|
Wanneer begon EDM voor je? (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| Phortastic |
Ik ben van kleins af aan altijd fan geweest van Michael Jackson. Mijn eerste CD was dan ook "Michael Jackson - Dangerous (1991)".
Ik had die CD gekregen van men nonkel :)
Ik was toen een jaar of 10-11 schat ik en ieder keer als het mijn verjaardag was of kerstmis ofzo vroeg ik me weer een CD van Michael Jackson tot ik ze na een tijd allemaal had :D
Ik geloof dat men 2de CD Bad was, toen Off the Wall, toen thriller.
Dat waren ze allemaal op dat moment :)
Ik ben toen redelijk lang fan gebleven van Michael Jackson tot men 16de ofzo schat ik, en toen begon ik ook naar rap en hiphop te luisteren. Eminem, Dre, snoop dogg, DMX, ....
Dat heeft dan ongeveer 2 a 3 jaar geduurd schat ik en toen begon ik trance te apprecieren. Eerst via de commerciele weg (Mixmania, clubsystems), daarna meer de hardere stuff (hardhouse, daarna hardtrance: Tunnel trance force, Dj networx) en zo uiteindelijk bij retro gekomen :D
Toen vrijwel gelijktijdig ook echt trance beginnen ontdekken (Tiesto fan) en andere Djs. En nu de laatste 12, 18 maanden progressive, house, elektro. Enkel echte techno en hardcore stoten me af.
Dus zoals je ziet een serieus evolutie in allerlei genres :)
Maar het gekke is dat ik bijna alle genres die ik doorkruist heb nog steeds goed vind. Bijvoorbeeld Michael Jackson vind ik nog goed, alhoewel ik er niet meer naar luister thuis.
Enkel Eminem en hardhouse vind ik niet meer zo goed. |
|
|
| dj Zevan |
blijkbaar niet de enigste hier
mijn eerste cds:
2 Unlimited - No Limits full cd
een of andere Hit Box en Dance XXL
en dance opera van bij t begin |
|
|
| Nyah |
Na lang zoeken en onder een hoop stof volgende cd's teruggevonden: cappella (u got 2 know-album) en turn up the bass (megamix-93), ik weet zeker dat ik ook ooit n cd gehad heb van 2 unlimited en 2 brothers on the 4th floor, ma waar die zijn.. :conf: ik wil ze wel nog eens beluisteren, dus ga er nog eens achter zoeken ;)
dat liedje van 2unlimited - faces, brengt me wel altijd terug naar mijn (euh) jonge jeugdjaren :tongue2 |
|
|
| Freezel |
| quote: | Originally posted by Gladius
hah, toen was je 8 jaar ofzow? |
Yep, had veel oudere vrienden die bandjes gaven :) Verder ook kennissen en familie die bandjes en cd's hadden :D |
|
|
| lievez |
ik was vrij jong, weet niet meer hoeveel ik was maar ik schat ook zo'n 9 a 10 jaar toen ik cassetjes kreeg van mijn moeder haar jongere broers die House Party cds op cassette zette enzo. Een van mijn eerste CD's zijn euhm... Serious Beats 6 dacht ik met YDR - Animals en Thunderdome 2.
Heb eerst zo'n "house" EDM periode gehad
dan meer hardcore :disbelief
en dan via internet tot trance e.d. beland :) |
|
|
| Pumaz |
| quote: | Originally posted by Freezel
Yep, had veel oudere vrienden die bandjes gaven :) Verder ook kennissen en familie die bandjes en cd's hadden :D |
Zo was het bij mij ook begonnen :)
Een neef van mij probeert trouwens nog steeds zijn funky breaks aan te smeren :D |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Nyah
Na lang zoeken en onder een hoop stof volgende cd's teruggevonden: cappella (u got 2 know-album) en turn up the bass (megamix-93), ik weet zeker dat ik ook ooit n cd gehad heb van 2 unlimited en 2 brothers on the 4th floor, ma waar die zijn.. :conf: ik wil ze wel nog eens beluisteren, dus ga er nog eens achter zoeken ;)
dat liedje van 2unlimited - faces, brengt me wel altijd terug naar mijn (euh) jonge jeugdjaren :tongue2 |
van 2 brothers on the 4th floor had ik ook alle singles, vond ik echt super. Nu klinken die producties echt oud. Enkel cappela kan de tand des tijds een beetje doorstaan imo. |
|
|
| Dark Apostle |
| quote: | Originally posted by djcresto
van 2 brothers on the 4th floor had ik ook alle singles, vond ik echt super. Nu klinken die producties echt oud. Enkel cappela kan de tand des tijds een beetje doorstaan imo. |
Wat met The Prodigy "No Good (Start To Dance)" en "Voodoo People". Ik vind die nummers nog altijd gestoord zalige tracks |
|
|
| Nabistai |
| De eerste groepen die ik mij herinner zijn Prodigy, Pat Krimson, Absolom, Technotronic, 2 brothers on the 4th floor, snap, felix, 2unlimited. En laten we 'eins zwei polizei' ni vergeten :p Daarvoor Metallica, Rage against the machine etc. Eind jaren 80 into EDM dus. |
|
|
| lost_in_trance |
| Ik weet niet precies voor EDM maar voor electronishe muziek, dat is tijdens de jaren 80 met Depeche Mode of New Order,.. |
|
|
| FUSyke |
| Bij mij begon het op mijn 13-14de met 2 Unlimited, Hit Box en andere commerciele cd's. Van mijn 15 tot mijn 18 luisterde ik naar Jump & Hardcore. Op mijn 19de ben ik een jaartje overgeschakeld op Techno en vanaf mijn 20jaar tot nu is het Trance! De afgelopen 2 maand was ik wel wat terug aan het zoeken naar een subgenre van Trance dat me aansprak en dj's die mij echt konden overtuigen. Een tijdje heb ik er geen gevonden en moest ik terugvallen op de vaste stevige waarden zoals Armin, M.I.K.E., PvD ... Freezel zijn setjes kunnen mij ook bekoren. Nu heb ik na lang zoeken mijn richting eindelijk gevonden: stevige & uplifting Trance met de nadruk op stevig:p De cd's van Gatecrasher & Ahead kunnen mij totaal doen flippen:crazy: Zie daarom ook mijn avater;) Voor lekkere Gatecrasher-setjes zie http://www.globalclubbing.ru/mp3.html |
|
|
| Pumaz |
Gatecrasher bestaat niet meer, het noemt nu gewoon Crasher ;)
De club toch :toothless |
|
|
|
|