|
Jan Johnston - Flesh (DJ Tiesto Remix) (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by x-dream
Och dom flesta dj´s som har gjort bra livesets under förra året har inte gjort så många bra i år....Tex pvd hans livesets från förra året är ju helt klart kanonbra....Gillar inte alls det han har presterat i år en så länge..... |
Fast Paul Van Dyks XXL Clubnight 08 19 2001 e väll tung? Tror aldrig han spelat så mycket progressive nånsin förut...tur för mig jag börjar gilla det mer o mer:) för det verkar vara dit det e på väg..
Finns det nån av 'de stora' som bara kör uplifting, epic längre? |
|
|
| reveal |
jag säger som DJ Stigma (In Trance We Trust 2 etc)
"spelar man det ute är man fan dum i huvudet"
"vill man uppleva den energi och den värme som fanns på dansgolven när alltihop startade för tio år sedan är trance den bästa vägen"
epic/uplifting är så enormt mkt skönare än prog... hoppas verkligen att de inte slutar med det... |
|
|
| x-dream |
| quote: | Originally posted by Ravesquad
Fast Paul Van Dyks XXL Clubnight 08 19 2001 e väll tung? Tror aldrig han spelat så mycket progressive nånsin förut...tur för mig jag börjar gilla det mer o mer:) för det verkar vara dit det e på väg..
Finns det nån av 'de stora' som bara kör uplifting, epic längre? |
Det är väl ganska bra det setet....
Men ändå inte samma pvd....Dom seten från förra året är ju kanonbra....
Paul van dyk-Live @ Home 04-23-00
Paul van dyk-Live @ homelands 28-05-2000
Paul van dyk-Live @ Mayday 2000
Paul van dyk-Live from mark spoon birthday party
Paul van dyk-Live in berlin 17-12-00
Enda setet från pvd i år som jag gillar är
Paul van dyk-Live @ gatecrasher 17-06-01
Paul van dyk-Live @ don valley bowl sheffield 13-07-01 |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by x-dream
Det är väl ganska bra det setet....
Men ändå inte samma pvd....Dom seten från förra året är ju kanonbra....
|
Jag håller med...och ännu bättre är ju de gamla MoS setsen:)..
Hoppas inte heller att epic/uplifting spelningarna e över helt..
Men det mesta som görs nu som e bra verkar va mer progressive..tyvärr kanske:rolleyes: |
|
|
| x-dream |
| quote: | Originally posted by Ravesquad
Jag håller med...och ännu bättre är ju de gamla MoS setsen:)..
Hoppas inte heller att epic/uplifting spelningarna e över helt..
Men det mesta som görs nu som e bra verkar va mer progressive..tyvärr kanske:rolleyes: |
Jag gillar lite av det progressive style.....Men uplifting är ju helt klart bra oxå....
Kan ju hålla med om att det blir mera å mera progg förtillfället...Vet inte varför men....Sen har du ju swiss trancen som oxå helt klart är mycket skön....
Har du hört dessa livesetet....
DJ_Cor_Fijneman-IDT_Radio_Clubmix_11-10-2001-1REAL
Dj Stigma-Live @ hyperstate 2000 |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by x-dream
Har du hört dessa livesetet....
DJ_Cor_Fijneman-IDT_Radio_Clubmix_11-10-2001-1REAL
Dj Stigma-Live @ hyperstate 2000 |
Näe tyvärr.. e dom grymma eller? va kan ma hitta dom?
Det känns som man alltid kan lita på swissarna.. |
|
|
| x-dream |
| quote: | Originally posted by Ravesquad
Näe tyvärr.. e dom grymma eller? va kan ma hitta dom?
Det känns som man alltid kan lita på swissarna.. |
Har dom om du är intresserad av dom.....
Klart att man kan lite på swissarna....Speciellt Dj mind-x å Dj snowman....Mina favisar av swiss dj´s...
Säg till om du vill ha något av seten..... |
|
|
| Gaby |
Alla djs har nån jättebra kväll och mindra bra kvällar...
Det som sprids på nätet är ju så klart otroligt bra set och tyvärr så tror jag att man sätter mycket högra krav på djn efter det...
Jag är så dålig på namn så jag har dålig koll många gånger...det är skitbra!!! Man blir mer ärlig då eftersom det inte finns några förväntningar! Testa... var mer öppna för allt och "läs inte på" så otroligt mycket innan...man får mer oväntade upplevelser! |
|
|
| Ravesquad |
| quote: | Originally posted by Gaby
Alla djs har nån jättebra kväll och mindra bra kvällar...
Det som sprids på nätet är ju så klart otroligt bra set och tyvärr så tror jag att man sätter mycket högra krav på djn efter det...
Jag är så dålig på namn så jag har dålig koll många gånger...det är skitbra!!! Man blir mer ärlig då eftersom det inte finns några förväntningar! Testa... var mer öppna för allt och "läs inte på" så otroligt mycket innan...man får mer oväntade upplevelser! |
Det e nog sant. Det e ju lätt att man låser sig när man 'vet' för mycket innan och har massa förväntningar..
fast det e kul o 'läsa på' också och jämföra intryck med andra..
tex så har jag alltid tyckt att oakenfold är lite av en bluff, iaf numera...nån som håller me? |
|
|
| Gaby |
| quote: | Originally posted by Ravesquad
Det e nog sant. Det e ju lätt att man låser sig när man 'vet' för mycket innan och har massa förväntningar..
fast det e kul o 'läsa på' också och jämföra intryck med andra..
tex så har jag alltid tyckt att oakenfold är lite av en bluff, iaf numera...nån som håller me? |
Oakie är cool!!! Han testar bara nya stilar och ... OK det går inte så bra alla gånger! Respect ;)
Ta Tiestos nya skiva " In my memory" , man har haft så höga förväntningar så när jag väl lyssnade på den så blev jag lite ledsen... vad har min gud gjort??:conf: men skivan är ju bra fast jag hade väntat mig något bättre... |
|
|
| Ravesquad |
Tänkte bara påminna om vad den här tråden egentligen handlade om..
The light is going blue.
Morning approaches.
The pain's still here.
I'm empty - empty - empty.
Sounds of the world,
Of laughter and tears.
I've nothing left.
I'm empty - empty - empty.
So now eat your words,
I hope you choke.
I feel nothing no more.
I'm empty - empty - empty.
Heaven is forbidden
But I'm going soon
Kiss me last one time before
I take my flesh away
Heaven is forbidden
But I'm going soon
Kiss me one last time before
I take my flesh away
Kiss me one last time
Nån mer än mig som får gåshud?:p |
|
|
| reveal |
| detta är ju en av de ytterst få skivor (singlar) som jag faktiskt har köpt :) så man kan säga att jag gillar låten :D |
|
|
|
|