|
hjälp mig! stråklös trance
|
View this Thread in Original format
| reveal |
hjälp mig: en kompis hävdar envist att all trance innehåller samplade stråkar, jag hävdar att så inte är fallet
jag försöker samla ihop låtar som jag ska visa honom, har ni några bra tips? |
|
|
| robstar |
Samplade stråkar?????? hahaha
Låt han lyssna på Rank1 - Airwave.
Kan inte bli mycket mer synthar än de... |
|
|
| reveal |
| nä men ok, synth som låter som stråkar då |
|
|
| robstar |
Aha........så han vill höra en låt utan PADS,stråkar,strings?
Måste säga att de finns inte många låtar som inte har de...
har ingen aning då faktiskt men... . . . ge honom nåra hardtrance låtar eller nåt, dom brukar inte ha nå strings...
Gillar han inte strings eller???
De e ju fan de bästa med trance, dom feta breaksen med massiva strings...
:eyes: :toothless |
|
|
| reveal |
det handlar inte om att gilla, det handlar om att jag hävdar att det faktiskt finns trance utan, men att han inte tror på det, jag vill visa att jag har rätt
jag tycker själv att det är bra som fan :) |
|
|
| robstar |
Ja hoppas du inte har slagit vad..... för då ligger du risigt till. :)
Ja har lyssnat igenom MASSA låtar nu.. och ja hittar faktiskt inte en ända låt utan strings.
:toothless |
|
|
| reveal |
nä jag vet det är inte helt lätt :)
men visst finns det, flight 643 tex |
|
|
| robstar |
Juste.
Sen vill ja bara tillägga att Trance utan strings e som
Rock utan el-gittarer.
De funkar bara inte. :) |
|
|
| [A|ienFactory] |
| quote: | Originally posted by robstar
Juste.
Sen vill ja bara tillägga att Trance utan strings e som
Rock utan el-gittarer.
De funkar bara inte. :) |
Som fest utan OLW.
Hursomhelst, det ryktas att samtliga stråkar i "Hybrid - Finished Symphony" är gjorda med synth. Antiloop - In My Mind har ett snyggt intro, de sa själva på TV4 att det INTE var nån sampling. |
|
|
| KroTrance |
Pictto använder väl inte pads så ofta va? Eller Timo Maas - "ubik"
Har den strings?? Äsch, jag sitter på jobbet o försöker lyssna på rom i skallen... Funkar inte så bra, men jag vet att det finns låtar utan sådant, men som Robstar sa:
"Sen vill ja bara tillägga att Trance utan strings e som
Rock utan el-gittarer.
De funkar bara inte."
Trust in Trance! |
|
|
| KroTrance |
| (Picotto menar jag såklart!) Jag kom också på Riva - Stringer och Kay Cee - Millenium Stringz... (hheee) Förresten, vare nån som såg the Ali G show i månda's?? Borat var sådär... |
|
|
| Ravesquad |
| Tiestos flight 643 har väll inga stråkar? |
|
|
|
|