|
Pittige Thread (nouja, beetje dan): "Trance = Mickey Mouse House" (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| raoel |
Wat mijn mening is over Dady DJ is
:whip: :whip: :whip: :whip:
De Melk fabriek genre, is wel leuk om op de radio te horen en in de kroeg. Johan Gielen kan ook in de discotheek, vin ik echt wel goed.
Maar ik ga zelf veel meer voor HARD
HardHouse, HardTrance en Techno |
|
|
| Eye-Riz |
| quote: | | De nummers van Dady DJ en Vengaboys is dus wel Mickey Mouse House |
Geen trance in ieder geval! En omdat het toevallig dezelfde synths heeft als in platte trance, wil het nog niet zeggen dat het trance is. Gabber Piet is toch ook geen gabber, alleen maar omdat het snel is?! Kylie Minogue's huppelliedje is toch ook geen house, alleen maar omdat er een soort van bassline is?!
Vengaboys is top 40 house. Ofwel Mickey Mouse house :D Vind de naam zelf 'Mickey Mouse-house' trouwens wel grappig :D |
|
|
| Dago "B" Duck |
Ik hoor het al. Het wordt hoog tijd dat er een delegatie van dit forum naar Utrecht komt om eens echte goede, diepe trance te horen, waar niet in elk nummer dezelfde climax heeft en niet de hele tijd de hitjes voorbij komen. Kan dat zelfde groepje na het feest eens uitgebreid hun mening ventileren op dit forum.
En dan hoeven we het daarna nooit meer over Mickey-Mouse-House te hebben!:D |
|
|
| Muppet |
Toen ik een paar jaar geleden begon met luisteren vond ik het commerciele leuk....nu krijg ik de echt trance te horen. Trance hoort (vind ik dan)diepgang te hebben en niet iets wat je binnen een kwartier af hebt (he daddy dj, bartezz!!!!). Maar er komen nog zelden goeie platen uit, maar vergeten we niet urban train, steb back, ppk,simulated...dit zijn echt goeie platen (maar er zijn hier veel te weinig van:()
Kwa stijl begin ik het diepere(progressive) en het hardere(techno) mooier te vinden (weet het loopt uiteen). Zelf heb ik een hekel aan de "mickey mouse trance".
En dj's...scott bond, tiesto, ferry, armin, mauro, lucien, kleinenberg draaien relax. Johan gielen draait te nep (in die nieuwe clip slaat die svenson ofzo maar een beetje op dat keybord en er komt warempel muziek uit:S)
das mijn mening,
greetz Muppet |
|
|
| mido |
| quote: | Originally posted by raoel
Ik ben het gedeeltelijk met die montana eens
De nummers van Dady DJ en Vengaboys is dus wel Mickey Mouse House. |
Dady DJ is niet eens trance dat is Euro House en daar hadden we het niet over in deze discussie. En wat Wessel van Diepen betrefd met zijn Vengaboys.....
Dat is kindermuziek, pure geldklopperij. Als ik zijn kop zie dan kan ik die er wel van af trekken! Een muziek verkrachter is het! Wat walg ik daarvan zeg en datzelfde geldt voor de Clubheadz op het moment. Gewoon "ff snel geld verdienen". |
|
|
| Dago "B" Duck |
| Nou heb ik een paar platen/mixen van Ferry Corsten gehoord, maar dat vind ik persoonlijk dus top 40 trance. Een heleboel platen met een typische climax. Weet niet hoe je de geluiden noemt, maar tis vaak zo'n pompeuze, bombastische sound waarbij het dan de bedoeling is dat iedereen z'n handjes in de lucht doet. |
|
|
| Eye-Riz |
Dat is nou de fameuze 'handjes-in-de-lucht-trance' :D
wat een verschillende stijlen toch he, binnen trance :rolleyes:
Mickey-Mouse-house
Handejes-inde-lucht-trance
platte trance
tiesto-meuk
ga zo maar door... |
|
|
| Flippe |
| Laatste tijd proberen de Producers wel steeds meer geld er mee te verdienden ( niet allemaal natuurlijk ), mischien is dit ewl goed. Zo komen meer mensen met de Trance Muziek in aan raking. Dit heeft zo z'n voor delen en nadelen! |
|
|
| Flipper01 |
Tja, ik denk dat het moeilijkste aan deze vraag is wat er onder top40 trance wordt verstaan...
Worden hiermee de Vengaboys, Lasgo, Alcazar en Dance nation bedoeld? Want dat noem ik meer dance. Dat vind ik niet super, maar net als de andere top40 nummers, leuk om naar te luisteren..
Als Montana met top40 trance Tiësto, PPK ofzo bedoelt dan ben ik het er niet mee eens. Als een nummer commercieel is hoeft t niet meteen slecht te zijn, neem bijvoorbeeld PPK.
Het is natuurlijk jammer dat er Dj's zijn die alleen denken aan geld verdienen, maar zolang het goed klinkt vind ik het niet erg als die nummers in de top40 staan!! Komt er ook eens wat goed langs op de radio ;) |
|
|
| mido |
| quote: | Originally posted by Flipper01
Tja, ik denk dat het moeilijkste aan deze vraag is wat er onder top40 trance wordt verstaan...
Worden hiermee de Vengaboys, Lasgo, Alcazar en Dance nation bedoeld? Want dat noem ik meer dance. Dat vind ik niet super, maar net als de andere top40 nummers, leuk om naar te luisteren..
Als Montana met top40 trance Tiësto, PPK ofzo bedoelt dan ben ik het er niet mee eens. Als een nummer commercieel is hoeft t niet meteen slecht te zijn, neem bijvoorbeeld PPK.
Het is natuurlijk jammer dat er Dj's zijn die alleen denken aan geld verdienen, maar zolang het goed klinkt vind ik het niet erg als die nummers in de top40 staan!! Komt er ook eens wat goed langs op de radio ;) |
Sluit ik me helemaal bij aan! :D |
|
|
| tango |
| quote: | Originally posted by mido
Dady DJ is niet eens trance dat is Euro House en daar hadden we het niet over in deze discussie. En wat Wessel van Diepen betrefd met zijn Vengaboys.....
Dat is kindermuziek, pure geldklopperij. Als ik zijn kop zie dan kan ik die er wel van af trekken! Een muziek verkrachter is het! Wat walg ik daarvan zeg en datzelfde geldt voor de Clubheadz op het moment. Gewoon "ff snel geld verdienen". |
Mjah, ik weet niet of je weleens Dance Department luisterd. Maar de platen die wessel daar draait zijn gewoon phat progressive & deep. Die vent draait nog maar ZEER weinig trance in z'n show. En dat ie commercieel bezig is? Die vent is er MULTI-MULTI Miljonair mee geworden, wat zou jij doen?
Hij maakt misschien wel commercieel zooi, maar hij heeft ook zeker wel een andere (betere) kant.
grtz,
TNG |
|
|
| mido |
| quote: | Originally posted by tango
Mjah, ik weet niet of je weleens Dance Department luisterd. Maar de platen die wessel daar draait zijn gewoon phat progressive & deep. Die vent draait nog maar ZEER weinig trance in z'n show. En dat ie commercieel bezig is? Die vent is er MULTI-MULTI Miljonair mee geworden, wat zou jij doen?
Hij maakt misschien wel commercieel zooi, maar hij heeft ook zeker wel een andere (betere) kant.
grtz,
TNG |
Natuurlijk heeft hij zijn betere kanten. De klubheadz bijvoorbeeld kunnen ook hard draaien terwijl hun muziek bout is.
Maar ik sta achter mijn muziek! Ik hoef op deze manier niet al die kinderen hun zakgeld op te eisen. :) |
|
|
|
|