return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 
Inköp av mixer!?
View this Thread in Original format
Cham
Ja, då är det dags att införskaffa sig en bättre mixer:D (än den jag nu för tillfället har som jag lånat av en kompis) Jag har kollat runt lite på olika ställen mestadels på internet efter någon hyfsad mixer jag kan använda hemma för ett rimligt pris. Jag har inte tänkt och lägga allt för mycket pengar på mixern eftersom jag precis har börjat. Jag har sett denna mixer pioneer DJM300 på: http://www.joyryderecords.com/pioneerDJM300.htm för 264 $.

Min fråga är mest om någon vet nått om just DJM300, bra/dålig? Samt om någon har ett bättre förslag.:conf:
Jag har tänkt ha mixern hemma för att mixa HOUSE/TRANCE och kanske annan elektroniks musik. Jag är öppen för alla möjliga förslag!

Tacksam för så mycket tips som möjligt!:)
Cube
Då det gäller kvallité så tror jag att DJM300 kommer att hålla måtten utan tvekan. Har själv en DJM600 och är mycket nöjd med den. Skulle inte tro att 300an är sämmre. Det som kan va lite synd är att den bara har två kanaler. Vet inte om du har behov av fler men det kan ju va bra att ha speciellt om du tänker köra både CD och vinyl. Sen har ju 600an lite annat trevligt som tex. beatcpunter plus lite mer (som igentligen är ganska onödigt?). Men som sagt, klarar du dej med två kanaler tycker jag du ska köra på 300an. Annars om man nu så vill kan du ju kolla på tex. Behringer DJX700. Den ligger på runt 2000kr och är en kopia på DJM600an. Dock har jag inga erfarenheter av den. Hoppas du blev lite klokare nu iaf. :)
jeremy1984
Är riktigt nöjd med min Numark DXM-06.a jag iaf :)
2 kanaler.. 3 EQ's per kanal + killswitchs..samt 6 effekter att leka lite med :p Riktigt prisvärd IMO!
Chrill
Glömm behringer!
Det är bara skit.. du kommer att ångra dig eftersom det är bortkastade pengar om du köper en behringer mixer.
jeremy1984
quote:
Originally posted by Chrill
Glömm behringer!
Det är bara skit.. du kommer att ångra dig eftersom det är bortkastade pengar om du köper en behringer mixer.

Behringer gör väl inga kvalitetsmixers kanske... men med tanke på hur löjligt låga priserna är, är de nog prisvärda..
ScuL
quote:
Originally posted by jeremy1984
Är riktigt nöjd med min Numark DXM-06.a jag iaf :)
2 kanaler.. 3 EQ's per kanal + killswitchs..samt 6 effekter att leka lite med :p Riktigt prisvärd IMO!

jag med :D :D :D

quote:
Originally posted by jeremy1984
Behringer gör väl inga kvalitetsmixers kanske... men med tanke på hur löjligt låga priserna är, är de nog prisvärda..

hehe sant :p

men tyvärr går dxm serien inte precis att jämföra med en stor mixer som en djm600! :)
jeremy1984
quote:
Originally posted by ScuL
(...)
men tyvärr går dxm serien inte precis att jämföra med en stor mixer som en djm600! :)

Verkligen inte, men sen ligger priset på en helt annan nivå oxå :p
jeremy1984
Annars verkar ju Vestax's PCV 175/275 vara väldigt populära här på TA iaf.. kan du ju alltid kolla upp :)
Cham
Tack för alla hjälp...:) men va kostar Numark DXM-06.a?
Samt jag har också hört massa skit om behringer så det känns som jag lika gärna kan lägga lite mer pengar, både eftersom jag tror den är bättre samt en pioneer, Numark etc har betydligt högre andravärde - right?

Men vilka butiker är värda att kolla in om jag vill undvika beställa via internet.. då garantier och dylikt kan skapa problem.. är det estrad, musikbörsen samt Jam som gäller.. är billebro något att kolla eller är det bara massa skit?
:nervous:
jeremy1984
quote:
Originally posted by Cham
Tack för alla hjälp...:) men va kostar Numark DXM-06.a?
Samt jag har också hört massa skit om behringer så det känns som jag lika gärna kan lägga lite mer pengar, både eftersom jag tror den är bättre samt en pioneer, Numark etc har betydligt högre andravärde - right?

Men vilka butiker är värda att kolla in om jag vill undvika beställa via internet.. då garantier och dylikt kan skapa problem.. är det estrad, musikbörsen samt Jam som gäller.. är billebro något att kolla eller är det bara massa skit?
:nervous:

http://www.recordcase.de beställde jag från efter ett hett tips från Vizay (tror jag).
Riktigt, riktigt bra priser där, och jag fick grejerna efter en vecka :)
Sen skadar det inte heller att fraktkostnaden alltid är 9 euro ;)

-=Kotten=-
quote:
Originally posted by Cham
Jag har inte tänkt och lägga allt för mycket pengar på mixern eftersom jag precis har börjat. Jag har sett denna mixer pioneer DJM300 på: http://www.joyryderecords.com/pioneerDJM300.htm för 264 $.

Glöm inte tull och 25%moms om du köper utanför eu...
Recordcase e billiga och bra...kan dock ta lite tid eftersom dom inte accepterar kontokort. Måsste göra överföring med swift till deras konto och dom skickar grejerna först när dom fått pengarna vilket tar upp till 4 bankdagar..
ScuL
å. det är också lugnt med garanti för att när man får problem är det bara att skicka upp det. efter garantiperioden kan man alltid ringa fabrikanten
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement