|
Skivcasar
|
View this Thread in Original format
| gurra |
Var hittar man bra skivcasar? Finns det nån schysst fysisk butik i Stockholm med bra utbud eller nån bra internetshop?
Har kollat lite på www.djservice.org, nån som beställt därifrån? Jag tycker dom där genomskinliga Odyssey ser riktigt läckra ut. :D Men jag tror jag ska nöja mig med nåt enklare, förslag? |
|
|
| Smekbar |
| har precis fått hem en softcase till vinyl som jag är jävligt nöjd med.. rymmer typ 60 plattor och har plats för lurar och lite extra grejer. Beställde från Chemical Records och passade då förstås på att ta hem lite skivor också :) Chemical Records har typ samma casear som BTP fast för halva priset, så man tjänar en hel del på att beställa därifrån eftersom de inte har så dyr frakt... |
|
|
| P4z! |
| quote: | Originally posted by gurra
Har kollat lite på www.djservice.org, nån som beställt därifrån? Jag tycker dom där genomskinliga Odyssey ser riktigt läckra ut. :D Men jag tror jag ska nöja mig med nåt enklare, förslag? |
Jag har beställt grejer ifrån djservice många gånger och dem är mycket bra. |
|
|
| Vizay |
mega skivakademin inne i sthlm centrum har faktiskt jäkligt bra priser på UDG väskor för att vara i sverige.
Dom väskorna som BTP tar ca. 1300 för tar mega 900 för :)
men jag tror fortfarande det blir billigare från chemical eller nån annan sida utomlands |
|
|
| Dj_Irish |
DJService är bra även om de kanske är lite dyra. Köpte själv en UDG väska där.
Appropå hard cases så skulle jag vara nogrann med kvaliteten och undvika de genomskinliga. Dels för att det visar innehållet på ett lite väl uppenbart sätt (vilket inte är bra om du måste lämna ifrån dig väskan vid diverse utflykter.) och dels för att det antagligen inte är lika stryktåligt.
Om du riskera att resa mycket med din hard case vill jag starkt rekommendera att köpa en liten dyrare variant med garanterad bra kvalitet. Köpte en billig en från tyskland en gång för 600kr eller så. Efter ett par flygreasor brakade den samman och var ett par skruvar ifrån att lägga hela innehållet på rullbandet bland allt annat bagage :p |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by gurra
Var hittar man bra skivcasar? Finns det nån schysst fysisk butik i Stockholm med bra utbud eller nån bra internetshop?
Har kollat lite på www.djservice.org, nån som beställt därifrån? Jag tycker dom där genomskinliga Odyssey ser riktigt läckra ut. :D Men jag tror jag ska nöja mig med nåt enklare, förslag? |
Ska du springa runt med dina skivor mycket så skippa de genomskinliga casarna. Handtaget på de har en tendens att kunna gå åt pipan efter ett tag, med tanke på att det sitter direkt på glaset. Snyggt om du bara ska ha caset hemma, men annars är det bättre du satsar på riktiga grejer. Själv föredrar jag UDG's soft casar. De är både snyggare och mer praktiska. En axelrem är ju guld värt på ett fullproppat case... |
|
|
| CJ InterCity |
finns ingen bättre skivcase i hela världen än denna :cool:
 |
|
|
| DjDanniKay |
| quote: | Originally posted by CJ InterCity
finns ingen bättre skivcase i hela världen än denna :cool:
|
Jodå, UDG e bättre..:P
Nej, men smaken e jue som baken delad...!
Själv föredrar jag UDG väskan framför den du har, man har axel band o lättare att bära på...!!
För cd så har jag en "soft case väska" köpt på ljudia för 395:- funkar riktigt bra!!
Köpte min UDG väska på Dj Service tycker dem e bra.:) |
|
|
| gurra |
Tack för alla svar! Glömde tillägga att den skulle vara för hemmabruk endast. Just nu ligger skivorna bara och dräller lite här och där, men snart blir det ändring på det. Har nämligen beställt en hardcase från Chemical på specialerbjudande för ca 22 pund. Inte Technicskvalitet kanske, men den fyller nog sin funktion. Läskigt lik den CJ Intercity hade på bild, antagligen samma. :D
 |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by gurra
Tack för alla svar! Glömde tillägga att den skulle vara för hemmabruk endast. Just nu ligger skivorna bara och dräller lite här och där, men snart blir det ändring på det. Har nämligen beställt en hardcase från Chemical på specialerbjudande för ca 22 pund. Inte Technicskvalitet kanske, men den fyller nog sin funktion. Läskigt lik den CJ Intercity hade på bild, antagligen samma. :D
|
22 pund? beställer en as well, med detsammma.... :o) |
|
|
| CJ InterCity |
| quote: | Originally posted by gurra
Läskigt lik den CJ Intercity hade på bild, antagligen samma. :D |
wtf :wtf: exakt samma som jag har ju, fast jag betalade dubbelt så mycket :toothless |
|
|
|
|