|
Psy någon?
|
View this Thread in Original format
| Snakebyte |
Jag har gjort en psy-låt...fick ett ryck. Kul med omväxling ibland hehe.
Ni kan lyssna på den om ni vill, den finns i denna tråden.
Hope u like |
|
|
| lonne |
Alright chief! Nu har jag lyssnat igenom låten 2 ggr, gillar själva iden och uppbyggnaden av låten. Sköna klassiska knorr ljud och
jag diggar den kvävda psycho rösten.
Det jag däremot inte gillar, är synten du använder 3 min in i låten och som du sedan fortsätter att använda under de resterande 3 minutrarna. |
|
|
| Snakebyte |
| quote: | Originally posted by lonne
Alright chief! Nu har jag lyssnat igenom låten 2 ggr, gillar själva iden och uppbyggnaden av låten. Sköna klassiska knorr ljud och
jag diggar den kvävda psycho rösten.
Det jag däremot inte gillar, är synten du använder 3 min in i låten och som du sedan fortsätter att använda under de resterande 3 minutrarna. |
Kul att du gillar det mesta i låten :-D |
|
|
| Chrill |
| Tycker det lät som en bra produktion, dock inte alls min musik stil.. |
|
|
| RebeL9 |
| bra produktion. lät proffsigt. keep up the good work :X |
|
|
| Cloudburst |
Yes, hur kunde jag missa denna? Psy, min favvo genre numero uno.
Bra ljud i låten, sånna där härliga trippy ljud. Det jag skulle vilja ha är mera hihats, eller mer avancerade sånna. Kanske också något mer "fullt ös"-parti, men detta är mera "stampa med i takten"-psy.. :D En sak jag inte är så förtjust i är när basen börjar ändras med melodin. Ok, det är inte dåligt, men tycker det passar lite dåligt med resten av låten. Ye ye, bra jobb. |
|
|
| DjAviander |
Hmm...
Inte illa, inte illa alls :)
Snygg produktion med snygga distade "vocal-fx".. Håller med CB om att det låter lite för mycket Euro när basen ändras med melodin, men här drar det fan inte ner på helhetsintrycket..
Syntharna tyckte jag förhöjde stämningen och lät riktigt bra!
4.5/5!:happy2: |
|
|
| Snakebyte |
Skoj att ni gillar det :-D
Möjligt att det blir för "snällt" eller vad man ska kalla det...men jag gillar ju iofs lite melodiska grejjer så...well...jag vet inte riktigt vad som händer med denna låten utöver detta... |
|
|
|
|