Music samling från mitten av 90-talet) på våra pubar och andra festkvällar. Det som egentligen krävs är att man orka med att spela mainstream-musik och har lite känsla för att se vad folk vill ha. Snälla skriv något svar annars kommer jag hållas ansvarig för en wannabe-dj:s våldsamma död inom snar framtid. Besvarar gärna frågor!
Gaby
hmmm...jobbigt!!!
Jag kan typ bara takt-mixa lite halvbra och sen så är jag inte mycket för att köra mainstream heller...

Om ni e beredda att betala en slant så kan jag fixa bra djs... men om djn nu verkligen är så kaos som du bekriver honom så kan ni istället få en kille som kan knappt mixa men har otroligt bra koll på musik och väldigt bra smak när det kommer till vanlig musik som ALLA tycker om...han vill gärna testa lite med publik...
Aendy
quote:
Originally posted by Gaby
Om ni e beredda att betala en slant så kan jag fixa bra djs


Skulle tro att DJ:n får pynt, annars hade inte den nuvarande "DJ:n" riskerat att bli ihjälslagen varje gång. Kan dock inte tro att det rör sig om så jäla mycket pengar.

quote:
...en kille som kan knappt mixa men har otroligt bra koll på musik och väldigt bra smak när det kommer till vanlig musik som ALLA tycker om...han vill gärna testa lite med publik...


Precis en sån snubbe som borde passa. Folket bryr sig inte så mycket om DJ:n, bara musiken går att röra sig till.
Aendy
Kanske bör tillägga att skolan är i Stockholm.
Gaby
vart ligger det och vad finns det för utrustning?
Vilka dagar, hur många timmar? pröjs i öl?
Aendy
quote:
Originally posted by Gaby
vart ligger det och vad finns det för utrustning?
Vilka dagar, hur många timmar? pröjs i öl?


Idrottshögskolan, vet inte vad det är för utrustning men det är iaf ett mixerbord (eller nåt) med två cd-spelare. Är ungefär var tredje vecka mellan typ 21-01. Vet som sagt inte hur det är med betalning men jag kan ta reda på det plus att jag kan försöka fixa nån kontaktperson på skolan.
Gaby
Säg bara till...han som inte kan mixa men har bra musik vill gärna spela!
Aendy
Kanon. Som sagt, ska ordna en kontaktperson, sen kan du la förmedla vidare va?
reveal
tips till killen som inte kan mixa: "snacka inte mellan låtarna, vi på TA gillar inte riktigt det..." :D:D:D
NordLight
quote:
Originally posted by reveal
tips till killen som inte kan mixa: "snacka inte mellan låtarna, vi på TA gillar inte riktigt det..." :D:D:D


lol

Gaby
han kommer att bli en duktig dj!
han har bara hållt på me dj-andet typ på våra hemmafester och så...det är inte så att han kallar sig för DJ....
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement