|
DJ MAG list 2004
|
View this Thread in Original format
| Mindbreezer |
Vel, det ble visst Tiesto igjen (som dere alle vet fra før av)...som jeg egentlig er glad for...men Armin Van Buuren fortjente plassen mye mer...
Noen som har noe på hjertet? :P Og hvem stemte du på?
Min liste:
1. Armin
2. Markus Schulz
3. Tiesto
4. Ferry Corsten
5. Signum |
|
|
| Sand Leaper |
| Iogmed at den listen der ikke reflekterer dyktighet musikkmessig, bryr jeg meg egentlig ganske så lite om den. |
|
|
| alieu |
Litt enig med sand leaper der...
Men er fortsatt ikke helt uenig med hvordan lista ble seende ut.
Uansett, her er min topp 10 rangering av mine favoritt dj'er
1 Armin Van Buuren
2 Ferry Corsten
3 Tiesto
4 Agnelli & Nelson
5 Above & Beyond
6 Paul Van Dyk
7 Paul Oakenfold
8 Svenson & Gielen
9 Matt Darey
10 Lange og Markus Schulz
En veldig kommers liste, men det er de som har produsert og mixet den beste musikken (etter min mening) siden jeg begynte å høre på trance (97 eller no'). Kan ikke si jeg er like fornøyd med det de har produsert de siste årene. |
|
|
| DJ_Audun |
| Bla bla bla....synd at j00f falt så langt ned. Personlig har jeg ikke noe serlig til overs for Tijs, og hvis man kun hadde sett på mixingen hans hadde han ikke vært med på top 100 listen engang. Både Armin og PvD er på top 5'en min, så den er grei, men Ferry er jeg ikke veldig begeistret over lenger. Og hva faen gjør ATB på 17 plass?? Marco V syntes jeg også lå litt langt nede. Ellers så er det jo mange nykommere jeg ikke ser noe til, men det hadde jo vært sensasjonelt om de hadde kommet inn på listen så kjapt, er jo flest veteraner der. |
|
|
| Mindbreezer |
| ATB på en 17. plass er litt stusselig...hehe...men...fornøyd over at Markus Schulz scoret høyt! |
|
|
| Nite-Mer |
Tijs er en dritt mixer. Mine favoriter er:
1. Sander Kleinenburg
2. Sasha
3. John Digweed
4. Armin Van Buuren
5. Hernan Cattaneo
6. Max Graham
7. Markus Schulz
8. Christopher Lawrence
9. Marco V
10. Ferry Corsten |
|
|
| alieu |
| quote: | Originally posted by NiteMer
Tijs er en dritt mixer. |
Joda... For disse er jo bare dritt :rolleyes:
conjure one - tears from the moon (tiesto mix)
Paul Oakenfold - Southern Sun (DJ Tiesto RMX)
Delerium - silence (tiesto mix)
Delerium - Innocente (tiesto mix)
The Roc Project feat. Tina Arena - never (Tiesto Mix)
Armin Van Buuren & Tiesto presents Alibi - Eternity
Tror ikke det nei!! |
|
|
| Sand Leaper |
| quote: | Originally posted by alieu
Joda... For disse er jo bare dritt :rolleyes:
conjure one - tears from the moon (tiesto mix)
Paul Oakenfold - Southern Sun (DJ Tiesto RMX)
Delerium - silence (tiesto mix)
Delerium - Innocente (tiesto mix)
The Roc Project feat. Tina Arena - never (Tiesto Mix)
Armin Van Buuren & Tiesto presents Alibi - Eternity
Tror ikke det nei!! |
Han mente drittmixer som i DJ. Men når du først nevner det så er de to første ganske dritt, ja. |
|
|
| DJ_Audun |
| quote: | Originally posted by Sand Leaper
Han mente drittmixer som i DJ. Men når du først nevner det så er de to første ganske dritt, ja. |
+1, hadde valgt hybrid miksen anyday! |
|
|
| NiteMer |
Han er alright som en produserer, eller var det noen ar siden, men han kan ikke mixe en drink.
Innocente er bra i hvertfall, men det fleste sangene hen lager na er ikke noe spennende. Litt for like hverandre. |
|
|
| Sand Leaper |
| quote: | Originally posted by dj_palm
dere dophuer altså.
sånn ser lista mi ut i den formen jeg er i nå men det kan bli annerledes i morra:
sven vath, chris liebing, adam beyer, fergie, speedy j, thomas schumacher, valentino kanzyani.
selv om jeg normalt mixer trance så er ikke trance djs mine favoritter, fordi ingen av dem kan mixe. Utenom marco v da, ingen mixer så bra som han.
habla |
Speedy J gjør liveacts, ikke DJ sett. Hvorfor Sven Väth og Chris Liebing kan mikse mens f.eks. Paul van Dyk og John Askew ikke kan skjønner jeg heller ikke, sist gang jeg så dem mikset de alle sammen ganske normalt, kanskje med unntak av at Chris voldtok FX uniten på mikseren fullstendig (noe som ikke nødvendigvis er positivt). Adam Beyer bommet fullstendig på en av overgangene også når jeg så ham på Awakenings i juli, og det var ikke mens han prøvde å holde 3 plater i gang samtidig eller noe lignende.
Jeg er dog enig i at å mikse techno generelt krever mer av DJn ferdighetsmessig enn å mikse trance. Det hjelper alikevel lite hvis platene du spiller er dritkjedelige. |
|
|
| DJ_Audun |
| Bull at ingen trance dj's kan mixe. Bare hør på John '00' Fleming. |
|
|
|
|