return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

 
DJ bord/bås
View this Thread in Original format
Cham
Tja

Jag har surfat runt lite på TA och andra sidor och sett schyssta dj-bås (typ bord). Jag funderar på att bygga ett eget lite mera bekvämare bord som är anpassat efter min längd osv.
Såg denna på djdeals http://www.djdeals.com/cosmixDJ1.htm
Ser rätt skön ut men undrar om någon har lite tips på material och saker kring detta ang hur man får det stabilt osv. Vissa har sänkt ner spelarna i bordet. Det är rätt snyggt, är det någon här som gjort något liknande eller kör ni alla på vanliga bord?
Borde väl inte vara så svårt om man har bra material och verktyg
;)
Skulle vara riktigt nice med ett stabilt bord nu när man har bra utrustning.
ScuL
Asså.. det finns inte s å många DJ-bord som är färdiga och de som finns är oftast väldigt dyra. Därför har jag byggt min DJ-bord själv.



Det var faktiskt lätt, köpte en plank hos en byggaffär, 4 'ben' eller vad heter de och en färdiggjort möbel under den för alla skivor. Sen gick jag till IKEA och hämtade några sladdslangar för att göma alla sladd (ser annars riktig ful ut) ;)

För övrigt valde jag att inte sänka in mina grejer in i bordsplanken för att det skulle vara väldig synd, och det är kanske inte så smart när man tänker ersätta vissa grejer i framtiden.

-edit-
en till sak.. det är viktig att dina spelare står lite högre än skrevet :) asså mina 'ben' är 90cm långa + 5cm tjock plank + 5cm för skivspelaren är lite över 100cm, det funkar jätteschysst.
Cham
De där såg ju inte så svårt ut :) Tack för tipset.. jag funderar nu på om jag ska göra ett lite mer simpelt bygge som ditt exempel, ser bra ut och verkar väldigt praktiskt..men var köpte du så höga ben? För nu måste jag huka mig ner som fan, får ont i naken osv.. är 190 så måste ha det högt...
ScuL
quote:
Originally posted by Cham
De där såg ju inte så svårt ut :) Tack för tipset.. jag funderar nu på om jag ska göra ett lite mer simpelt bygge som ditt exempel, ser bra ut och verkar väldigt praktiskt..men var köpte du så höga ben? För nu måste jag huka mig ner som fan, får ont i naken osv.. är 190 så måste ha det högt...


mm precis. om bordet är mindre hög än skrevet får man ont i nacken/baken.. jag köpte de hos en vanlig byggaffär (här i Holland), så jag vet inte vart de finns i Sverige men det går nog att få tag på de nånstans :)
jofawe
jag tror man kan köpa ställbara ben på IKEA ..
ScuL
quote:
Originally posted by jofawe
jag tror man kan köpa ställbara ben på IKEA ..


bra MEN .... tänk på att bordet måste vara stabil.
och man får lätt skillnader när de är ställbara
Cham
quote:
Originally posted by jofawe
jag tror man kan köpa ställbara ben på IKEA ..


När jag var där sist och kollade var de inte tillräckligt höga..
mr_fisken
quote:
Originally posted by Cham
När jag var där sist och kollade var de inte tillräckligt höga..


ta av dig buffalo skorna så räcker dom
Cham
quote:
Originally posted by mr_fisken
ta av dig buffalo skorna så räcker dom

Martin aka mr_fisken... va inte så kaxig :whip:
Jag som är så snäll o låter dig mixa på min utrustning:stongue:
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
 
Privacy Statement