return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Ny låt, lyssna snälla?
View this Thread in Original format
NooN
Så, då försöker jag få lite respons igen.

Oscillator - Desert

Lite kommentarer och tips tack :)

//R.
Cloudburst
Ok, först vill jag ursäkta mig för jag lyssnade och tänkte kommentera, men måste ha glömt av det.

Tycker om percussion/hihats, mycket fint gjorda, snygg layering. Du bygger upp låten fint. Däremot är det svagaste kortet i låten enligt mitt tycke melodierna. Faller inte mig i smaken. Låter dessutom väldigt Reason-aktigt. Dock är pianot bra, den gillar jag. :)
DjAviander
Lyssnar för tillfället..

Kommentarer: (Uppdaterar eftersom :))
Gillar percussions och hihat, mycket snyggt och proffsigt ljud!

Tycker dock att synthen känns lite plastig.. :(.
Pianot är snyggt och låter proffsigt, men skulle dock vilja ha det lite högre, eftersom det nu känns som att det drunknar i de övriga ljuden :)

Not really my cup of tea, men kommentera låten kan jag :)


(Mina förra kommentarer försvann då min webläsare dog :P)
ScuL
Produktionsmässigt inte alls dåligt men det är inte riktigt min stil :)
Kanske borda lägga till lite vokaler
NooN
Tack för feedbacken grabbar!

quote:
Originally posted by Cloudburst
Ok, först vill jag ursäkta mig för jag lyssnade och tänkte kommentera, men måste ha glömt av det.

Tycker om percussion/hihats, mycket fint gjorda, snygg layering. Du bygger upp låten fint. Däremot är det svagaste kortet i låten enligt mitt tycke melodierna. Faller inte mig i smaken. Låter dessutom väldigt Reason-aktigt. Dock är pianot bra, den gillar jag. :)


Haha :D Det var ju rätt kul att det låter Reason-aktigt eftersom att jag producerar i FruityStudio 4.0!

ScuL:
Hehe, du tycker väl att jag ska lägga in en extremt tung kick och en distad offbeat-bas kan jag tänka mig :P Jag har faktiskt tänkt på vocals, har dock problem att hitta nån som vill sjunga åt mig :P

Tack än en gång :)
Cloudburst
quote:
Originally posted by NooN
Haha :D Det var ju rätt kul att det låter Reason-aktigt eftersom att jag producerar i FruityStudio 4.0!


Då har nått gått fruktansvärt fel nånstans! :p


;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement