|
Vill ngn mastra en låt och kanske aväen remixa den ?
|
View this Thread in Original format
| mellow pleasure |
Jag har ett projekt som jag skulle vilja ha slutmastrad samt remixad. Tyvärr har jag inte kunskapen att göra detta och inte heller utrustningen. Vill ni lyssna så ladda hem den från min server.
THe G version 2
Tack på förhand ! |
|
|
| Connector |
| Kan göra ett försök till att remixa om du vill =) |
|
|
| mellow pleasure |
Absolut vill jag detta ! Du får fria händer , det enda jag vill är att jag ska kunna känna igen låten i allafall. Sist jag fick en låt remixad kom det förifaen tebaks en ny/annan/inte känna igen version !
Alla creds går ut direkt om den blir bra. Och jag har en till på lager om denna blir bra. Ska skicka ( blivit ombedd ) den som demo och då blir du naturligtvis nämd. |
|
|
| Expher |
| quote: | Originally posted by Connector
Kan göra ett försök till att remixa om du vill =) |
Vore nice om du även då också lägger upp sample/hela låten.
Jag är egentligen inte så mkt för just denna stil av musik, men denna tilltala mig en del (inte pga tjej-vocalsen dock :crazy: )
Men vissa element skulle varit nice med lång jäkla delay som liksom fyller ut tomrum.
Annars en rätt nice låt, kan tyvärr inte hjälpa dig med masteringen. Den låter dock inte så mycket i nöd av en mastering dock. |
|
|
| mellow pleasure |
| Tackar som bugar mössan ! Klart jag lägger upp en länk till den. Jag är mer för att göra musiken än att bråka och snåla med den. Vill man ha den får man ta den men inte sälja eller kopiera. Kul att den gillades lite i allafall. |
|
|
| mellow pleasure |
Jag har inga midi filer jag kör reason fullt ut och stön ljudet är en wav fil. Kontakta mig på MSN så kan vi snacka om hur vi ska lösa allt med ljuden eller om du ska ha .rsn filen direkt.
MSN = [email protected]
Ha det bra ! |
|
|
| Connector |
| Men kan du inte exportera en midi? Blir lite lättare för mig att remixa då... Men om det inte funkar så kan jag väll ta en rsn fil då... Får väll ta och installera reason igen =) |
|
|
| dbl |
| men det går la att göra midi filer med reason eller???? använder inte reason själv, men e la ganska säker på att det ska gå |
|
|
| Expher |
| quote: | Originally posted by dbl
men det går la att göra midi filer med reason eller???? använder inte reason själv, men e la ganska säker på att det ska gå |
Jo, det går. Multichannel midis också. Lär/bör gå med varje sequencer. |
|
|
| mellow pleasure |
| JA jag vet faktiskt inte hur man gör *S* då jag inte lärt mig programmet fullt ut. Ska välan prova och se hur man löser detta ! |
|
|
| Expher |
| quote: | Originally posted by mellow pleasure
JA jag vet faktiskt inte hur man gör *S* då jag inte lärt mig programmet fullt ut. Ska välan prova och se hur man löser detta ! |
Det är rätt lätt alltså.
Bara sätt en synthpattern i början av projektet sedan väljer du slutet av midin med E. Exportera sedan bara som en midi fil i Export. Spara inte efteråt. |
|
|
|
|