M1cro5lave - Toxic Anatomy [Full]
|
View this Thread in Original format
M1cro5lave |
N�ja, jag har nyligen b�rjat producera lite musik sj�lv (3-4 veckor). S� jag t�nkte att jag kunde f� lite tips och kommentarer p� min senaste l�t:
M1cro5lave - Toxic Anatomy
L�ngd: 7:28
160 kbps
Fruityloops
Titeln vet jag inte om jag t�rs f�rklara, d� skr�mmer jag nog iv�g alla ;)
F�r hoppas att n�gon har n�got att kommentera iallafall. ;)
Glad p�sk! |
|
|
ScuL |
det �r inte d�ligt alls f�r bara 3-4 veckor men jag m�ste s�ga att st�rsta problemen i hela produktionen �r att ljudet l�tar lite "tunn"
kicksamplen �r j�tte tunn. finns inget bass i det; samma g�ller basslinan.
dina synths m�ste vara lite tjockare ocks� .. anv�nd FX eller flera VST's f�r att f� mer ljud ut av dem. |
|
|
Glorie |
brukar ha som vana (p� gott och ont,heh) att ge feedback till producenter som postar sina alster f�r f�rsta g�ngen. Det e roligt :) so bare with me...
quote: | Originally posted by M1cro5lave
Titeln vet jag inte om jag t�rs f�rklara, d� skr�mmer jag nog iv�g alla |
coolt ju... hela namnet e coolt.. det e av stor vikt faktiskt.. vad man heter � s�.. vet att jag gillade snakebytes namn f�rut (g�r jag fortf. iofs) samt smekbar e ett bra producentnamn ox�. ditt funkar stenh�rt! :) l�tnamnet �r ocks� snyggt! men du f�r g�rna f�rklara om det finns en f�rklaring bakom. s�nt �r ju bara kul att h�ra juh.
quote: |
F�r hoppas att n�gon har n�got att kommentera iallafall. ;) |
aaa ja svarar fast�n min feedback inte �r s� givande :p
som scul sa... 3-4 veckor. d� �r den en masterpiece allts� :) Jag e j�kligt imponerad. men ja m�ste s�ga det att jag f�rst trodde det skulle va n�n psytrance-l�t.. fast sen precis n�r slingan s�tter in: 1:20, s� �ndrar den ju totalt stil s� att s�ga... det som f�ljer efter 1:20 �r asbra gjort allts�. Imponerande att du f�tt klart en hel melodi ju som funkar all the way through...
2:40 �r den sjukt bra till och med.. fast som scul sa, lite mer tryck/bas/kr�m skulle g�ra susen.. men allvarligt.. det h�r e skills :) way to go!
sen blir den lugnare igen 3:52 och tillbaks till den melodin som b�rjade vid 1:20... och s� forts�tter den s�.. aaa
najz avtoning ocks�.. like it.
men som sagt.. min st�rsta "kritik" e att den l�ter psy i b�rjan.. jag rackar inte ner p� hela l�ten nu allts�. Psy-starten (i mina �ron, kanske inte l�ter psy f�r andra?) �r ljuvlig!!! & resten av l�ten efter 1:20 �r j�kligt bra.. men det k�nns som att de inte passar ihop MEGAbra.....�ven om den funkar. :wtf:
det om det.. v�ntar med sp�nning p� n�sta l�t. det h�r var f�rsta f�r mig.
Gla p�sk p�'re m1cro ;):crazy: |
|
|
RebeL9 |
jag h�ller med scul att l�ten �r lite f�r tunn. Det saknas en del f�r att det ska bli en rik och m�tt ljudbild. Sedan �r basen p� tok f�r klen. K�nns som man kan g�ra mer p� den. Melodin �r inte helt d�lig men den beh�ver som sagt fyllas ut med allt runtomkring f�r att verkligen fungera.
men keep on trying :D |
|
|
|
|