|
Gielen har största fisken (pg. 2)
|
View this Thread in Original format
| CJ InterCity |
varför dissar alla Gielen på sistone? är han verkligen så kass? när jag såg honom för ett år sedan var han asgrym ju :eek: mm minns några härliga låtar han körde!
Mudblood - Flaming June 04
Chicane - Offshore (??? 2004 Remix)
Motorcycle - As The Rush Comes (AvB Remix) :wtf:
Airscape - Sosei
första och sista gången jag hörde ATRC på en klubb :toothless
:cool: :cool: :cool: |
|
|
| Vizay |
intercity: folk dissar gielen för att dom ser att andra gör det helt enkelt :p
Jag skulle inte gå så långt som att säga att han är en dålig dj för han kan sätta mixarna när han väl lägger ner tid på det. Grejen är att han är mer inne på att entertaina än på att mixa så övermixningarna får väl ungefär 30 sekunders attention vilket gör att det blir kaos av å till.
Men kolla på hur han för sig bakom spelarna, finns ju ingen som får igång en publik som honom oftast :) |
|
|
| mr_fisken |
Vad är det som gör Johan så dålig?
Låtarna han spelar ju inviduellt vad man själv tycker om och inget man kan säga något om.
Han kan mixa (illa vore det väl annars med tanke på att han hängt med ett tag).
Han är som sagt en underhållare både när det gäller att få igång publiken och när han leker med musiken.
Jag tycker det är skoj att han är så, visst det är lite överdrivet ibland men det är inte någon 'tiesto in concert' med 10h nonstop johan gielen.
Sen så blir man ju helt klart opeppad när djs i allmänhet är slapphänta och står och småsover bakom skivorna.
När Sasha och zabiela spelade i sthlm på munchenbryggeriet 2003 så fick James igång alla som fan med både glädjeskutt och grymma mixar. Sen när Sasha klev på så såg man knappt honom bakom sitt enorma mixerbord som satt i ansiktetshöjd några meter upp i luften. Var så där lagom rolig:wtf:
| quote: | Originally posted by ScuL
okej. Koi-karp blir det i detta fall.
I Holland är det vanlig för folk att ha de i en damm i trädgården, kanske inte så vanlig i Sverige pga kyllan. |
I sverige har vi den i insjöar fast inte samma sort givetvis. Johans karp var ju cool, 'svenska' karparna är riktigt fula imo |
|
|
| dbl |
| jag tycker inte gielen e så jätte bra DJ... men han e ju knappast dålig.... men som vizay sa så blir det ofta mer show än DJande vilket är lite synd.. men han får ju igång publiken iallafall :) |
|
|
| ScuL |
| snackar vi fortfarande om fisken? :D |
|
|
| Dj_Irish |
Haha, Gielen och hans fisk. FAntastiskt att han faktiskt gick och vann VM. När jag träffade honom i Turkiet så var det just en bild på fisken som han drog upp ur plånboken snarare än...hmm..låt oss se.. frugan eller något annat liknande. Vi tyckte alla det var ganska roligt hehe...
Uppenbarligen underskattade vi hans passion för fiskar....
Hursomhelst, Gielen är normalt en trevlig och glad prick som inte är överdrivet pengakåt. Lite stort huvud för hans eget bästa tycker jag själv att han lider av dock och eftersom han fortfarande(!) beklagar sig över mitt set för ett och ett halv år sedan har jag svårare och svårare att respektera honom.
Hans låtval är inte vad jag själv hade valt men smaken är som baken och han har stora skaror fans som gillar det han spelar så jag har inget att invända där. Sant är att han är lite för mycket av en entertainer ibland vilket går ut över mixandet. Det är bra att underhålla pubnliken men jag själv blir störd när mixarna inte sitter så ibland kan man ju tycka att han kan lugna ner sig lite. |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Dj_Irish
han fortfarande(!) beklagar sig över mitt set för ett och ett halv år sedan |
Vaddå, mailar han en gång i veckan och klagar eller? :toothless Vad är det egentligen han klagar på? |
|
|
| Dj_Irish |
| quote: | Originally posted by reveal
Vaddå, mailar han en gång i veckan och klagar eller? :toothless Vad är det egentligen han klagar på? |
Äh, min kontakt i Turkiet har i princip ett exklusivt avtal med Gielen så om Gielen ska spela i det landet så är det han som ordnar festen. Så han har regelbunden kontakt med Gielen (som var i Turkiet senast i december).
Nå, hursomhelst, som jag säkert har tjatat sönder till dö-dagar redan så spelade jag innan Gielen i Istanbul, augusti 2003. Arrangören hade sagt att jag skulle spela som i mina assorted trance mixar. Jag gjorde detta och höll avsiktligt igen lite då jag i princip värmde upp för Gielen. Så inget för snabbt och inget för hårt. Dock brydde jag mig inte så mycket om att begränsa mitt låtval eftersom jag inte hade speciellt nya låtar och framför allt inga promos.
Hursomhelst blev Gielen ganska snart hel-frustrerad behind the scenes över det jag spelade. Han tyckte att jag skulle spela enbart progg då han var det stora namnet för kvällen. Arrangörerna sprang fram till mig och berättade detta lite då och då medans jag spelade. DE var lite skrämda för han var tydligen riktigt upprörd. Vid ett tillfälle hade han hotat att inte spela överhuvudtaget.
NÅja, när han skulle ta över efter mig visade han inte en tillstymmelse av detta för mig (har video bevis haha). Däremot hade han sagt efteråt att han aldrig ville dela line-upen igen när han var i turkiet.
Detta har han tydligen påmint arrangören (och numera min nära vän) fram tills idag och om jag förstått det hela rätt så har han t.o.m nämnt mitt namn några gånger så arrangören skulle aldrig boka oss två tillsammans igen hehe.
Jag inser att jag kanske inte spelade den traditionella rollen som uppvärmare men jag var också ditflugen från Sverige för att spela ett sett efter en speciell stil. ARrangörerna hade ju sagt det till mig. Folket gillade det skarpt och sedan dessa har jag spelat i turkiet 5 gånger till så jag ångrar inte precis något. |
|
|
| Dj_Irish |
Tack för den. Intressant :) |
|
|
| RebeL9 |
nu fick man det bekraftat av Irish vilken stor tont Gielen egentligen ar.
Och vad ar det for snack om att han ar en stor entertainer?
Ni som sett Eddie Halliwell vet vad jag menar. Han spelade har i fredags. Sjukt hart och satte varje mix.
Var rejalt overaskad. |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Dj_Irish
Äh, min kontakt i Turkiet har i princip ett exklusivt avtal med Gielen så om................... |
hahahaha... fan va kul :p
fast hade varit roligare om han hade lackat ur totalt och inte ville spela.. så hade ju du kunnat spela för honom istället :D |
|
|
|
|