return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 3 
Club vs. event
View this Thread in Original format
TOR
de meesten van ons hebben hier al verscheidene soorten feesten achter de rug. ik vroeg me nu af waar iedereen het liefst naartoe gaat, in welke context hij/zij het liefst EDM door de luidsprekers hoort. een gezellige club à la Asta of een groot spektakel à la Trance Energy? op mogelijkheden 3 & 4 mag niet worden gestemd. :p
Jasperovitsj
Onmogelijk te zeggen vind ik...

Een club is vaak gezelliger en intiemer, en er is vaak een betere synergie tussen publie en DJ en publiek onderling. Maar langs de andere kant zijn er ook mega-events waar er evenzeer een unieke synergie is, ook al bestaat het publiek daar uit 20 000 man ipv. 1000. Neem bijvoorbeeld Dance Valley dit jaar (de main stage dan, de andere tenten hadden meer een "club"-sfeer over zich): door de samenkomst van allerlei unieke en an sich misschien onbelangrijke factoren wordt het één fantastisch geheel. Maar bij Trance Energy was dat geheel er bijvoorbeeld niet. En er zijn evengoed clubnights waar er ook niks te beleven is en er ook geen gevoel van samenhang of soul is...
Ik denk gewoon dat het - voor mij althans - eerder een kwestie is van "right place right time" (en daarbij ook natuurlijk right company, right DJ, right public,...), dan een vast altijd-geldend onderscheid tussen clubs of mega-events. Ik heb al clubnights gehad waar er geen soul was, maar ik heb evengoed al mega-events gehad waar die er wel was. En amuseren doe ik me toch sowieso, echt last van grote drukte heb ik niet echt :)
Gladius
da hee die goe gezei!
btw, op TE had ik totaal geen last van de grote massa. we stonde daar toch vanvoor, en de interactie met de dj bleef toch vond ik.
djcresto
I agree with J!

sorry voor de meeloperij:o
eieregooie
Kheb nie Jasper z'n hele post gelezen, maar t eerste wat ik dacht is beide! :D Gewoon de combinatie en afwisseling maken het super! :D
Dark Apostle
Event boven de club.

Ik kan meer genieten van het publiek rondom mij dan de dj, ik kijk nu eenmaal graag naar mensen en een grote massa in beweging zien en de energie daarvan voel is bij momenten kicken.

Nu moet ik wel toegeven dat de JOOF-set op AiB ook heel knus was en dat interactie met de DJ best fijn is, maar Clubs spreken met totaal niet aan omdat het vaak net iets algemener is dan een Event.

Event mikken op een bepaald publiek, Clubs moeten zien rond te komen en kiezen makkelijker voor hetgeen dat lekker draait (dance, rnb, futurepop,...). Ik weet ook wel dat er clubs zijn die meer gericht draaien, maar ik heb nooit echt veel moeten weten van Clubs/Discotheken.
eieregooie
quote:
Originally posted by Dark Apostle
Event boven de club.

Ik kan meer genieten van het publiek rondom mij dan de dj, ik kijk nu eenmaal graag naar mensen en een grote massa in beweging zien en de energie daarvan voel is bij momenten kicken.

Nu moet ik wel toegeven dat de JOOF-set op AiB ook heel knus was en dat interactie met de DJ best fijn is, maar Clubs spreken met totaal niet aan omdat het vaak net iets algemener is dan een Event.

Event mikken op een bepaald publiek, Clubs moeten zien rond te komen en kiezen makkelijker voor hetgeen dat lekker draait (dance, rnb, futurepop,...). Ik weet ook wel dat er clubs zijn die meer gericht draaien, maar ik heb nooit echt veel moeten weten van Clubs/Discotheken.


Moet je toch es een keertje een trance avondje in de Asta proberen ;)
djcresto
quote:
Originally posted by eieregooie
Moet je toch es een keertje een trance avondje in de Asta proberen ;)


maar das een event in een club eh


dat is valsspelen :p

je kan een wekelijkse clubavond ook moeilijk vergelijken met de speciale events in een club zelf

Vroeger ging ik bijna elke week naar dezefde discotheek en dat had ook zeker zen charme. Zeker omdat je je er thuis voelt
TOR
quote:
Originally posted by djcresto
maar das een event in een club eh


dat bedoel ik met 'club'. het gaat om de omgeving, de context, niet om het concept van het feest.
DeSpErAtOs-X
één maal per week een club ,en 1x om de 2 maand een event ...

dat is perfect :p

omgekeerd zou'k ma niks vinden ,events vind ik zo goed, omdat die maar af en toe voorkomen ...

djcresto
Een event geeft zo meer een WOW gevoel, als je binnenkomt, je ziet de grote zaal, de lasertjes, dan wordt je overompeld als het ware. In een club kom je aan ga je lekker in de buurt van de dansvloer staan en kom je zeer geleidelijk in de goeie stemming. Natuurlijk alle feesten zijn anders en moeilijk te zeggen waarom sommige net zo goed of net niet goed zijn. Soms heb je zelf gewoon een slechte dag. Ik weet één ding, wij zijn een heel kritisch volkje :D
Zehra
geef mij maar een gezellige club zoals de asta
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 
Privacy Statement