return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
Tips på mp3-decoder till Winamp
View this Thread in Original format
reveal
http://www.mars.org/home/rob/proj/mpeg/mad-plugin/

Ska tydligen ge ett bättre ljud än den som följer med Winamp. Pluginen stödjer tex 24 och 32 bitar, medan den medföljande bara stödjer 8 och 16. Så om man har ett bra ljudkort kanske man har nytta av den! Annars också kanske, vad vet jag :) Jag testkör den nu iaf, fungerar bra. Jag kör Winamp 2.91
Dioxys
gäller det inte bara för .wav filer eller liknande som är encodade i mer än 16bitars läge?

funkar dock fint i winamp 3 också
reveal
quote:
Originally posted by Dioxys
gäller det inte bara för .wav filer eller liknande som är encodade i mer än 16bitars läge?


Tror jag inte? Jämför de två ljudfilerna som finns som exempel på deras hemsida :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement