Goliath 12 - The last odyssey
|
View this Thread in Original format
chem-x |
Sikkert mange som har f�tt med seg at Goliath partiet i Zurich ikveld er det siste ever.
Synes det er rimelig trist, v�rt en av de bedre trance/hardtrance/clubtrance cd-seriene/eventene/konseptene de siste 5-6 �rene mener jeg..
�konomisk problemer, synkende cd-salg og d�rlig oppm�te er �rsaken.. Akkurat n� spiller 70 DJs i 6 rom i et fabrikkomr�de i Zurich.. Snakket med DJ Passion fra Sveits og han sa at hele situasjonen i Sveits er trist, trancen sliter og det samme gj�r dermed lablene, klubbene, partiene og artistene..
Sitter � h�rer p� Goliath 12 - The Last odyssey med DJ Dream... Skiva til dette arrangementet.
Rimelig trist hehe.. For�vrig en ganske bra CD :)
- Gleder meg til DVD'en kommer.
Nothing lasts forever..
R.I.P Goliath.. |
|
|
DJ_Audun |
Goliath 6 var en av de f�rste trance cd'ene jeg kj�pte. En av tingene som fikk meg hekta. Triste nyheter selv om Goliath cd'ene bare har blitt d�rligere og d�rligere etter 9. |
|
|
Lil-H |
det var dagene ja, de som fikk meg ogs� hekta, n� har jeg g�tt helt vekk fra den "stilen" h�rer mere p� artister som: airwave, ferry, tiesto, armin, oceanlab, tilt, holden, G&D etc |
|
|
delurium |
Er litt uenig med at Goliath bare har blitt d�rligere... Goliath Tour 2004 er en ekstremt bra CD! B�de Dj Snowman og Lady Tom sine CD-er er noen av de beste som er laget. Synd at de skal legge ned, hadde tenkt meg turen der..
Delurium |
|
|
Soeder |
Auda...det er trist, jeg har alltid likt Goliath CD'ene...selv om de har beveget seg mer mot hardhouse /hardcore eller hva det kalles.
kj�pte alle cd'er mellom 6-9...+ deluxe. 9 er vel den jeg husker best, den var dritfet |
|
|
chem-x |
Mye kan sies om Goliath, men bortsett fra at de har slengt inn en ekstra hardstyle skiva p� Goliath tour 2004 har de aldri latt seg kue av trendene..
S� godt som alle de store trance dj'ene p� kontinentet har g�tt over p� en mix av progressivt, sm�techa og mer moderate melodi�se saker.
Goliath har alltid v�rt lojale mot det mer energiske trance, hardtrance og tech-trance soundet.
jeg vet endel om scenen i Sveits og det er mye juks, pengemelking og dritt der, men Goliath har alltid representert noe ikke mange andre gj�r.. En �rlig, in your face, r�ff og energisk mix av europeisk trance. Sporvalgene har ofte v�rt s�rdeles gode, med noen unntak :)
Enig med delirium, world tour 2004 skiva var kul, likte ikke hardstyle mixen med Lady Tom, men ellers var CD1 rimelig feit.
Folk som DJ Dream har snurra trance siden midten av 90tallet og er drevne karer.
Siste skiva i serien n�, Goliath 12 - The Last Odyssey er en sammensetning av b�de nye og gamle l�ter.. Bl.a Thrillseekers - Synaesthesia, DJ Ton T.B - Dream machine, Rank 1 - It's up to you og endel mer energisk trance. Verd � sjekke.
Goliath slipper for�vrig ogs� en DVD den 25 desember som dekker litt av hvert rundt Generation X (arrang�ren) og arrangementet i Z�rich den 27. November.
Jeg skal i alle fall skaffe meg den, nostalgisk som jeg er :) |
|
|
DJ-RED |
Kj�pte meg Goliath 12 cd'en p� OSL (Gardermoen) ble litt overrasket over at jeg fant denne cd'en.. Hadde liksom aldri h�rt om noe ny Goliath CD. Veldig trist at dette er det siste Goliath :( kommer en Goliath Tour CD ogs�.
CD'en er ogs� veldig bra syns jeg :)
Nuphaze - Signs of life (Dito Remix) ;)
Technomachine - Dream Universe 2004
Sander & Pholus - Love Lights (Litt ATB aktig :P)
++Mange fler |
|
|
chem-x |
B�de Nuphaze og Sander & Pholus sporet rocker.. Ekstremt uplifting sveitsertrance hehe. Synes de er t�ffe begge to..
Yeah love lights har en synth i brekket som ligner litt, men den tar seg kjapt opp igjen :D
Kjipt ingen av dem er utgitt p� vinyl :\
H�rte fra DJ Simple at de visstnok kanskje skal fortsette med CD'ene siden det fortsatt er god business. Partiene derimot er over for godt. De gamle lokalene de brukte brant ned for noen �r siden og antallet folk p� partiene har sunket kraftig. :\
Han mixer vel tour cd'en tror jeg? eller var det live @ ? Er ikke helt sikker. |
|
|
|
|