return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 
Sy egna byxor?
View this Thread in Original format
Skywalker84
Hallo!

Jag är ganska ny på detta forum, men helt såld på trance sen lååångt tillbaka!
Nu är det JayBee som lockat mig till att bli medlem, tror att han har tjatat ända sen jag åkte på Lucia kryssen?
Nu ska iaf jag, JayBee å många fler till TE!

Då tänkte jag piffa upp mig lite med bla byxor och nån sjysst side pockets.
Var köper man detta i Sthlm, CUM är inte min stil. Jag gillar när det ser stiligt ut men flashigt :)

Annars så hade jag tänkt sy själv! Är inte helt noob på sy och fick MVG i syslöjd 3 år i rad :)

Tips??
P4z!
saturn kanske?
SteveTranz4ever
Välkommen till SWETA "Skywalker84" !


CUM har ju ändå ett rätt brett urval av kläder och sortimentet byts ut rätt frekvent eftersom det är få mängder av varje plagg.
Var själv ner på CUM senast idag & köpte ett par nya brallor som jag ska ha på kryssen...
Annars har du ju Saturn Return som ligger på "Tyska brinken 32" i gamla stan fast dom har mer skogstrampar kläder, men kika in så kanske du hittar nåt fint :gsmile:
Skywalker84
Oj vad det gick snabbt å få svar :)

Kanske borde smita in på CUM, det var trots allt ett tag sen.
Saturn Return har jag hört talas om, men inte mer!

Dock så kostar kläderna ganska mycket, inte billigt när man har 950:- i månaden å precis pröjsat TE ;)

Nån som sytt sina grejor själv?? I sånna fall kanske man borde adda varandra på MSN/ICQ för att snacka lite mer.

Skulle veta lite var man får tag i lite balla tyger bla :)
Smeagol
quote:
Originally posted by Skywalker84
Hallo!

Jag är ganska ny på detta forum, men helt såld på trance sen lååångt tillbaka!
Nu är det JayBee som lockat mig till att bli medlem, tror att han har tjatat ända sen jag åkte på Lucia kryssen?
Nu ska iaf jag, JayBee å många fler till TE!

Då tänkte jag piffa upp mig lite med bla byxor och nån sjysst side pockets.
Var köper man detta i Sthlm, CUM är inte min stil. Jag gillar när det ser stiligt ut men flashigt :)

Annars så hade jag tänkt sy själv! Är inte helt noob på sy och fick MVG i syslöjd 3 år i rad :)

Tips??


Skulle garna prova pa att sy ett par byxor med. tyvarr ar jag arkenoob pa att sy bara. :( Vet inte hur manga symaskiner jag pajade eller brot nalarna pa pa syslojden. Har lite traumatiska minnen fran intrasslade tradar pga felaktikt tradd symaskin och dyligt...:nervous:

Likval skulle jag garna prova... med nagot billigt tyg forsta gangen. :) Sa jag kan nog inte hjalpa dig, mer an att halla mig mer an 200 mil fran din symaskin, men du far garna dela med dig av bra ideer.
Skywalker84
har fått tag på en produktbild på ett par byxor som verkar intressanta å försöka kopiera lite.

Färgerna kommer att gå i blått å vitt eller svart å vitt.
Och sidepockets i matchande färger, olika färger på sömmar å sånt.

Hoppas jag hinner innan TE?!

Nån som har bra länkar där det är hyffsade bilder på byxor??
mr_fisken
sy själv, det lär helt klart blir coolast
DjAviander
quote:
Originally posted by n0bben
smörj in dig i neonfärg.. och kirra glowsticks .. så har du ditt på det torra! :tongue3


n0bben :D.. :happy2:
Bästa ideen hittills! Det ska jag nog göra när det blir lite varmare och nån skogsfest :P.
Kalsonger, neonfärg och glowsticks.. :D.. Hett!

Annars kan jag rekommendera Saturn Return dom har rätt mycket snyggt faktiskt :)
Pjox
quote:
Originally posted by Skywalker84
har fått tag på en produktbild på ett par byxor som verkar intressanta å försöka kopiera lite.

Färgerna kommer att gå i blått å vitt eller svart å vitt.
Och sidepockets i matchande färger, olika färger på sömmar å sånt.

Hoppas jag hinner innan TE?!

Nån som har bra länkar där det är hyffsade bilder på byxor??


Nu kommer negativa Camilla och förstör men grejen är att om du inte direckt sytt förut så behöver du troligen ett mönster och mönster är inte super lätta att rita själv.
Det som är lite jobbigt är att man måste tänka på hur tyget ligget när man klipper m.m för om man inte gör det kan man ha oturen att tyget vrider sig i tvätten = fuult klädesplagg.

Men du kan ju gå in på nån sybehörsbutik och be dom om hjälp...
Dom brukar sälja mönster och är kanske villiga att hjälpa dig me lite ändringar.
Lycka till :)
JayBee
det var på tiden att du blev medlem :)

steve du kan ju lägga upp honom på bild sajten

Skywalker84
ha ha, den där bilden har jag inte sett :)

köpte för övrigt ett par vita byxor på Saturn Return idag.
mycket trevlig butik :) hela vita med gråa sömmar!
jofawe
quote:
Originally posted by Skywalker84
ha ha, den där bilden har jag inte sett :)

köpte för övrigt ett par vita byxor på Saturn Return idag.
mycket trevlig butik :) hela vita med gråa sömmar!


är de verkligen helvita om dem har gråa sömmar? ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement