return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
liten julklapp ;)
View this Thread in Original format
Smekbar
Såja, nu drar jag till bali om 12 timmar, ska bli gött. Tänkte att ni kunde få en liten julklapp eller nått :) Demo av en låt jag jobbar på iaf, vet inte om ni kommer gilla den men, det får ni själva avgöra helt enkelt :)

Smekbar - Mechanical Motion (save target as...)

det e väl typ acidtechno...

god jul och gott nytt år allihopa :)
dbl
brukar inte lyssna på sån här musik vanligtvis.. men låter hel nice :)
kan inte direkt kommentera något direkt eftersom jag som sagt inte lyssnar på det vanligtvis.. men låter bra :)
Dioxys
tackar så mkt! : ) grymt schysst var den!
Laszlo
Som jag sa till Smekis häromdan när han skickade låten till mig så stendiggar jag första delen, men andra halvan med de karaktäristiska 303-slingorna faller mig inte så mycket i smaken....så en dubversion av låten till Laszlo's ära tack ;)
Chrill
quote:
Originally posted by Laszlo
så en dubversion av låten till Laszlo's ära tack ;)

Vad är en dubversion?
lonne
quote:
Originally posted by Chrill
Vad är en dubversion?


I en dub version finns det inga vocals.
Chrill
quote:
Originally posted by lonne
I en dub version finns det inga vocals.

Okej, tack.. då var det osm jag trodde men jag var inte helt säker:toocool:
n0bben
quote:
Originally posted by lonne
I en dub version finns det inga vocals.


fel

en "dub" behöver nödvändigtvis inte utesluta vocals, då heter det instrumental. en dub har oftast mindre vocals är originalet, men den skiljer sig mycket mer än så. lurigt, men så är det

finns mer info om detta i threads jag inte hittar just nu
lonne
quote:
Originally posted by n0bben
fel

en "dub" behöver nödvändigtvis inte utesluta vocals, då heter det instrumental. en dub har oftast mindre vocals är originalet, men den skiljer sig mycket mer än så. lurigt, men så är det

finns mer info om detta i threads jag inte hittar just nu


Aha, visste att det fortfarande inte helt uteslöt vocals som kanske någon brud som mumlar något obegripligt...ni förstår nog vad jag menar.

n0bben: Posta en länk om du hittar tråden!
montana
en dub på en redan instrumental låt kan också betyda att man har tolkat låten på ett annat sätt, t.ex. svenson & gielen - twister (jacob & mendez spanish dub)

men det igentliga meningen av en dub är att man har skärt bort dom höga frekvenserna, oftast är det sången, och man har lagt till andra element

Cloudburst
Fin låt, diggar det mesta inom tance/techno etc och detta var härligt. Däremot håller jag med, ville ha mera Swedish-Techno stuk på låten och helst hört något annat än 303-slingorna. Mera beats och sån crazy . :D
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement