return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Vill ngn mastra en låt och kanske aväen remixa den ?
View this Thread in Original format
mellow pleasure
Jag har ett projekt som jag skulle vilja ha slutmastrad samt remixad. Tyvärr har jag inte kunskapen att göra detta och inte heller utrustningen. Vill ni lyssna så ladda hem den från min server.
THe G version 2
Tack på förhand !
Connector
Kan göra ett försök till att remixa om du vill =)
mellow pleasure
Absolut vill jag detta ! Du får fria händer , det enda jag vill är att jag ska kunna känna igen låten i allafall. Sist jag fick en låt remixad kom det förifaen tebaks en ny/annan/inte känna igen version !

Alla creds går ut direkt om den blir bra. Och jag har en till på lager om denna blir bra. Ska skicka ( blivit ombedd ) den som demo och då blir du naturligtvis nämd.
Expher
quote:
Originally posted by Connector
Kan göra ett försök till att remixa om du vill =)


Vore nice om du även då också lägger upp sample/hela låten.

Jag är egentligen inte så mkt för just denna stil av musik, men denna tilltala mig en del (inte pga tjej-vocalsen dock :crazy: )

Men vissa element skulle varit nice med lång jäkla delay som liksom fyller ut tomrum.


Annars en rätt nice låt, kan tyvärr inte hjälpa dig med masteringen. Den låter dock inte så mycket i nöd av en mastering dock.
mellow pleasure
Tackar som bugar mössan ! Klart jag lägger upp en länk till den. Jag är mer för att göra musiken än att bråka och snåla med den. Vill man ha den får man ta den men inte sälja eller kopiera. Kul att den gillades lite i allafall.
Connector
mellow pleasure: Kan du du lägga upp midi och stön-samplen så kan jag börja jobba nu i helgen =)

Här har du 2 låtar jag har gjort så du vet på ett ungefär vilken sorts musik jag gör =)

http://www.t3lia.com/Lehto-influence.mp3 <-- Min senaste låt
http://www.t3lia.com/lehto-tek.mp3 <-- En gammal låt... Sådär nöjd med den =)
mellow pleasure
quote:
Originally posted by Connector
mellow pleasure: Kan du du lägga upp midi och stön-samplen så kan jag börja jobba nu i helgen =)

Här har du 2 låtar jag har gjort så du vet på ett ungefär vilken sorts musik jag gör =)

http://www.t3lia.com/Lehto-influence.mp3 <-- Min senaste låt
http://www.t3lia.com/lehto-tek.mp3 <-- En gammal låt... Sådär nöjd med den =)
Jag har inga midi filer jag kör reason fullt ut och stön ljudet är en wav fil. Kontakta mig på MSN så kan vi snacka om hur vi ska lösa allt med ljuden eller om du ska ha .rsn filen direkt.
MSN = [email protected]

Ha det bra !
Connector
Men kan du inte exportera en midi? Blir lite lättare för mig att remixa då... Men om det inte funkar så kan jag väll ta en rsn fil då... Får väll ta och installera reason igen =)
dbl
men det går la att göra midi filer med reason eller???? använder inte reason själv, men e la ganska säker på att det ska gå
Expher
quote:
Originally posted by dbl
men det går la att göra midi filer med reason eller???? använder inte reason själv, men e la ganska säker på att det ska gå


Jo, det går. Multichannel midis också. Lär/bör gå med varje sequencer.

mellow pleasure
JA jag vet faktiskt inte hur man gör *S* då jag inte lärt mig programmet fullt ut. Ska välan prova och se hur man löser detta !
Expher
quote:
Originally posted by mellow pleasure
JA jag vet faktiskt inte hur man gör *S* då jag inte lärt mig programmet fullt ut. Ska välan prova och se hur man löser detta !


Det är rätt lätt alltså.

Bara sätt en synthpattern i början av projektet sedan väljer du slutet av midin med E. Exportera sedan bara som en midi fil i Export. Spara inte efteråt.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement