return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: [1] 2 
Cosmic Tracer - Space Crusader
View this Thread in Original format
TOR
Cosmic Tracer - Space Crusader

denk dat ik het hier en daar nog wat zal aanpassen, maar het belangrijkste is er.

ik wou met dit nummer teruggaan naar de essentie van trance, waar alles voortvloeit uit de melodie.. niet zoals de hedendaagse trance, waar veelal rond het geluid gewerkt wordt en de melodie bijkomstig lijkt te zijn.
Jasperovitsj
Het wordt dus niet de nieuwe Kindred Spirits? :)

Anway, downloading, straks comment ;)
Pumaz
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Het wordt dus niet de nieuwe Kindred Spirits? :)

Dit is iets compleet anders, maar Kevin wou per se de naam hiervoor gebruiken :rolleyes:

Downloading, ben benieuwd, wat ik gisteren hoorde was al goed ;)

EDIT: zeer goed :D

De kick vind ik wel niet passen :o

Goed trouwens dat je geen drumroll gebruikt hebt, die zijn nergens voor nodig ;)

Krijg ik een midi? :clown:
Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Pumaz


Goed trouwens dat je geen drumroll gebruikt hebt, die zijn nergens voor nodig ;)


Dat mankeert er voor mij dus aan de hedendaagse trance...te weinig drum- of snarerolls :sadgreen:

En de track klinkt leuk, maar de kick klinkt, zoals Jack zei, een beetje raar, een beetje "plat" (een beetje zoals slaan op een trommel waarvan het vel niet helemaal aangespannen staat).
Buiten die kick klinkt het wel echt alsof ik naar een "professionele" plaat aan het luisteren ben, alles klinkt lekker zuiver en afgewerkt! De melodie is ook leuk, lekker oldskool, en de opbouw is ook leuk en krachtig. Alleen mocht er voor mij dus wel een drumroll bij :p
TOR
ik was eerst van plan een snare roll toe te voegen, maar ik heb het uiteindelijk niet gedaan, omdat dat echt een standaard formule is. van een kick roll ben ik al helemaal geen fan. over de kick was ik trouwens vrij tevreden. het is inderdaad niet een alledaagse, maar met een subwoofer klinkt ie wel vetjes.

@ pumaz: zal es kijken voor een midi.. :)
Pumaz
quote:
Originally posted by TOR
@ pumaz: zal es kijken voor een midi.. :)

Kan je terwijl nog zo'n oldskool-trance loop maken? Dan begin ik aan een remix hiervan ;)
Gladius
super!
Het zalige is dat al uw producties zoiets minimaals hebben (wat in deze tijd echt wel + is). Cut all the crap, gewoon ne goeie melodie, dat hebben we nodig! :)
vooral niet veel veranderen aan uwe sound in de toekomst! keep it on =>
djcresto
kev, dit is echt wel goed :D thumbs up!
TOR
wat ik raar vind is dat producties waar ik tevreden over ben niet in de smaak vallen, en producties waar ik zelf niet van overtuigd ben succes kennen.
Icone
quote:
Originally posted by Pumaz

Goed trouwens dat je geen drumroll gebruikt hebt, die zijn nergens voor nodig ;)



Ik vind een goe drumrolleke nochtans soms echt het beste om naar ne climax te gaan... Sommige van mijn favoriete tracks hebben zo'n lekker 'rolleke' met wat effectjes op, waarna alles losbarst. Tegenwoordig hoort ge zo efkes een vaag 'sweepke' en dat ist... Plotseling is het daar. Wel een beetje geflirt met filters en pads enzo, maar toch - dikwijls ontbreekt het hem aan power en spanning vind ik.

Ikzelf vind het een lekker nummertje, niet echt iets op aan te merken. Ik mis alleen wat drive (misschien doordat er niet echt een duidelijk hihat tussenzit), maar voor de rest alles in orde.

Greetz,
Wim

Jasperovitsj
quote:
Originally posted by Icone
Ik vind een goe drumrolleke nochtans soms echt het beste om naar ne climax te gaan... Sommige van mijn favoriete tracks hebben zo'n lekker 'rolleke' met wat effectjes op, waarna alles losbarst. Tegenwoordig hoort ge zo efkes een vaag 'sweepke' en dat ist... Plotseling is het daar. Wel een beetje geflirt met filters en pads enzo, maar toch - dikwijls ontbreekt het hem aan power en spanning vind ik.


+1

Dat mankeert er ook vaak in M.I.K.E.-producties vind ik, waardoor gewoon nóg knallender hadden kunnen zijn...
Icone
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
+1

Dat mankeert er ook vaak in M.I.K.E.-producties vind ik, waardoor gewoon nóg knallender hadden kunnen zijn...


Mja... Sinds zijn album 'From Beyond' heeft geen enkele track van hem (of samen met iemand anders) me echt nog aangesproken. Maar da's misschien terzijde ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 
Privacy Statement