return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Kindred Spirits - Plus Ultra 2005
View this Thread in Original format
TOR
heb besloten het BeTA-anthem te remixen, want het was nodig. het origineel liet nogal wat te wensen over op het gebied van productie.

een lichtjes andere en hopelijk betere invalshoek.

Kindred Spirits - Plus Ultra (Cosmic Tracer 2005 Mix)
djcresto
kvind het zeker nie slecht, leuke sounds ed. Maar het zou allemaal wat "voller" mogen klinken.
Icone
Klinkt zeker niet slecht, ik vind het een leuke track! Leuke opbouw, break en climax. Toffe baslijn en percussie ook.

Ik ben het wel eens met cresto, hij kon misschien nog ietsje warmer/voller klinken.
Hydra
Pheatus had mij op z'n kot een paar samples van jou laten horen. Die waren toch beter vond ik. En ZEKER die Calabria! :eyes:
Gladius
hupla het begint weer, het verkrachten van de klassiekers :p ;)
kzal strax comment geven
Dark Apostle
Het doe me denken aan een combinatie van Protect Your Mind (Lange Remix) en Barbers Adagio For String (Ferry Corsten Remix) en dat effect toegepast op Plus Ultra en ik zou het geluid ook dieper proberen te maken, voor de rest zit die zeer lekker.
Pheatus
and again, brilliant work!
Nice job TOR!
Kben vooral zot van uw percussie... klinkt lekker. Opbouw echt nice! (ma zijn we gewend van jou h� :))

Kdenk da'k weet waar het iet wat 'schort' (schort is veel gezegd want ik vind echt goed!). Die typische Reason-sound herkende iets teveel vind ik. Vooral de 'strings' zijn moeilijk 'echt' te krijgen in Reason. Kzou ook de bass-melody iets sterker laten doorklinken, want ge hoort hem nauwelijks in het begin (tot +/- 3:00) (zal de volheid wat ten goede komen denk ik). Trouwens, nice gedaan op 4:00!! -> kick net iets vroeger dan ge verwacht (of hoe omschrijfde da?).
En de melodie op zich zelf... sweeeeeet h� :D kben der zot van :p kon ik maar zoiets brouwen :rolleyes: .

Groetjes
Seba
Pumaz
quote:
Originally posted by Pheatus
En de melodie op zich zelf... sweeeeeet h� :D kben der zot van :p

Dit ga ik nooit beu horen :happy2:
quote:
Originally posted by Pheatus
kon ik maar zoiets brouwen :rolleyes:

Zo'n melodie bedoel je? Als je wil samenwerken moet je het maar laten weten ;)

Dowloading now :)

EDIT: very nice :D

De kick is goed maar een beetje meer low zou mogen vind ik.
De effects zijn weer zalig, je begint met je laatste producties echt wel een meester ervan te worden :)

De strings zijn mooi (Orchestra vermoed ik?) maar die andere synth die tegelijk speelt zou ietsje luider mogen als da kan :o

Wat je met de melodie deed vind ik echt wel gepikt van Lolo maar het werkt dus geeft dat niet :happy2:

Overall: je beste tot nu toe ;)
TOR
ja, het gaat inderdaad om de standaard Reason strings.. maar het is het beste wat ik heb. heb een grote verzameling synths en pads, maar te weinig strings.. zal daar es voor moeten kijken.

lager of luider kan de baslijn niet meer gaan, want dan krijg ik clipping. denk dat er tijdens de conversie naar mp3 wat low end is weggevallen. gelijkaardig scenario voor de synths die ik heb gebruikt voor de hoofdmelodie. in Reason zelf klinken ze vol, maar in de mp3 is een groot deel van de reverb naar de achtergrond verdwenen.

@ pumaz: heb me inderdaad laten inspireren door L-Vee, hehe :o ik vond de originele melodie iets te "gebroken", als je begrijpt wat ik bedoel. ik wou er met een 4/4-patroon meer vaart achter steken.

thanx for listening :)
Pheatus
^ kan goed zijn dat het aan de mp3 ligt hoor ;)

Pumaz heeft wel gelijk, de effecten zijn echt vet! ;)

Great work!

Gladius
nice tor, die strings voor de kick vind ik super.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE

Privacy Statement