return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: [1] 2 
marketing: informatie opstellen schappenplan
View this Thread in Original format
arjoderoon
Voor mijn stage moet ik een schappenplan opstellen. Nu ben ik op zoek naar literatuur / informatie over het opstellen van een dergelijk plan. De standaard dingen als aantal facings en hoogte in het schap heb ik wel, maar er zal ongetwijfeld meer over geschreven en gezegd zijn.

op internet heb ik bar weinig kunnen vinden. Is hier iemand die weet welke literatuur hier meer informatie over geeft?
of die een nuttige site weet?
Blik
Stuur alle supermarkten een mailtje met de vraag of zij wat informatie daarover hebben, ga langs bij de plaatselijke supermarkt en vraag of je een afspraak mag maken met de supervisor

ofzo
Freezel
Is het niet zo dat febrikanten betalen voor schapruimte? Zowel in de breedte als de hoogte. Het is voor bijvoorbeeld Coca Cola beter om op grijphoogte en kijkhoogte te staan als ergens onderin een hoekje ;)
Opti
Weet je begeleider niet welke literatuur je moet hebben (zowel van bedrijf als school)?
magrec
retailmarketing heb ik hier wel wat boeken van..

Ik weet niet of er iets specifieks instaat over schappen (dacht het wel)

Retailmarketing ; Van der kind
Store wars, the battle for mindspace and shelfspace; Corstjens and corstjens

Iig dat boek van der kind zien te lenen daar staat nemelijk heel veel in. Zowel bekeken vanuit de fabrikant als de retailer.
magrec
quote:
Originally posted by Freezel
Is het niet zo dat febrikanten betalen voor schapruimte? Zowel in de breedte als de hoogte. Het is voor bijvoorbeeld Coca Cola beter om op grijphoogte en kijkhoogte te staan als ergens onderin een hoekje ;)


Klopt ja.
SnuggLe
quote:
Originally posted by Freezel
Is het niet zo dat febrikanten betalen voor schapruimte? Zowel in de breedte als de hoogte. Het is voor bijvoorbeeld Coca Cola beter om op grijphoogte en kijkhoogte te staan als ergens onderin een hoekje ;)


Ik denk eerlijkgezegd dat supermarkten die producten waar ze de grootste winstmarge op hebben op ooghoogte zetten. Dat lijkt me toch niet geheel onlogisch......
magrec
quote:
Originally posted by SnuggLe
Ik denk eerlijkgezegd dat supermarkten die producten waar ze de grootste winstmarge op hebben op ooghoogte zetten. Dat lijkt me toch niet geheel onlogisch......


Mwoah met geld is heel veel te koop. Leuke colleges hierover gehad.
De detaillist heeft gewoon meer macht..als jou product niet op de juiste plek komt dan verkoopt het product minder goed...dus het is de moeite waard om geld te betalen voor een goed plekkie.

Als je het echt leuk vind moet je dat boekje storewars lezen daar staan hele leuke voorbeelden in. Over unilever, procter & gamble, sara lee enzo..
Ding Chavez
quote:
Originally posted by magrec
Mwoah met geld is heel veel te koop. Leuke colleges hierover gehad.
De detaillist heeft gewoon meer macht..als jou product niet op de juiste plek komt dan verkoopt het product minder goed...dus het is de moeite waard om geld te betalen voor een goed plekkie.


Of nog extremer nu met die prijsverlagingen; als jij je product niet geodkoper wil/kan aanleveren dan halen we het toch gewoon uit het assortiment...
magrec
quote:
Originally posted by Ding Chavez
Of nog extremer nu met die prijsverlagingen; als jij je product niet geodkoper wil/kan aanleveren dan halen we het toch gewoon uit het assortiment...


idd

Opti
Haha, ja klopt! Heb hier ook colleges over gehad en boeken over gelezen:) Een Albert Heijn heeft bijvoorbeeld echt veel te zeggen over Coca Cola in de schappen, veel meer dan men denkt. Speciale displays die alleen voor een specifieke keten worden gemaakt etc.
arjoderoon
thanks.. het boek van van der kind heb ik in de kast staan.. die andere ken ik niet. het gaat in dit geval om een brouwer van speciaal bier die een nieuw bier in de schappen wil hebben. Hiervoor moet ik dan een schappenplan maken..
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement