return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Norway

Dj Stigma Og Lars Holte?
View this Thread in Original format
alieu
Hva har skjedd med de norske dj'ene som var ''store'' for et par år tilbake? Spiller de fortsatt, lager de musikk etc..? Jeg må inrømme at jeg ikke er så veldig inn i den norske trance scenen for tiden, men regner med at jeg hadde hørt noe fra disse hvis de hadde kommet ut med noe.

Ingen glemmer vel ITWT-serien som begge var med på å mixe!
Sand Leaper
Stigma spiller bare prog nå. Sist jeg sjekket hadde han lagt opp halve trancesamlinga si for salg på Tribal Trax. De hadde fremdeles noe av det igjen da jeg var der for en uke siden.

Lars Holte spiller fremdeles, han dukket opp på Plur Witch Project i August og spilte et funky house sett klokka 6 om morgenen, hyggelig. Det var en tråd her for litt siden om et trance show han kjørte på Radio Oslo også om jeg ikke husker feil..
Mindbreezer
Stigma hadde et par nice livesets for et par år sida
freeloop
Har Stein H lagt helt opp? han hadde en glimrende kommentar i denne artikkelen her må jeg si :D
alieu
Hehe...

quote:

- Man blir avhengig av trance. Det kan sammenliknes med sex; det gjør noe med kroppen og man må bare ha mer. Personlig trenger jeg trance for å fungere, sier Stein H.
chem-x
Tror Stig fikk litt nok etter at hele trance norge tryna rundt 2000.

Trance ble erstattet med hardhouse, greedy records m/ greedy records topp 20 radio sending ble lagt ned, Castro måtte stenge, de store trofaste promoterne kasta inn håndklet (ToL etc). Flere av de store konsertlokalene ville ikke ha mer klubbmusikk etter alle dopskandalene mediene koste seg med som f.eks Rockefeller. Mars Club som vel var den viktigste storklubben i Oslo ble solgt og arvtageren Custom Rock Bar gikk konkurs etter litt.
Det siste blaffet av megaparties var feilslått, nesten alt fra BaiaBeach, Futuredome og Atlantis-festivalen, til Metropolis, VoW/Goliath Norge etc gikk dårlig.. Gutta kunne jo overleve på bookings i årene opp mot boomet i 2001.. Da alt mer eller mindre raknet i en stor klubbdepresjon..

Stigma reiste jo til USA en periode, samtidig som Thomas S aka. Jamie dro til Bern i Sveits..

Må tenke på at han har vært i scenen lenge, sett mye, er ikke alltid like lett å holde motivasjonen oppe. Han har vel i teorien bare tatt en lang pause..

Holte er såvidt jeg vet fortsatt i miljøet og dukker opp med forskjellige typer sett her og der.. Han har jo tradisjonelt hatt føtter i flere klubbmusikalske leire, mens Stig stort sett alltid fokuserte på trance...

Man må huske på at gutta er veteraner, de har alltid vært del av scenen.. Kommer nok neppe til å forsvinne for godt.

Virker som om Stig har planer om å komme tilbake aktivt, virker i alle fall sånn med tanke på promoen til neste HEAT event..

Alle som opplevde 98/99/00 vet hva Stig er god for, han leverte hver eneste gang jeg hørte han. Tipper jeg var på 10+ større og mindre events da han var på det mest aktive.

Håper det blir marked for og mulighet til å kjøre mer trance framover.. Sikkert mange som er uenige, men jeg har en god følelse av at trance er i ferd med å bite seg fast i oslo scenen igjen. Ting kan bare gå oppover :)

Stikk innom HEAT @ Moon neste gang da, Stig har jo avertert med store bokstaver at han kommer til å levere slik han gjorde i gamle dager!

:)
Soeder
quote:
Originally posted by freeloop
Har Stein H lagt helt opp? han hadde en glimrende kommentar i denne artikkelen her må jeg si :D

Det lurer jeg også på...hørte ikkeno no fra han etter Connected "serien"...den var bare SINNSYK!!
chem-x
Hørte han sist gang på MILK før det ble lagt ned.. Tror det var slutten av 2001, kanskje tidlig 2002.. Husker han droppa Matanka - Lost in a dream (Marco Zaffarano remix) og Svenson & Gielen - Twisted etc

Han har vel iaff lagt opp inntil videre.. Vært lite trancegigs i omløp de siste to årene :D

Ekke sikker tho :conf: :conf:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement